Jump to content

Upgrade Hampli w wolnossaku


Adrian Foto

Recommended Posts

Posted

Hej,

 

jak tanio i skutecznie zrobić upgrade hamulców w wolnossaku, żeby była żyleta? Przód jednotłok, tył bęben. Pedał jest dosyć miękki (oczywiście nie wpada w podłogę), no i słabo to hamuje. Chciałbym go trochę podkręcić :-)

 

Zmiana zacisku z jednotłoka, na dwu lub czterotłoczek zrobiłaby robotę na przodzie? Czy byłoby jeszcze gorzej bo serwo słabo by podawało? Robił ktoś konwersję z bębna na tarcze na tyle? Jak wygląda kompatybilność modelowa w zaciskach z przodu?

Posted
2 minuty temu, Adrian Foto napisał:

Hej,

 

jak tanio i skutecznie zrobić upgrade hamulców w wolnossaku, żeby była żyleta? Przód jednotłok, tył bęben. Pedał jest dosyć miękki (oczywiście nie wpada w podłogę), no i słabo to hamuje. Chciałbym go trochę podkręcić :-)

 

Zmiana zacisku z jednotłoka, na dwu lub czterotłoczek zrobiłaby robotę na przodzie? Czy byłoby jeszcze gorzej bo serwo słabo by podawało? Robił ktoś konwersję z bębna na tarcze na tyle? Jak wygląda kompatybilność modelowa w zaciskach z przodu?

Cały przód można tanio  przełożyć z np. Subaru SBD ,obojętnie jaki model Forek, Impreza,Legacy\Outb   i  jest tam dwu tłok z tarczą 294. Warunek jest jeden ,felgi muszą na niego wejść. Teraz masz zapewne tarcze 260mm.

Posted
28 minut temu, tedimy99 napisał:

Cały przód można tanio  przełożyć z np. Subaru SBD ,obojętnie jaki model Forek, Impreza,Legacy\Outb   i  jest tam dwu tłok z tarczą 294. Warunek jest jeden ,felgi muszą na niego wejść. Teraz masz zapewne tarcze 260mm.

No felgi mam 16 (załącznik) na coś takiego wejdzie większy zacisk i większa tarcza? Jutro będę tam grzebał to mogę zobaczyć ile jest miejsca :-)

 

Coś takiego wejdzie bez problemu: https://allegro.pl/oferta/forester-iii-08-12-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-8606033574

 

????

 

 

image003.jpg

Posted

Masz koła z GTka, 4-tłok 294mm i 2-tłok 294mm wejdą spokojnie. Tył bym zostawił jak jest, Bembno z tyłu pozwala na fajniejsze wajchowanie ;)

Posted

Czyli biorę w ciemno zaciski które podesłałem 2 tłoki od diselka i wszystko p&p wchodzi? Śruby są w identycznym miejscu nie ważne jaki rocznik?

Posted
27 minut temu, ewemarkam napisał:

Jak już tak piszemy o heblach. Czy na zacisk z SBD, wejdzie felga z forka stalowa 15"?

Jak tarcza 294mm (którą ma zdaje się SBD) to nie. 277mm tak.

Posted

Zacisk w 277 a 294 jest (a przynajmniej za czasów GC/GD) identyczny - do tego stopnia że mając zaciski z podobnych roczników/tego samego producenta możesz zmieniać setup lato/zima 294/277. Różnica tkwi w jarzmie - to ono reguluje wielkość tarczy (i, przy okazji, wpływa na "wchodzalność" felgi).

Posted

Ok. czaje:) Czyli kupuje zaciski SBD i pasuje :) Jakbym chciał wiekszą tarcze to już jarzmo muszę wymienić. Zastanawiam sie na wiosne bo Tarcze już są troche zjechane i klocki też.

Posted

Zacisk z SBD nie pasuje na jarzmo z SF, mimo że oba to dwutłoczki ale nieco inne. Cały myk polega na możliwości założenia większej tarczy z wyższym jarzmem ale wtedy z seryjnych felg pozostają tylko 16 i większe.

Posted
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ok. czaje:) Czyli kupuje zaciski SBD i pasuje :) Jakbym chciał wiekszą tarcze to już jarzmo muszę wymienić.

