Krystian Lasota Posted January 15, 2020 Posted January 15, 2020 (edited) Witam, w listopadzie 2019 roku stałem się szczęśliwym (lub nie) posiadaczem imprezy GX z 2001 roku. Szukałem auta dłuższy czas mając cały czas konflikt serca z rozumem, który początkowo wygrywał. Początkowo szukałem golfa 4 1.6 8v pod LPG, lecz z każdym obejrzanym egzemplarzem traciłem chęci do dalszych poszukiwań. Któregoś dnia natrafiłem na ogłoszenie z Krakowa, zdjęcia wydawały się ok potem telefon, właściciel mówi że samochód stoi w zaprzyjaźnionym komisie i nie ma problemów aby w ten sam dzień można nim było wracać (auto na niemieckiej blaszce) . Znalazłem numer komisu dzwonie słyszę że nie ma opcji nim wyjechać bo nie załatwi się papierów itp. ale jedziemy, na miejscu dość długo zajęło oglądanie ale auto całe w ori lakierze z powierzchowną rudą na podwoziu (wcześniej ktoś postarał się o konserwację). Udało się jakoś zrobić szybką jazdę próbną w której niestety przeszkadzał pełen przelot od katalizatora. Przyszedł czas na zaliczkę i parę dni później wracałem już nią do domu co do przyjemności nie należało zważywszy na pogodę, wycieraczki w opłakanym stanie itp. Podsumowując co zostało zrobione od tego czasu z samochodem: -nowe wycieraczki, olej filtry itp. -polerka reflektorów i nowe żarówki Philips X-tremeVision ( polecam :-) ) -montaż antykuny -wymiana lewego lusterka, wcześniej było jakieś płaskie tajwańskie i można było zgłupnąć (obecnie ori podgrzewane) -rzeźba z wydechem (wcześniej widać że był zrobiony na sztukę) obecnie dwururka z wrx połączona za katalizatorem -nowy termostat, przy wcześniejszej wymianie pompy/rozrządu (widać że jest świeża) ktoś założył go na starej uszczelce przez co cieknął -wiele innych drobnych pierdół Tak to wygląda Plany -wymiana sprzęgła -wymiana pękniętej lampy tył -LPG -ogarnięcie audio -stabilizator z WRX -naprawa oświetlenia bagażnika -regulacja zaworów -usunięcie naklejek prodrive Muszę się wjeździć a auto ale marna zima nie ułatwia. Różnica w prowadzeniu jest ogromna względem mojego wcześniejszego daily :-) Tym się kulałem prawie 5 lat Edited December 6, 2020 by Krystian Lasota 4 3
Krystian Lasota Posted February 24, 2020 Author Posted February 24, 2020 (edited) Na chwile obecną sprawy mają się tak -wymieniłem prawą lampę tylną, żarówki pozycyjne przód, przewód klimatyzacji i baterie w kluczyku -zakupiłem komplet sprzęgła EXEDY oraz uszczelki pod pokrywy zaworów -w sobotę wymontowałem silnik z samochodu i tu pojawia się pewien problem z rozrusznikiem ( jeśli ktoś ma na sprzedaż koło zamachowe i rozrusznik to możemy się dogadać ) PS:niestety nie mam staba z tyłu Edited February 24, 2020 by Krystian Lasota
Krystian Lasota Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 Auto jeździ już jakiś czas, do tej pory od ostatniego posta zostało zrobione: -wymiana rolki napinacza paska klimy INA -pasek alternatora/wspomy contitech -kompletne sprzęgło EXEDY -sprężyna łapy, zapinki łożyska, osłona gumowa łapy, łożysko koła zamachowego (wszystko OEM subaru) -nowe osłony maglownicy LEMFÖRDER RH/LH -świece NGK -płyn chłodniczy Prestone -wszystkie uszczelki wydechu -regulacja zaworów (nowe uszczelki) -naprawa zerwanego gwintu rozrusznika -planowanie koła zamachowego Następnie przyszedł czas na wymianę głośników Grundig przód Panasonic tył (wygrzebane z piwnicy docelowo kupi się coś lepszego) Dystanse są od forestera (nie mogłem znaleźć do imprezy) trzeba było je trochę "dopasować" Skoro drzwi był rozebrane to wpadła konserwa W wolnej chwili zdemontowałem wentylator i potraktowałem klimę środkiem od Wurth'a Zauważyłem że nie działa oświetlenie po otwarciu bagażnika, skończyło się na wymianie 3 przewodów (łączone na słupku oraz wewnątrz klapy) Jak już miałem rozebraną cześć tapicerki postanowiłem sprawdzić kielichy no i czeka mnie mała zabawa (przez brak czasu jeżdżę rozgrzebanym autem) Byłem zmuszony do założenie letnich kół przez bliską przyjaźń gwoździa z oponą
