vonda Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Czy możliwa jest zmiana ustawień regulacji temperatury w Foresterze SG ? W zimie przy zamkniętym obiegu powietrza (-> filtrowanie pyłów/smogu) standardowe ustawienia temperatury między 20 a 30 stopni jest dla mnie bezużyteczna. I nawet nie chodzi o to, że nie mogę używać automatycznych ustawień ale, że w ogóle nie mogę ustawić niższej temperatury przy intensywnie działającym wentylatorze (a większe przepompowywanie powietrza przez filtr jest konieczne do redukcji smogu). Teraz muszę co jakiś czas zmieniać ustawienie z 20 na "brak grzania" i po chwili z powrotem żeby móc jeździć w kurtce. Czy można jakoś zmienić zakres ustawionych temperatur tak żeby zaczynały się nie od 20 a np. od 12, albo 14 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Tak na mój nos, obieg zamknięty w Forku SG nie jest 100% zamknięty, przynajmniej w moim. Jadąc za starym Jelczem i tak czuć trochę starego diesla. Jeśli też tak masz to zwiększanie przepływu przez filtr jest bez sensu bo i tak częściowo łapiesz świeży towar. Poza tym w SG typowe jest że ustawienie na temperatury minimalnej chłodzi na max, a ustawienie o stopień wyższej grzeje na maxa. Sprawdź tu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Być może nie zamyka w 100% ale sprawdzałem czujnikiem PM2,5 - filtr oczyszcza powietrze ... fakt, że trochę to trwa (na zejście z 45 do 15 potrzebowałem jakieś 15 minut przy obiegu włączonym na 4/5 maksymalnej prędkości choć to na pewno zależy tez od jakości filtra) . W związku z czym zdecydowanie warto. Co do temperatury to właśnie o to mi chodzi żeby móc przekonfigurować to bzdurne fabryczne ustawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Regulacja temperatury w Forku jest skopana, bo w zasadzie są tylko 3 ustawienia: skrajnie w lewo - zimno, skrajnie w prawo - piekarnik, wszystko pomiędzy - gorąco. Czujnik temperatury w środku masz z prawej strony pod kierownicą na desce rozdzielczej. Taka mała kratka (ok. 2x2 cm, ale to z pamięci podaję) - za nią jest sensor. Ktoś kiedyś chwalił się, że po zainstalowaniu małego wentylatora który naprowadza powietrze z kabiny na tę kratkę temperaturę w Forku dało się lepiej kontrolować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 A może wrzuć do auta taki podstawowy oczyszczacz z flitrem, z przetwornicą dc/ac, a klime zostaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 3 godziny temu, VEC napisał: A może wrzuć do auta taki podstawowy oczyszczacz z flitrem, z przetwornicą dc/ac, a klime zostaw? dobre ;-)) ale 1./ auto nie jest duże 2./ ogrzewanie czasem się przydaje ;-) Prawdę mówiąc nie chce mi się wierzyć, że nie da się przestawić ustawień temperatury z zakresu 20-30 na np. 15-25 .. to "tylko" kwestia sterownika/ oprogramowania czy co tam tym steruje. Tyle lat, tyle egzemplarzy, tyle narzekań i nikt na świecie jeszcze tego nie zrobił ? Szkoda, że nie znam jakiegoś elektronika 3 godziny temu, marhof napisał: Regulacja temperatury w Forku jest skopana, bo w zasadzie są tylko 3 ustawienia: skrajnie w lewo - zimno, skrajnie w prawo - piekarnik, wszystko pomiędzy - gorąco. Czujnik temperatury w środku masz z prawej strony pod kierownicą na desce rozdzielczej. Taka mała kratka (ok. 2x2 cm, ale to z pamięci podaję) - za nią jest sensor. Ktoś kiedyś chwalił się, że po zainstalowaniu małego wentylatora który naprowadza powietrze z kabiny na tę kratkę temperaturę w Forku dało się lepiej kontrolować... tylko mi nie chodzi o to żeby lepiej "trafiał" w ustawioną temperaturę z zakresu 20-30 stopni. Ja bym chciał ustawić mniej więcej 12, albo 15 albo coś koło tego i czy by było to stopień czy dwa więcej czy mniej to już sprawa drugorzędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 18 minut