Jump to content
vonda

tuning regulacji temperatury w Forku SG ?

Recommended Posts

Czy możliwa jest zmiana ustawień regulacji temperatury w Foresterze SG ? 

W zimie przy zamkniętym obiegu powietrza (-> filtrowanie pyłów/smogu)  standardowe ustawienia temperatury między 20 a 30 stopni jest dla mnie bezużyteczna. I nawet nie chodzi o to, że nie mogę używać automatycznych ustawień ale, że w ogóle nie mogę ustawić niższej temperatury  przy intensywnie działającym wentylatorze (a większe przepompowywanie powietrza przez filtr jest konieczne do redukcji smogu).

Teraz muszę co jakiś czas zmieniać ustawienie z 20 na "brak grzania" i po chwili z powrotem żeby móc jeździć w kurtce.

Czy można jakoś  zmienić zakres ustawionych temperatur tak żeby zaczynały się nie od 20 a np. od 12, albo 14 ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na mój nos, obieg zamknięty w Forku SG nie jest 100% zamknięty, przynajmniej w moim. Jadąc za starym Jelczem i tak czuć trochę starego diesla. Jeśli też tak masz to zwiększanie przepływu przez filtr jest bez sensu bo i tak częściowo łapiesz świeży towar.

 

Poza tym w SG typowe jest że ustawienie na temperatury minimalnej chłodzi na max, a ustawienie o stopień wyższej grzeje na maxa. Sprawdź tu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może nie zamyka w 100% ale sprawdzałem czujnikiem PM2,5 - filtr oczyszcza powietrze ... fakt, że trochę to trwa (na zejście z 45 do 15 potrzebowałem jakieś 15 minut przy obiegu włączonym na 4/5 maksymalnej prędkości choć to na pewno zależy tez od jakości filtra) . W związku z czym zdecydowanie warto.

Co do temperatury to właśnie o to mi chodzi żeby móc przekonfigurować to bzdurne fabryczne ustawienie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulacja temperatury w Forku jest skopana, bo w zasadzie są tylko 3 ustawienia: skrajnie w lewo - zimno, skrajnie w prawo - piekarnik, wszystko pomiędzy - gorąco.

 

Czujnik temperatury w środku masz z prawej strony pod kierownicą na desce rozdzielczej. Taka mała kratka (ok. 2x2 cm, ale to z pamięci podaję) - za nią jest sensor. Ktoś kiedyś chwalił się, że po zainstalowaniu małego wentylatora który naprowadza powietrze z kabiny na tę kratkę temperaturę w Forku dało się lepiej kontrolować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może wrzuć do auta taki podstawowy oczyszczacz z flitrem, z przetwornicą dc/ac, a klime zostaw?:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, VEC napisał:

A może wrzuć do auta taki podstawowy oczyszczacz z flitrem, z przetwornicą dc/ac, a klime zostaw?:mrgreen:

dobre ;-))

ale 1./ auto nie jest duże 2./ ogrzewanie czasem się przydaje ;-)

 

Prawdę mówiąc nie chce mi się wierzyć, że nie da się przestawić ustawień temperatury z  zakresu 20-30 na np. 15-25 .. to "tylko" kwestia sterownika/  oprogramowania czy co tam tym steruje. Tyle lat, tyle egzemplarzy, tyle narzekań i nikt na świecie jeszcze tego nie zrobił ? Szkoda, że nie znam jakiegoś elektronika 

 

 

3 godziny temu, marhof napisał:

Regulacja temperatury w Forku jest skopana, bo w zasadzie są tylko 3 ustawienia: skrajnie w lewo - zimno, skrajnie w prawo - piekarnik, wszystko pomiędzy - gorąco.

