Adrian Foto Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Hej, jak tanio i skutecznie zrobić upgrade hamulców w wolnossaku, żeby była żyleta? Przód jednotłok, tył bęben. Pedał jest dosyć miękki (oczywiście nie wpada w podłogę), no i słabo to hamuje. Chciałbym go trochę podkręcić :-) Zmiana zacisku z jednotłoka, na dwu lub czterotłoczek zrobiłaby robotę na przodzie? Czy byłoby jeszcze gorzej bo serwo słabo by podawało? Robił ktoś konwersję z bębna na tarcze na tyle? Jak wygląda kompatybilność modelowa w zaciskach z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 2 minuty temu, Adrian Foto napisał: Hej, jak tanio i skutecznie zrobić upgrade hamulców w wolnossaku, żeby była żyleta? Przód jednotłok, tył bęben. Pedał jest dosyć miękki (oczywiście nie wpada w podłogę), no i słabo to hamuje. Chciałbym go trochę podkręcić :-) Zmiana zacisku z jednotłoka, na dwu lub czterotłoczek zrobiłaby robotę na przodzie? Czy byłoby jeszcze gorzej bo serwo słabo by podawało? Robił ktoś konwersję z bębna na tarcze na tyle? Jak wygląda kompatybilność modelowa w zaciskach z przodu? Cały przód można tanio przełożyć z np. Subaru SBD ,obojętnie jaki model Forek, Impreza,Legacy\Outb i jest tam dwu tłok z tarczą 294. Warunek jest jeden ,felgi muszą na niego wejść. Teraz masz zapewne tarcze 260mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 28 minut temu, tedimy99 napisał: Cały przód można tanio przełożyć z np. Subaru SBD ,obojętnie jaki model Forek, Impreza,Legacy\Outb i jest tam dwu tłok z tarczą 294. Warunek jest jeden ,felgi muszą na niego wejść. Teraz masz zapewne tarcze 260mm. No felgi mam 16 (załącznik) na coś takiego wejdzie większy zacisk i większa tarcza? Jutro będę tam grzebał to mogę zobaczyć ile jest miejsca :-) Coś takiego wejdzie bez problemu: https://allegro.pl/oferta/forester-iii-08-12-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-8606033574 ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Masz koła z GTka, 4-tłok 294mm i 2-tłok 294mm wejdą spokojnie. Tył bym zostawił jak jest, Bembno z tyłu pozwala na fajniejsze wajchowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Czyli biorę w ciemno zaciski które podesłałem 2 tłoki od diselka i wszystko p&p wchodzi? Śruby są w identycznym miejscu nie ważne jaki rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 W identycznym, pasuje wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Jak już tak piszemy o heblach. Czy na zacisk z SBD, wejdzie felga z forka stalowa 15"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 27 minut temu, ewemarkam napisał: Jak już tak piszemy o heblach. Czy na zacisk z SBD, wejdzie felga z forka stalowa 15"? Jak tarcza 294mm (którą ma zdaje się SBD) to nie. 277mm tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Ale zacisk jest wiekszy tzn bardziej wystaje niz tarcza dlatego pytam. Ale rozumiem ze nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Zacisk w 277 a 294 jest (a przynajmniej za czasów GC/GD) identyczny - do tego stopnia że mając zaciski z podobnych roczników/tego samego producenta możesz zmieniać setup lato/zima 294/277. Różnica tkwi w jarzmie - to ono reguluje wielkość tarczy (i, przy okazji, wpływa na "wchodzalność" felgi). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Ok. czaje:) Czyli kupuje zaciski SBD i pasuje Jakbym chciał wiekszą tarcze to już jarzmo muszę wymienić. Zastanawiam sie na wiosne bo Tarcze już są troche zjechane i klocki też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Zacisk z SBD nie pasuje na jarzmo z SF, mimo że oba to dwutłoczki ale nieco inne. Cały myk polega na możliwości założenia większej tarczy z wyższym jarzmem ale wtedy z seryjnych felg pozostają tylko 16 i większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 3 godziny temu, ewemarkam napisał: Ok. czaje:) Czyli kupuje zaciski SBD i pasuje Jakbym chciał wiekszą tarcze to już jarzmo muszę wymienić. W drugą stronę - SBD ma z tego co wiem 294mm, większej tarczy nie założysz (chyba że z customowym jarzmem). W "starych" wersjach dwutłoczka można było podmienić jarzmo na takie z odpowiednika z większą/mniejszą tarczą, zmienić tarczę i zostawić zacisk. Zacisk z SBD