W drugą stronę - SBD ma z tego co wiem 294mm, większej tarczy nie założysz (chyba że z customowym jarzmem). W "starych" wersjach dwutłoczka można było podmienić jarzmo na takie z odpowiednika z większą/mniejszą tarczą, zmienić tarczę i zostawić zacisk. Zacisk z SBD moze nie mieć już mniejszego "odpowiednika" tzn. z tarczą 277mm.

Posted

Czy jak będę kupował, to zacisk z jarzmem. Bo śruby pasują, ale jarzmo które mam pewnie nie? :-)

 

W ogóle jestem zaskoczony, że rozstawu śrub nie zmienil. I to jest fajne. 

Posted
9 godzin temu, BelegUS napisał:

W drugą stronę - SBD ma z tego co wiem 294mm, większej tarczy nie założysz (chyba że z customowym jarzmem). W "starych" wersjach dwutłoczka można było podmienić jarzmo na takie z odpowiednika z większą/mniejszą tarczą, zmienić tarczę i zostawić zacisk. Zacisk z SBD moze nie mieć już mniejszego "odpowiednika" tzn. z tarczą 277mm.

W dieslu były 2 typy

Akebono i tokico

 

Zastanawia mnie jedno.

Kupilem jarzmo niby z sbd a przy próbie montazu nie wchodzi na tarcze 294 czyli jest na tarcze 277mm i teraz mam dulemat  czy ktoś sie pomylił z wysyłką czy były tarcze 277

Posted
W dniu 25.01.2020 o 00:22, niebieskiultras napisał:

W dieslu były 2 typy

Akebono i tokico

 

Zastanawia mnie jedno.

Kupilem jarzmo niby z sbd a przy próbie montazu nie wchodzi na tarcze 294 czyli jest na tarcze 277mm i teraz mam dulemat  czy ktoś sie pomylił z wysyłką czy były tarcze 277

wrzucałeś je do GF8\GC? Do jarzma to pasowało?

Nie ważne czy Akebono czy tokico?

Posted
23 minuty temu, Adrian Foto napisał:

wrzucałeś je do GF8\GC? Do jarzma to pasowało?

Nie ważne czy Akebono czy tokico?

W gf8 wrzuciłem zestaw(jarzmo i zacisk) na 277 chyba z imprezy GD (tokico)

 

 

Teraz w legacy BH chce zrobić przejście z 277 na 294. 

Kupiłem jarzma z diesla ale chyba ktoś mnie oszukał i wysłał mi pod tarcze 277

Ja montuje zestaw tokico

Posted

Ok. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi to muszę jeszcze raz zapytać :-)

 

Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje?

 

Będzie trzeba kupić tylko nowe tarcze  294mm i klocki pod zacisk z forestera.

Posted
3 godziny temu, Adrian Foto napisał:

Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje?

Nie wystarczy. Potrzebujesz jarzmo i zacisk do tego jarzma (i tarczy) pasujący.

Posted
13 godzin temu, Adrian Foto napisał:

Ok. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi to muszę jeszcze raz zapytać :-)

 

Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje?

 

Będzie trzeba kupić tylko nowe tarcze  294mm i klocki pod zacisk z forestera.

kupujesz kompletny hampel od sbd czyli zacisk, jarzmo + tarcze i klocki do niego. Najtańsza i najłatwiejsza opcja bez kombinacji. Tylko wtedy felgi minimum oem 16 subaru.

Jak w legacy II zmieniłem to była spora zmiana na korzyść dwutłoczka z sbd.

 

  • 8 months later...
  • 7 months later...
Posted

Wiem, że to wątek Imprezowy, ale u siebie w Subarynce wymieniam na zaciski z jarzmami z wersji 2.0 turbo (EJ205). Tam były montowane dwutłoki tokico z jarzmem na 294. Do tego jeszcze osłona tarczy na większą i ma pasować :)

  • 2 weeks later...
Posted

To ja jeszcze dodam że pasują kompletne heble z brz tylko trzeba zamienić zaciski stronami w jarzmach (swap 294mm brz -> gd)

Posted

Poważne pytanie. Bez szyderstwa. Czy Twoje hamulce nie rżną jednej strony klocków ? Pierwsze, atakujące tarczę, powinny mieć mniejszą średnicę od drugich. Po wymianie stron, odwracasz kolejność tłoczków.

Posted

Kiwi 4ester !  Heble na 294 przerobiłem w 2008 roku. Na faktyczne 294 mm. Fabryczne nie hamowały. RC 06. Córka jeździ do dzisiaj i sobie chwali.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...