 

Czujnik temperatury w środku masz z prawej strony pod kierownicą na desce rozdzielczej. Taka mała kratka (ok. 2x2 cm, ale to z pamięci podaję) - za nią jest sensor. Ktoś kiedyś chwalił się, że po zainstalowaniu małego wentylatora który naprowadza powietrze z kabiny na tę kratkę temperaturę w Forku dało się lepiej kontrolować...

tylko mi nie chodzi o to żeby lepiej "trafiał" w ustawioną temperaturę z zakresu 20-30 stopni. Ja bym chciał ustawić mniej więcej 12, albo 15 albo coś koło tego i czy by było to stopień czy dwa więcej czy  mniej to już sprawa drugorzędna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, vonda napisał:

Prawdę mówiąc nie chce mi się wierzyć, że nie da się przestawić ustawień temperatury z  zakresu 20-30 na np. 15-25 .. to "tylko" kwestia sterownika/  oprogramowania czy co tam tym steruje. Tyle lat, tyle egzemplarzy, tyle narzekań i nikt na świecie jeszcze tego nie zrobił ? Szkoda, że nie znam jakiegoś elektronika 

Elektronik Ci tu nic nie pomoże, bo skąd ma mieć wsad do tego sterownika. Programu nie da się od tak zgrać, tzn da się ale nie w formie zrozumiałej i prosto edytowalnej. Jeśli nie da się nic zrobić z gniazda diagnostycznego to tutaj nic nie poczarujesz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ewemarkam napisał:

Elektronik Ci tu nic nie pomoże, bo skąd ma mieć wsad do tego sterownika. Programu nie da się od tak zgrać, tzn da się ale nie w formie zrozumiałej i prosto edytowalnej. Jeśli nie da się nic zrobić z gniazda diagnostycznego to tutaj nic nie poczarujesz. 

czyli lipa ;-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jakoś na ten czujnik temperatury puścić cieple powietrze z nawiewu, wtedy by była kontrola nad temperaturą nadmuchu. 20C z kratki juz lepiej niz 50C. Temperaturę kabiny sterowalo by się na czuja temp. nadmuchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że to nie kwestia programu sterownika, tylko minimalnego kąta otwarcia klapy kierującej powietrze przez nagrzewnice. Pewnie ten pierwszy, minimalny stopień i tak jest dość duży (krok silniczka) i dlatego mocno grzeje. A że jeszcze czujnik temperatury w kabinie jest tam, gdzie jest i przepływ przez niego jest słaby, to regulacja jest o kant... Taka uroda całej konstrukcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik pewnie ma jakąś histerezę, puki mu zimno, różnica duża, to nawiewy parzą. Jak by puścić trochę ciepełka na czujniki to moze by się poprawiło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.01.2020 o 16:19, vonda napisał:

Czy możliwa jest zmiana ustawień regulacji temperatury w Foresterze SG ? 

W zimie przy zamkniętym obiegu powietrza (-> filtrowanie pyłów/smogu)  standardowe ustawienia temperatury między 20 a 30 stopni jest dla mnie bezużyteczna. I nawet nie chodzi o to, że nie mogę używać automatycznych ustawień ale, że w ogóle nie mogę ustawić niższej temperatury  przy intensywnie działającym wentylatorze (a większe przepompowywanie powietrza przez filtr jest konieczne do redukcji smogu).

Teraz muszę co jakiś czas zmieniać ustawienie z 20 na "brak grzania" i po chwili z powrotem żeby móc jeździć w kurtce.

Czy można jakoś  zmienić zakres ustawionych temperatur tak żeby zaczynały się nie od 20 a np. od 12, albo 14 ?

 

Też tak mam w SG i jedynym sposobem jaki opracowałem jest grzanie ustawić na jeden ząbek od zimnego i dmuchawa na jeden ząbek od wyłączonej, czyli na najmniejsze ustawienie jakie się da. Wtedy jest jakoś znośnie w kurtce.

Jest to skopane i od zawsze mnie to denerwowało, ale jakoś z tym się nauczyłem funkcjonować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Też tak mam w SG i jedynym sposobem jaki opracowałem jest grzanie ustawić na jeden ząbek od zimnego i dmuchawa na jeden ząbek od wyłączonej, czyli na najmniejsze ustawienie jakie się da. Wtedy jest jakoś znośnie w kurtce.

Jest to skopane i od zawsze mnie to denerwowało, ale jakoś z tym się nauczyłem funkcjonować.

tez tak robiłem dopóki nie sprawdziłem, że filtr "przeciwpyłkowy" jest w stanie wyczyścić powietrze z pyłów (smogu PM2.5) tylko zabiera mu to sporo czasu i zwiększenie przepływu powietrza znacząco przyspiesza ten proces ;-)) /oczywiście przy zamkniętym dopływie "powietrza" z zewnątrz ;-)/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...