Bartosz Wiśniewski Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Witam, potrzebuję wymienić łożysko w tylnym lewym kole, subaru forester SG5, i tu moje pierwsze pytanie, czy łożysko z linku poniżej będzie odpowiednie, czy szukać czegoś innego. Nie zależy mi na częściach z najwyższej półki. Link: https://allegro.pl/oferta/lozysko-kola-tyl-subaru-forester-sf-sg-97-5735192529?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=CjwKCAiAgqDxBRBTEiwA59eEN7s8tB7vuqxgJyZ61MzQunaAhahkmkx1SMw998EeD5QjA6g118X3-RoCP34QAvD_BwE A drugie pytanie, to jak wygląda sprawa wymiany oleju w dyferencjale na tylnej osi Subaru Forester SG5 2.0T 2002r. Widziałem otwór spustowy, ale nie mogłem znaleźć otworu, gdzie wlać nowy olej. Czytałem trochę na forum, ale ostatecznie nie jestem pewny. (ktoś pisał że wlew jest pod maską, obok wlewu oleju do silnika.) I przy okazji jaki olej mogę tam zalać. Dzięki wielkie. !
elmot Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Ja wymieniałem na SNR. Inna sprawa, że przy okazji wymiany łożyska, konieczne było wymienienie śruby wahacza wraz z tulejami i to podobno dość często się zdarza (u mnie nie byli w stanie jej wykręcić). Filmik z wymiany oleju w dyfrze Sorka SG
ewemarkam Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 SNR wkłada do pudełek ASO Nissana. Przynajmniej takie miałem gdy kupiłem w ASO łożysko do Micry K12.
elmot Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Podobno SNR szło/idzie na pierwszy montaż do Subaru. Czy to jest in + czy - , nie wnikam, ważne, że działa
sherman Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Mnie się udało przed chwilą odkręcić tę długą śrubę, także nie zrażaj się nią.
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2020 Podeśle mi ktoś linka do aukcji na allegro albo do sklepu z produktem, z jego zdaniem najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Jest tego tyle że nie wiem które wybrać :D
olej Opublikowano 24 Stycznia 2020 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Nie trzeba z długą śrubą walczyć i ew. ciąć tematu. Odkręcaj sobie dwie śruby trzymające poprzeczne wahacze przy dyfrze. Obie wychodzą do tyłu więc przednia wchodzi w kolizję z półośką ale jak odkręcisz kolumnę amortyzatora od piasty to da się całość opuścić na tyle nisko, że śruba przejdzie górą i dalej już z górki. Więcej śrubek tyle że (przynajmniej u mnie), wszystkie puściły bez nadmiernej przemocy. A łożysko kupił bym droższe... w tych pieniądzach to długo nie posłuży, raz taki komplet kupiłem chyba za 130 zeta to połowa uszczelniaczy nie pasowała, a samo łożysko długo nie pożyło.
skwaro Opublikowano 24 Stycznia 2020 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Godzinę temu, olej napisał: Nie trzeba z długą śrubą walczyć i ew. ciąć tematu. Odkręcaj sobie dwie śruby trzymające poprzeczne wahacze przy dyfrze. Obie wychodzą do tyłu więc przednia wchodzi w kolizję z półośką ale jak odkręcisz kolumnę amortyzatora od piasty to da się całość opuścić na tyle nisko, że śruba przejdzie górą i dalej już z górki. Więcej śrubek tyle że (przynajmniej u mnie), wszystkie puściły bez nadmiernej przemocy. A łożysko kupił bym droższe... w tych pieniądzach to długo nie posłuży, raz taki komplet kupiłem chyba za 130 zeta to połowa uszczelniaczy nie pasowała, a samo łożysko długo nie pożyło. Tylko po tym musisz jechać na geometrię bo te przy dyfrze służą do regulacji zbieżności.
olej Opublikowano 24 Stycznia 2020 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Mimośród jest ale robisz sobie znaczki i skręcasz jak było.
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2020 Dobra, zamówione, dzięki za info.
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2020 Taki olej do dyferencjału będzie w porządku ? https://allegro.pl/oferta/motul-gear-300-75w90-1l-olej-do-skrzyn-biegow-7029784136
olej Opublikowano 26 Stycznia 2020 Opublikowano 26 Stycznia 2020 tak. przedni około 1.2 litra, tył 0.8 albo pod korek
Żaba 1998 Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 Witam Zachciało mi się wymienić samemu łożysko w tylnym kole no i utknąłem na bieżni łożyska za nic nie chce się ruszyć. Zabezpieczenie zdjąłem i próbowałem przyrządem do wyciskania łożysk ale nie idzie . Cy tą bieżnie to tylko na prasie da się wycisnąć ?
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 25 Maja 2021 Autor Opublikowano 25 Maja 2021 10 godzin temu, Żaba 1998 napisał: Witam Zachciało mi się wymienić samemu łożysko w tylnym kole no i utknąłem na bieżni łożyska za nic nie chce się ruszyć. Zabezpieczenie zdjąłem i próbowałem przyrządem do wyciskania łożysk ale nie idzie . Cy tą bieżnie to tylko na prasie da się wycisnąć ? Tak. Ja wyciągałem na prasie ręcznej i poszło ale z trudem.
Żaba 1998 Opublikowano 25 Maja 2021 Opublikowano 25 Maja 2021 No to słabo , myślałem że ogarnę to na aucie . Pewnie zaraz będzie rurka hamulcowa do wymiany znając życie
skwaro Opublikowano 25 Maja 2021 Opublikowano 25 Maja 2021 1 minutę temu, Żaba 1998 napisał: Pewnie zaraz będzie rurka hamulcowa do wymiany znając życie Prędzej długa śruba wahaczy i ew. tuleje wahaczy poprzecznych
Żaba 1998 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 Panowie poplynąłem z tym łożyskiem , nie takie rzeczy się robiło Ale czegoś takiego jeszcze nie przerabialem , nawet w maluchu dało się odkręcić śruby, tu nie. A łożysko to chyba ktoś zaspawal bo ani drgnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.