Skocz do zawartości

Belki dachowe do xv I bez relingów.


owad

Rekomendowane odpowiedzi

Efekt namysłu i "rozpoznania bojem" jest taki:

 

IMG_3162--900Q100.jpg.2c0e0a22599b8325dfb820c2db42f61e.jpg

 

– relingi tureckiej produkcji polecane przez @dorfo

– belki bazowe tureckiej produkcji sprzedawane w Polsce przez różnych dystrybutorów pod różnymi nazwami (tutaj Turtle)

uchwyty rowerowe Thule FreeRide 532

 

A za tydzień wakacyjny test i zobaczymy, jak się ten zestaw spisze...

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wróciłem, więc czas na krótki raport, który może komuś się przyda.

Melduję, że przejechałem z trzema "dorosłymi" rowerami na dachu prawie 1200 km po polskich drogach: nowych asfaltach (maksymalnie eSki, 110-120, przy wyprzedzaniu w porywach 130 km/h), dziurawych asfaltach, brukach i szutrach. Relingi, belki i uchwyty dały radę. Nie zgubiłem żadnego roweru. :thumbup: Nic się nie poluzowało, nie latało i nie łomotało. Do zakładania i zdejmowania rowerów używałem plastikowego stopnia (podstawki,czy, jak to się tam nazywa). Przy moim wzroście (prawie 190 cm) nie miałem też problemów ze zdejmowałem rowerów z dachu z poziomu ziemi (nawet tego środkowego). Gorzej z jego zakładaniem – w zasadzie jest to niemożliwe. W trasie hałas w kabinie oczywiście rośnie, ale da się żyć, a nawet rozmawiać czy słuchać muzyki. Kiedy skończy się sezon rowerowy, belki bazowe i uchwyty rowerowe pójdą sobie do piwnicy, a relingi zostaną na dachu. Czuwaj! ;)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe ogłoszenie w tym temacie. Zostały mi po Imprezie (Lanos) belki (stalowe) Thule mocowane na śruby. Kiedy kupiłem XV, to je zostawiłem, bo miałem wrażenie, że będą pasowały. Jednak nie było okazji, aby sprawdzić, a XV już też jakiś czas nie mam, więc leżą w piwnicy. Jeżeli komuś się przydadzą, to oddam za darmo.

Jeżeli nie będzie odzewu w tym wątku, to zamieszczę anons w stosownym dziale.

W załączeniu PDF z opisem.

Thule - montaz belek.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 15.07.2021 o 09:31, RedSasza napisał(a):

Efekt namysłu i "rozpoznania bojem" jest taki:

 

IMG_3162--900Q100.jpg.2c0e0a22599b8325dfb820c2db42f61e.jpg

 

– relingi tureckiej produkcji polecane przez @dorfo

– belki bazowe tureckiej produkcji sprzedawane w Polsce przez różnych dystrybutorów pod różnymi nazwami (tutaj Turtle)

uchwyty rowerowe Thule FreeRide 532

 

A za tydzień wakacyjny test i zobaczymy, jak się ten zestaw spisze...

Czy do zamontowania tych relingów trzeba „wiercić dziury” w dachu? Zdejmować podsufitkę itp? Zależy mi bardzo na relingach w naszym Subaru XV 2012, a kompletnie nie wiem gdzie się udać  Jak ugryźć temat. Będę wdzięczna za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamila.xv napisał(a):

Czy do zamontowania tych relingów trzeba „wiercić dziury” w dachu? Zdejmować podsufitkę itp? Zależy mi bardzo na relingach w naszym Subaru XV 2012, a kompletnie nie wiem gdzie się udać  Jak ugryźć temat. Będę wdzięczna za pomoc. 

Z tego co się orientuję to wiercić nie trzeba. Dziury są przygotowane, trzeba będzie podsufitkę zdjąć żeby przykręcić śrubki.

 

Sorki, myślałem o oem.

Te ze zdjęcia u góry mocowane są w miejsca gdzie mocujemy belki poprzeczne. Czyli nie zdejmujemy podsufitki

Edytowane przez owad
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, owad napisał(a):

Z tego co się orientuję to wiercić nie trzeba. Dziury są przygotowane, trzeba będzie podsufitkę zdjąć żeby przykręcić śrubki.

 

Sorki, myślałem o oem.

Te ze zdjęcia u góry mocowane są w miejsca gdzie mocujemy belki poprzeczne. Czyli nie zdejmujemy podsufitki

Dziekuję za odpowiedz. Czyli jeśli kupię relingi z linku: https://sklep-tuningowy.pl/pl/subaru-xv-2012-2017/16076-relingi-dachowe-do-subaru-xv-2011-czarne-8698797073165.html

to będę mogła je samodzielnie zamontować?  W miejsca do poprzecznych belek? (Jestem totalnym laikiem, dopiero się wdrażam w temat Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kamila.xv napisał(a):

W miejsca do poprzecznych belek?

Tak jak napisał @owad

W plastikowych listwach biegnących po obu stronach dachu są cztery klapki na zawiasach, które się podnosi, a pod nimi gniazda na śruby.

Klapek nie trzeba demontować, chowają się w plastikowe stopy relingów.

Kłopot może być z trafieniem śrubami w te gniazda. Namordowłem się strasznie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem swoje wrażenia kilka postów wcześniej. Fotka też jest. Odgłosy generowane przez taki zestaw z trzema rowerami, jak dla mnie, akceptowalne.

