Skocz do zawartości

Upgrade Hampli w wolnossaku


Adrian Foto

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

jak tanio i skutecznie zrobić upgrade hamulców w wolnossaku, żeby była żyleta? Przód jednotłok, tył bęben. Pedał jest dosyć miękki (oczywiście nie wpada w podłogę), no i słabo to hamuje. Chciałbym go trochę podkręcić :-)

 

Zmiana zacisku z jednotłoka, na dwu lub czterotłoczek zrobiłaby robotę na przodzie? Czy byłoby jeszcze gorzej bo serwo słabo by podawało? Robił ktoś konwersję z bębna na tarcze na tyle? Jak wygląda kompatybilność modelowa w zaciskach z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adrian Foto napisał:

Hej,

 

jak tanio i skutecznie zrobić upgrade hamulców w wolnossaku, żeby była żyleta? Przód jednotłok, tył bęben. Pedał jest dosyć miękki (oczywiście nie wpada w podłogę), no i słabo to hamuje. Chciałbym go trochę podkręcić :-)

 

Zmiana zacisku z jednotłoka, na dwu lub czterotłoczek zrobiłaby robotę na przodzie? Czy byłoby jeszcze gorzej bo serwo słabo by podawało? Robił ktoś konwersję z bębna na tarcze na tyle? Jak wygląda kompatybilność modelowa w zaciskach z przodu?

Cały przód można tanio  przełożyć z np. Subaru SBD ,obojętnie jaki model Forek, Impreza,Legacy\Outb   i  jest tam dwu tłok z tarczą 294. Warunek jest jeden ,felgi muszą na niego wejść. Teraz masz zapewne tarcze 260mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tedimy99 napisał:

Cały przód można tanio  przełożyć z np. Subaru SBD ,obojętnie jaki model Forek, Impreza,Legacy\Outb   i  jest tam dwu tłok z tarczą 294. Warunek jest jeden ,felgi muszą na niego wejść. Teraz masz zapewne tarcze 260mm.

No felgi mam 16 (załącznik) na coś takiego wejdzie większy zacisk i większa tarcza? Jutro będę tam grzebał to mogę zobaczyć ile jest miejsca :-)

 

Coś takiego wejdzie bez problemu: https://allegro.pl/oferta/forester-iii-08-12-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-8606033574

 

????

 

 

image003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk w 277 a 294 jest (a przynajmniej za czasów GC/GD) identyczny - do tego stopnia że mając zaciski z podobnych roczników/tego samego producenta możesz zmieniać setup lato/zima 294/277. Różnica tkwi w jarzmie - to ono reguluje wielkość tarczy (i, przy okazji, wpływa na "wchodzalność" felgi).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ok. czaje:) Czyli kupuje zaciski SBD i pasuje :) Jakbym chciał wiekszą tarcze to już jarzmo muszę wymienić.

W drugą stronę - SBD ma z tego co wiem 294mm, większej tarczy nie założysz (chyba że z customowym jarzmem). W "starych" wersjach dwutłoczka można było podmienić jarzmo na takie z odpowiednika z większą/mniejszą tarczą, zmienić tarczę i zostawić zacisk. Zacisk z SBD moze nie mieć już mniejszego "odpowiednika" tzn. z tarczą 277mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BelegUS napisał:

W drugą stronę - SBD ma z tego co wiem 294mm, większej tarczy nie założysz (chyba że z customowym jarzmem). W "starych" wersjach dwutłoczka można było podmienić jarzmo na takie z odpowiednika z większą/mniejszą tarczą, zmienić tarczę i zostawić zacisk. Zacisk z SBD moze nie mieć już mniejszego "odpowiednika" tzn. z tarczą 277mm.

W dieslu były 2 typy

Akebono i tokico

 

Zastanawia mnie jedno.

Kupilem jarzmo niby z sbd a przy próbie montazu nie wchodzi na tarcze 294 czyli jest na tarcze 277mm i teraz mam dulemat  czy ktoś sie pomylił z wysyłką czy były tarcze 277

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2020 o 00:22, niebieskiultras napisał:

W dieslu były 2 typy

Akebono i tokico

 

Zastanawia mnie jedno.

Kupilem jarzmo niby z sbd a przy próbie montazu nie wchodzi na tarcze 294 czyli jest na tarcze 277mm i teraz mam dulemat  czy ktoś sie pomylił z wysyłką czy były tarcze 277

wrzucałeś je do GF8\GC? Do jarzma to pasowało?

Nie ważne czy Akebono czy tokico?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Adrian Foto napisał:

wrzucałeś je do GF8\GC? Do jarzma to pasowało?

Nie ważne czy Akebono czy tokico?

W gf8 wrzuciłem zestaw(jarzmo i zacisk) na 277 chyba z imprezy GD (tokico)

 

 

Teraz w legacy BH chce zrobić przejście z 277 na 294. 

Kupiłem jarzma z diesla ale chyba ktoś mnie oszukał i wysłał mi pod tarcze 277

Ja montuje zestaw tokico

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi to muszę jeszcze raz zapytać :-)

 

Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje?

 

Będzie trzeba kupić tylko nowe tarcze  294mm i klocki pod zacisk z forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adrian Foto napisał:

Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje?

Nie wystarczy. Potrzebujesz jarzmo i zacisk do tego jarzma (i tarczy) pasujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Adrian Foto napisał:

Ok. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi to muszę jeszcze raz zapytać :-)

 

Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje?

 

Będzie trzeba kupić tylko nowe tarcze  294mm i klocki pod zacisk z forestera.

kupujesz kompletny hampel od sbd czyli zacisk, jarzmo + tarcze i klocki do niego. Najtańsza i najłatwiejsza opcja bez kombinacji. Tylko wtedy felgi minimum oem 16 subaru.

Jak w legacy II zmieniłem to była spora zmiana na korzyść dwutłoczka z sbd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Wiem, że to wątek Imprezowy, ale u siebie w Subarynce wymieniam na zaciski z jarzmami z wersji 2.0 turbo (EJ205). Tam były montowane dwutłoki tokico z jarzmem na 294. Do tego jeszcze osłona tarczy na większą i ma pasować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...