moze nie mieć już mniejszego "odpowiednika" tzn. z tarczą 277mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Czy jak będę kupował, to zacisk z jarzmem. Bo śruby pasują, ale jarzmo które mam pewnie nie? :-) W ogóle jestem zaskoczony, że rozstawu śrub nie zmienil. I to jest fajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 9 godzin temu, BelegUS napisał: W drugą stronę - SBD ma z tego co wiem 294mm, większej tarczy nie założysz (chyba że z customowym jarzmem). W "starych" wersjach dwutłoczka można było podmienić jarzmo na takie z odpowiednika z większą/mniejszą tarczą, zmienić tarczę i zostawić zacisk. Zacisk z SBD moze nie mieć już mniejszego "odpowiednika" tzn. z tarczą 277mm. W dieslu były 2 typy Akebono i tokico Zastanawia mnie jedno. Kupilem jarzmo niby z sbd a przy próbie montazu nie wchodzi na tarcze 294 czyli jest na tarcze 277mm i teraz mam dulemat czy ktoś sie pomylił z wysyłką czy były tarcze 277 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 31 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 W dniu 25.01.2020 o 00:22, niebieskiultras napisał: W dieslu były 2 typy Akebono i tokico Zastanawia mnie jedno. Kupilem jarzmo niby z sbd a przy próbie montazu nie wchodzi na tarcze 294 czyli jest na tarcze 277mm i teraz mam dulemat czy ktoś sie pomylił z wysyłką czy były tarcze 277 wrzucałeś je do GF8\GC? Do jarzma to pasowało? Nie ważne czy Akebono czy tokico? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 23 minuty temu, Adrian Foto napisał: wrzucałeś je do GF8\GC? Do jarzma to pasowało? Nie ważne czy Akebono czy tokico? W gf8 wrzuciłem zestaw(jarzmo i zacisk) na 277 chyba z imprezy GD (tokico) Teraz w legacy BH chce zrobić przejście z 277 na 294. Kupiłem jarzma z diesla ale chyba ktoś mnie oszukał i wysłał mi pod tarcze 277 Ja montuje zestaw tokico Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 31 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Ok. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi to muszę jeszcze raz zapytać :-) Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje? Będzie trzeba kupić tylko nowe tarcze 294mm i klocki pod zacisk z forestera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 3 godziny temu, Adrian Foto napisał: Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje? Nie wystarczy. Potrzebujesz jarzmo i zacisk do tego jarzma (i tarczy) pasujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 13 godzin temu, Adrian Foto napisał: Ok. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi to muszę jeszcze raz zapytać :-) Czy wystarczy kupić same zaciski np. od np. forestera III SBD 08-12. I mając GC na jednotłoku, nie trzeba zmieniać jarzma, bo ten zacisk do niego pasuje? Będzie trzeba kupić tylko nowe tarcze 294mm i klocki pod zacisk z forestera. kupujesz kompletny hampel od sbd czyli zacisk, jarzmo + tarcze i klocki do niego. Najtańsza i najłatwiejsza opcja bez kombinacji. Tylko wtedy felgi minimum oem 16 subaru. Jak w legacy II zmieniłem to była spora zmiana na korzyść dwutłoczka z sbd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 (edytowane) . Edytowane 12 Października 2020 przez Kiwi 4ester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Wiem, że to wątek Imprezowy, ale u siebie w Subarynce wymieniam na zaciski z jarzmami z wersji 2.0 turbo (EJ205). Tam były montowane dwutłoki tokico z jarzmem na 294. Do tego jeszcze osłona tarczy na większą i ma pasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Lasota Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 To ja jeszcze dodam że pasują kompletne heble z brz tylko trzeba zamienić zaciski stronami w jarzmach (swap 294mm brz -> gd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Poważne pytanie. Bez szyderstwa. Czy Twoje hamulce nie rżną jednej strony klocków ? Pierwsze, atakujące tarczę, powinny mieć mniejszą średnicę od drugich. Po wymianie stron, odwracasz kolejność tłoczków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Kiwi 4ester ! Heble na 294 przerobiłem w 2008 roku. Na faktyczne 294 mm. Fabryczne nie hamowały. RC 06. Córka jeździ do dzisiaj i sobie chwali. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się