Skocz do zawartości

Silnik do remontu/ do wymiany


MaciejL

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Zatarłem silnik w swoim OBK :facepalm:: blok do osiowania, panewki do wymiany, dwa tłoki do wymiany, wał do szlifowania, cylindry do polerowania, uszczelki, olej i inne "pierdoły" do wymiany. Razem z robocizną wyceniono na jakieś 8 tysi do wydania <_<. I teraz stoję przed dylematem: ładować w remont, wymienić silnik, czy go sprzedać jak stoi... Najbliżej mi do wymiany silnika, ale to zawsze ryzyko, że nie trafię. Jestem kompletnie zielony i nie wiem, co robić i gdzie szukać. Poradzicie coś? :icon_205:

Parametry fury:

- OUTBACK III 2005,

- 2 457 cm3,

- silnik EJ253,

- automat,

- USA.

 

Z góry dzięki wielkie.

Edytowane przez MaciejL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz autem jeszcze długo jeździć - zrobiłbym remont w porządnym warsztacie, będziesz wiedział co masz. Jak to auto na chwile to nie ma sensu - szukałbym używki, bo finansowo to się nie zwróci.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MaciejL napisał:

Panowie,

Zatarłem silnik w swoim OBK :facepalm:: blok do osiowania, panewki do wymiany, dwa tłoki do wymiany, wał do szlifowania, cylindry do polerowania, uszczelki, olej i inne "pierdoły" do wymiany. Razem z robocizną wyceniono na jakieś 8 tysi do wydania <_<. I teraz stoję przed dylematem: ładować w remont, wymienić silnik, czy go sprzedać jak stoi... Najbliżej mi do wymiany silnika, ale to zawsze ryzyko, że nie trafię. Jestem kompletnie zielony i nie wiem, co robić i gdzie szukać. Poradzicie coś? :icon_205:

Parametry fury:

- OUTBACK III 2005,

- 2 457 cm3,

- silnik EJ253,

- automat,

- USA.

 

Z góry dzięki wielkie.

UPG ci zrobiło kuku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MaciejL napisał:

dwa tłoki do wymiany, wał do szlifowania

Tłoki wymienia się całym kompletem, wału się nie szlifuje.

Jeśli masz zamiar tak robić remont to od razu sprzedaj auto tak jak stoi :facepalm:

Jeżeli Twój mechanik chce tak zrobić to tylko zgoli cię na kasę, a panewka zastuka po 15-20 tyś km.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

wału się nie szlifuje

Kiedyś się szlifowało i dawało odpowiednie (nadwymiarowe) panewki. Ale może współczesne konstrukcje tego nie przewidują i jak się czopy wału wytrą w "elipsę" to wymienia się cały wał albo jeszcze lepiej (dla producenta) silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Juan Rapru napisał:

Kiedyś się szlifowało i dawało odpowiednie (nadwymiarowe) panewki. Ale może współczesne konstrukcje tego nie przewidują i jak się czopy wału wytrą w "elipsę" to wymienia się cały wał albo jeszcze lepiej (dla producenta) silnik?

Nie szlifuje się wałów azotowanych czyli utwardzanych powierzchniowo, bo szlif zdejmuje utwardzoną powierzchnię. Nie kojarzę żeby EJ253 miało azotowany wał jak niektóre wersje STI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, skwaro napisał:

Nie szlifuje się wałów azotowanych czyli utwardzanych powierzchniowo, bo szlif zdejmuje utwardzoną powierzchnię. Nie kojarzę żeby EJ253 miało azotowany wał jak niektóre wersje STI...

Tylko z tego powodu? Przecież można ponownie poddać azotowaniu, to nie jest kosmiczny zabieg :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, VEC napisał:

Tylko z tego powodu? Przecież można ponownie poddać azotowaniu, to nie jest kosmiczny zabieg :) 

W przypadku wału nie jest wcale to takie proste, bardzo łatwo go pogiąć podczas takiej operacji, dlatego mało kto się podejmuje to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z EJ25 masz bardzo wiele silników i dawców do wyboru.

Tu masz Legacy III z silnikiem 2.5l który powinien pasować do Twojego (ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę.)

https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-benzyna-CID5-IDDl4Sg.html

Jeżeli silnik rzeczywiście w dobrym stanie to zapobiegawczo wymieniasz w nim UPG  (możesz też i pierścienie i panewki,) wstawiasz go do swojego Outback'a, a resztę części sprzedajesz.

 

Taniej się chyba nie da, ale na pewno da się łatwiej i mniej ryzykownie.

Wszystko zależy od tego jak cenisz swój czas i jak łatwo ogarnął byś kupno, sprzedaż i logistykę związaną z autami i częściami.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Syn Adama napisał:

Z EJ25 masz bardzo wiele silników i dawców do wyboru.