Jedyne co budzi moje wątpliwości, to fakt, że ostatnia stopa każdego relingu leży na dachu i nie jest niczym przymocowana, ponieważ w dachu są tylko cztery gniazda, na przednie i środkowe stopy. Ich dociśnięcie wynika z tego, że dociągnięte śrubami są środkowe stopy. Ale w praktyce nie stwierdziłem jakichkolwiek problemów z tym związanych.

W te wakacje przetestuję ten zestaw (relingi + belki bazowe) z bagażnikiem dachowym na sporo dłuższych trasach.

 

Edytowane przez RedSasza
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, owad napisał(a):

pochwal sie jak to wyglada i pasuje. 

I czy nie swiszczy podczas jazdy bo z belkami poprzecznymi nie da sie jezdzic na pusto :)

Moze masz niewlasciwe belki. Ja mialem najpierw cruise czy jakos tak  i faktycznie byly glosnie , mont blanc dopiero przy 130 dawaly o sobie znac ale bylo calkiem znosnie. Jedyna wada tych drugich ze byly wysokie i glupio wygladaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, RedSasza napisał(a):

Opisałem swoje wrażenia kilka postów wcześniej. Fotka też jest. Odgłosy generowane przez taki zestaw z trzema rowerami, jak dla mnie, akceptowalne.

Jedyne co budzi moje wątpliwości, to fakt, że ostatnia stopa każdego relingu leży na dachu i nie jest niczym przymocowana, ponieważ w dachu są tylko cztery gniazda, na przednie i środkowe stopy. Ich dociśnięcie wynika z tego, że dociągnięte śrubami są środkowe stopy. Ale w praktyce nie stwierdziłem jakichkolwiek problemów z tym związanych.

W te wakacje przetestuję ten zestaw (relingi + belki bazowe) z bagażnikiem dachowym na sporo dłuższych trasach.

 

Brak dokrecenia tylow relingów nie ma zadnego znaczenia. Ja jezdze dalej, z kajakami, rowerami, boxami,,, Auto tylko na wyprawy. Wszystko trzyma sie bardzo dobrze. Tez myslalem na poczatku ze tak nie bedzie. Planowałem nawet zamocowac te relingi dodatkowymi śrubami z tyłu ( dospawac gwint w rynience) ale nie ma to najmniejszego sensu. Maxymalnie na dachu wiozłem dobrze ponad 70 kg. I to nie raz. 

Na wyjazdy montuje albo 3-4 rowery ( bagażniki Rowerowe Mont Blank wsuwane na rowek T ), albo 2 kajaki, albo kajak i box, albo kosz wyprawowy z kajakiem i rower, narty i Box, lub koło zapasowe plus rower i chyba sie zapetliłem :))) .,, jest tego sporo... :)
Polecam po paru latach uzywania. Co do belek poprzecznych tez pare przerobiłem. Najbardziej dopasowałem czeskie HAKR. 125cm...Po roku zmienilem na 135 cm. Mocowania do relingów tez świetne. 

subaru_norge.jpg

IMG_5806.jpg

IMG_8218.jpeg

DSC_0152.JPG

IMG_1253.jpeg

IMG_1661.jpeg

IMG_2477.JPG

IMG_9347.jpg

IMG_1076.jpg

IMG_9327.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, owad napisał(a):

ale jak ktos nie ma relingow to po co je dokladac? Wystarcza przeciez belki poprzeczne

1. Na relingach lepiej rozkłada sie ciezar i mozna zaladowac wiecej.
2. Belki poprzeczne zamocowane do otworów fabrycznych wyglądaja słabo. Brak proporcji .
3. Przy długich rzeczach a takimi sa kajaki pow. 4m ( mam tez 4,5 m) punk podparcia sie wydłuza i jest mniejsze prawdopodobienstwo bujniecia przy dziurze, nierównosci. Na zdjeciu przykładowe Kanu
4. Tylna belke poprzeczna mozna przesuwac w zaleznosci co sie wozi. Na zdjeciach mam przsuniata za mocowanie.
5. Łatwiej jest zamontować namiot dachowy, tzn cieżar sie rozkłada równomierniej.
6. Kosz bagażowy na belkach bez relingów- nie widzę tego
7. Zdecydowanie łatwiej sie przytrzymac, złapać się i sobie pomagac podczas wkładania Kajaków, rowerów, itp 
8. Kocham relingi ;). jak Każdu użytkownik XV Crostreeek w USA ;)


image.thumb.jpeg.2c70eeae2720b4baf178ce374c8f7291.jpeg

Edytowane przez dorfo
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, radix99 napisał(a):

A co to za kosz masz na haku? Torba dedykowana do niego, czy po prostu coś pasującego?

 

Poszukiwałem rozwiazania na przewoz duzej ale dosc lekkiej paczki, ( Kombinezony wypornosciowe na morze ) i skorzystałem z patentu -platforma mysliwska. Pozyczyłem od znajomego ( trzeba mocno przykrecic ) i bylo ok. Minus- dosc ciezko sie montuje, duzo wazy. Plus , po rozladowaniu mozna złożyc i tez tak wracałem. torby wodoodporne kupiłem na allegro po 100-150 PLN ( dwa rozmiary ). Drugą miałem w srodku w bagazniku

 

Edytowane przez dorfo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...