temu, vonda napisał: Prawdę mówiąc nie chce mi się wierzyć, że nie da się przestawić ustawień temperatury z zakresu 20-30 na np. 15-25 .. to "tylko" kwestia sterownika/ oprogramowania czy co tam tym steruje. Tyle lat, tyle egzemplarzy, tyle narzekań i nikt na świecie jeszcze tego nie zrobił ? Szkoda, że nie znam jakiegoś elektronika Elektronik Ci tu nic nie pomoże, bo skąd ma mieć wsad do tego sterownika. Programu nie da się od tak zgrać, tzn da się ale nie w formie zrozumiałej i prosto edytowalnej. Jeśli nie da się nic zrobić z gniazda diagnostycznego to tutaj nic nie poczarujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 5 minut temu, ewemarkam napisał: Elektronik Ci tu nic nie pomoże, bo skąd ma mieć wsad do tego sterownika. Programu nie da się od tak zgrać, tzn da się ale nie w formie zrozumiałej i prosto edytowalnej. Jeśli nie da się nic zrobić z gniazda diagnostycznego to tutaj nic nie poczarujesz. czyli lipa ;-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Może jakoś na ten czujnik temperatury puścić cieple powietrze z nawiewu, wtedy by była kontrola nad temperaturą nadmuchu. 20C z kratki juz lepiej niz 50C. Temperaturę kabiny sterowalo by się na czuja temp. nadmuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Myślę, że to nie kwestia programu sterownika, tylko minimalnego kąta otwarcia klapy kierującej powietrze przez nagrzewnice. Pewnie ten pierwszy, minimalny stopień i tak jest dość duży (krok silniczka) i dlatego mocno grzeje. A że jeszcze czujnik temperatury w kabinie jest tam, gdzie jest i przepływ przez niego jest słaby, to regulacja jest o kant... Taka uroda całej konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 Czujnik pewnie ma jakąś histerezę, puki mu zimno, różnica duża, to nawiewy parzą. Jak by puścić trochę ciepełka na czujniki to moze by się poprawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_zxcq Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 W dniu 21.01.2020 o 16:19, vonda napisał: Czy możliwa jest zmiana ustawień regulacji temperatury w Foresterze SG ? W zimie przy zamkniętym obiegu powietrza (-> filtrowanie pyłów/smogu) standardowe ustawienia temperatury między 20 a 30 stopni jest dla mnie bezużyteczna. I nawet nie chodzi o to, że nie mogę używać automatycznych ustawień ale, że w ogóle nie mogę ustawić niższej temperatury przy intensywnie działającym wentylatorze (a większe przepompowywanie powietrza przez filtr jest konieczne do redukcji smogu). Teraz muszę co jakiś czas zmieniać ustawienie z 20 na "brak grzania" i po chwili z powrotem żeby móc jeździć w kurtce. Czy można jakoś zmienić zakres ustawionych temperatur tak żeby zaczynały się nie od 20 a np. od 12, albo 14 ? Też tak mam w SG i jedynym sposobem jaki opracowałem jest grzanie ustawić na jeden ząbek od zimnego i dmuchawa na jeden ząbek od wyłączonej, czyli na najmniejsze ustawienie jakie się da. Wtedy jest jakoś znośnie w kurtce. Jest to skopane i od zawsze mnie to denerwowało, ale jakoś z tym się nauczyłem funkcjonować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 21 godzin temu, Robert_zxcq napisał: Też tak mam w SG i jedynym sposobem jaki opracowałem jest grzanie ustawić na jeden ząbek od zimnego i dmuchawa na jeden ząbek od wyłączonej, czyli na najmniejsze ustawienie jakie się da. Wtedy jest jakoś znośnie w kurtce. Jest to skopane i od zawsze mnie to denerwowało, ale jakoś z tym się nauczyłem funkcjonować. tez tak robiłem dopóki nie sprawdziłem, że filtr "przeciwpyłkowy" jest w stanie wyczyścić powietrze z pyłów (smogu PM2.5) tylko zabiera mu to sporo czasu i zwiększenie przepływu powietrza znacząco przyspiesza ten proces ;-)) /oczywiście przy zamkniętym dopływie "powietrza" z zewnątrz ;-)/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się