Tu masz Legacy III z silnikiem 2.5l który powinien pasować do Twojego (ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę.)

https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-benzyna-CID5-IDDl4Sg.html

Jeżeli silnik rzeczywiście w dobrym stanie to zapobiegawczo wymieniasz w nim UPG  (możesz też i pierścienie i panewki,) wstawiasz go do swojego Outback'a, a resztę części sprzedajesz.

 

Taniej się chyba nie da, ale na pewno da się łatwiej i mniej ryzykownie.

Wszystko zależy od tego jak cenisz swój czas i jak łatwo ogarnął byś kupno, sprzedaż i logistykę związaną z autami i częściami.

Ten silnik nie będzie pasował do twojego OBK MaciejL. Aby pasował bez przeróbek, musi być od USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Farmer said:

Ten silnik nie będzie pasował do twojego OBK MaciejL. Aby pasował bez przeróbek, musi być od USA.

Ok, to powiedzcie w takim razie jakie są różnice, które uniemożliwiają wymianę?

Myślałem, że jedyną różnicą jest MAF w EJ253 vs MAP w EJ251 jako że wersja przed 2006 roku nie ma jeszcze VVL. Wtedy była by potrzebna jedynie wymiana kolektora dolotowego, co przy wymianie silników i robieniu UPG było by praktycznie "przy okazji." 

Nawet w najgorszym wypadku, nie wystarczyłoby wymienić głowic?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/23/2020 at 6:48 AM, Przemek Chudzik said:

UPG ci zrobiło kuku? 

Nie wiem właśnie. Była wymieniana zaraz po zakupie (2 lata temu). Olej gdzieś zniknął i tyle. 0,5 L zostało w misce po spuszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, Kapic said:

Jeżeli się nie mylę do ameryki pasuje tylko taki sam silnik EJ253. Może być problem ze znalezieniem dawcy. 

Też tak właśnie słyszałem. Komputer i czujniki mogą w innym przypadku strzelać fochy. A jak z Anglikami? Tam bym nic nie znalazł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Warszawie mają używane części do Subaru (chyba tylko do Subaru) .Znam te miejsce z opowieści,bo głównie sam szukam części... Może ktoś podpowie, kto tam się zaopatrywał? też chętnie się dowiem,bo czasem jakąś pierdółkę się szuka,a tak to przekręci się do kogoś ,kto siedzi od lat w temacie i ten ktoś, w nocy, "na nos" sam odpowie co potrzeba i ma to,na półce/magazynie/placu (niepotrzebne skreślić)

Edytowane przez Qubu666-Baja
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kiedyś składałem blok ej251 z głowicami z ej253 i hulało i hula do dziś. W zasadzie to mam podobny problem jak autor wątku. Mam Impreze gh  z Kanady i silnik po remoncie wytrzymał 40 tyś i chyba zaczyna się odzywać pan panewka, jestem za opcją znależć gdzies dobry blok, przełożyć reszte maneli i tyle

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrego szlifierza co wie jak porządnie zrobić robotę (najlepiej jakby jeszcze znał się na subaru) a nie tylko widział na youtube jak to się robi,  niech ci zweryfikuje wszystkie wymiary i płaszczyzny - wyjdzie ci to trochę drożej ale masz praktycznie nowy silnik. Ja po remoncie zrobiłem już 100 kkm a samochód nadal sprawuje się jakby miał nowy silnik , mało tego nawet nie muszę dolewać oleju bo go nie ubywa.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by sprawdzić co na ten temat FSM ale w większości silników producent przewiduje co najmniej 1 szlif więc może to się da ogarnąć w EJ253 - na pewno jeśli chodzi o tłoki są nadwymiarowe dostępne +0,25 panewki trzeba sprawdzić.
Tak się przyglądam bo mam ten sam silnik i chyba też ten sam problem mi się zbliża - mam nadzieję że nie ... ale się zobaczy po rozebraniu motoru.

Myślałem nawet nad swapem silnika na jakiś inny (to Impreza GH) ale większość osób odradza albo że się nie da ... pewnie da się wszytko ale ...

Pytanie z drugiej strony jakie części przy takiej naprawie stosować (panewki, tłoki, pierścienie) ktoś pewnie powie że oryginał ale przecież Subaru uszczelek nie produkuje a z drugiej strony jest conajmniej kilka uznanych firm robiących takie rzeczy - może macie coś sprawdzonego ?

 

P.S.
Tak zerknąłem są zestawy panewek podwymiar .25 i .50 (główne i korbowe też) więc wygląda że nawet 2 szlify można zrobić albo jeden solidniejszy.

 

Edytowane przez Michał_Jaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...