Skocz do zawartości

[P] Forester SG5 Wymiana łożyska tył + olej do dyfra


Bartosz Wiśniewski

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuję wymienić łożysko w tylnym lewym kole, subaru forester SG5, i tu moje pierwsze pytanie, czy łożysko z linku poniżej będzie odpowiednie, czy szukać czegoś innego. Nie zależy mi na częściach z najwyższej półki.

 

Link: https://allegro.pl/oferta/lozysko-kola-tyl-subaru-forester-sf-sg-97-5735192529?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=CjwKCAiAgqDxBRBTEiwA59eEN7s8tB7vuqxgJyZ61MzQunaAhahkmkx1SMw998EeD5QjA6g118X3-RoCP34QAvD_BwE

 

A drugie pytanie, to jak wygląda sprawa wymiany oleju w dyferencjale na tylnej osi Subaru Forester SG5 2.0T 2002r. Widziałem otwór spustowy, ale nie mogłem znaleźć otworu, gdzie wlać nowy olej. Czytałem trochę na forum, ale ostatecznie nie jestem pewny. (ktoś pisał że wlew jest pod maską, obok wlewu oleju do silnika.) I przy okazji jaki olej mogę tam zalać. 

 

Dzięki wielkie. !

Opublikowano

Ja wymieniałem na SNR. Inna sprawa, że przy okazji wymiany łożyska, konieczne było wymienienie śruby wahacza wraz z tulejami i to podobno dość często się zdarza (u mnie nie byli w stanie jej wykręcić).

Filmik z wymiany oleju w dyfrze Sorka SG 

 

Opublikowano

Podobno SNR szło/idzie na pierwszy montaż do Subaru. Czy to jest in + czy - , nie wnikam, ważne, że działa :)

Opublikowano

Mnie się udało przed chwilą odkręcić tę długą śrubę, także nie zrażaj się nią.

000_0041[1].JPG

Opublikowano

Nie trzeba z długą śrubą walczyć i ew. ciąć tematu. Odkręcaj sobie dwie śruby trzymające poprzeczne wahacze przy dyfrze. Obie wychodzą do tyłu więc przednia wchodzi w kolizję z półośką ale jak odkręcisz kolumnę amortyzatora od piasty to da się całość opuścić na tyle nisko, że śruba przejdzie górą i dalej już z górki. Więcej śrubek tyle że (przynajmniej u mnie), wszystkie puściły bez nadmiernej przemocy.

 

A łożysko kupił bym droższe... w tych pieniądzach to długo nie posłuży, raz taki komplet kupiłem chyba za 130 zeta to połowa uszczelniaczy nie pasowała, a samo łożysko długo nie pożyło.

 

Opublikowano
Godzinę temu, olej napisał:

Nie trzeba z długą śrubą walczyć i ew. ciąć tematu. Odkręcaj sobie dwie śruby trzymające poprzeczne wahacze przy dyfrze. Obie wychodzą do tyłu więc przednia wchodzi w kolizję z półośką ale jak odkręcisz kolumnę amortyzatora od piasty to da się całość opuścić na tyle nisko, że śruba przejdzie górą i dalej już z górki. Więcej śrubek tyle że (przynajmniej u mnie), wszystkie puściły bez nadmiernej przemocy.

 

A łożysko kupił bym droższe... w tych pieniądzach to długo nie posłuży, raz taki komplet kupiłem chyba za 130 zeta to połowa uszczelniaczy nie pasowała, a samo łożysko długo nie pożyło.

 

Tylko po tym musisz jechać na geometrię bo te przy dyfrze służą do regulacji zbieżności.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Zachciało mi się wymienić samemu łożysko w tylnym kole no i utknąłem na bieżni łożyska za nic nie chce się ruszyć. Zabezpieczenie zdjąłem i próbowałem przyrządem do wyciskania łożysk ale nie idzie . Cy tą bieżnie to tylko na prasie da się wycisnąć ?

Opublikowano
10 godzin temu, Żaba 1998 napisał:

Witam

Zachciało mi się wymienić samemu łożysko w tylnym kole no i utknąłem na bieżni łożyska za nic nie chce się ruszyć. Zabezpieczenie zdjąłem i próbowałem przyrządem do wyciskania łożysk ale nie idzie . Cy tą bieżnie to tylko na prasie da się wycisnąć ?

Tak. Ja wyciągałem na prasie ręcznej i poszło ale z trudem. 

Opublikowano
1 minutę temu, Żaba 1998 napisał:

Pewnie zaraz będzie rurka hamulcowa do wymiany znając życie

Prędzej długa śruba wahaczy i ew. tuleje wahaczy poprzecznych :)

Opublikowano

Panowie poplynąłem z tym łożyskiem , nie takie rzeczy się robiło  Ale czegoś takiego jeszcze nie przerabialem  , nawet w maluchu dało się odkręcić śruby, tu nie. A łożysko to chyba ktoś zaspawal bo ani drgnie.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...