Krystian Lasota Posted September 1, 2020 Author Posted September 1, 2020 (edited) Długo mnie nie było ale co nie co się zmieniło Zakupiłem U ramę i hak Witter'a, które poszły do piaskowania a następnie epoksyd i poliuretan Co do walki z rudą obecnie wygląda to tak: Nie wszystko jest na zdjęciach ale pomalowane zostały praktycznie wszystkie elementy metalowe (rura wlewu paliwa itp.) Przed malowaniem wszystko oczyszczone do gołego metalu, następnie podkład epoksydowy -> czarny poliuretan ->konserwacja noxudol 1600/700/BODY. Dodatkowo zakonserwowałem progi, słupki tylne wraz z nadkolami wewnętrznymi, podłużnice, klapę bagażnika i drzwi tylne. Doszło też trochę wygłuszenia Edited September 1, 2020 by Krystian Lasota 2 1
Krystian Lasota Posted December 6, 2020 Author Posted December 6, 2020 No to ja to tylko tutaj zostawię -Wpadł nowy kat firmy "JMJ" (przy okazji testuje farbę żaroodporną) -Tylne zaciski wymagały regeneracji -Przed zimą dostało wosk(również na całe podwozie-noxudol 700) i niewidzialną wycieraczkę Została również zainstalowana instalacja LPG (ponoć mam ECU z USA-tak twierdził gazownik, czy to możliwe ? ) 1
Krystian Lasota Posted February 22, 2021 Author Posted February 22, 2021 (edited) Pora trochę odkopać temat W Listopadzie 2020 wylądowała w aucie instalacja podtlenku LPG (przebieg 194205km) -sterownik Optima Expert -reduktor Shark 1500 -wtryski Barracuda 115 -filtr fazy lotnej Ultra360 -sterowanie wewnątrz auta RGB itp Wymieniłem drugą sondę lambda (uniwersalna Bosch), w końcu mam spokój z check'em wyskakującym jak popadnie Udało się dopasować trafić cup holder od forka SF (muszę okleić albo pomalować/wiem auto przed sprzątaniem) Trafiłem okazyjnie zestaw od wrx zobaczymy czy trafią do Imprezy, puki co tata drapnął tarcze do swojego legacy (jarzma od diesla) Obecnie auto ma ponad 198k z czego 4k na LPG i działa Tej zimy w końcu udało się coś wczuć auto i pobawić Edited March 12, 2021 by Krystian Lasota 1
Krystian Lasota Posted March 27, 2021 Author Posted March 27, 2021 199k wymiana oleju na Valvoline VR1 5w50, impreza dostała w końcu świnię Znalazłem folię w domu więc na szybko okleiłem cup holder
Krystian Lasota Posted May 22, 2021 Author Posted May 22, 2021 No to takie szybkie mycie w miedzyczasie strzeliła ona liczniku okrągła cyfra Dzięki @WueM nabyłem parę drobiazgów w tym lewą owiewkę szyb ( szukam prawej jak by co ) Później wpadł wlot powietrza od legacy III Trafiłem na fb komplet hamulców od BRZ 294mm OEM w ładnym stanie (trzeba zamienić zaciski w jarzmach stronami - brz ma zacisk przed osią) Rozpocząłem pewną rzeźbę co z tego wyjdzie zobaczymy na chwilę obecną to raczej taki guziec 2 1
Krystian Lasota Posted May 30, 2021 Author Posted May 30, 2021 (edited) 202k bąbelki w zbiorniczku tak że tego... zastanawiam się robić UPG czy szukać ej251 i pewnie też robić UPG x) Edited May 30, 2021 by Krystian Lasota
Krystian Lasota Posted September 25, 2021 Author Posted September 25, 2021 Miałem już dawno napisać że auto śmiga z nowymi uszczelkami ale jakoś mi to umknęło Po poszukiwaniach ej251 zapadła decyzja o szybkiej wymianie UPG przy okazji wpadły nowe rolki prowadzące rozrządu (z braku weny nie mam za wiele zdjęć). Z racji większych hamulców trzeba było powiedzieć papa zimowym 15. PS: poszukuję dekielka do felg z imprezy GT Auto zaczynało coś podszarpywać na LPG najpierw poszły świece (okazało się że wcześniej dali mi złą ciepłotę w sklepie, teraz kupiłem według opposedforces), następnie wpadły kable W/N NGK A tak rozwiązałem problem świateł dziennych Tak się to prezentuje obecnie, w miedzy czasie wpadły klaksony EPMAN bo na helle mnie nie stać 3 1
llkuba Posted September 27, 2021 Posted September 27, 2021 Uwielbiam wagony, bardzo ładny i zadbany egzemplarz . 1
Krystian Lasota Posted December 11, 2021 Author Posted December 11, 2021 (edited) Update obecny nalot 208k W między czasie odebrane zimóweczki Nokian WR snowproof Zakupiłem kolektor chyba turboworks, pasuje jak widać idealnie Trzeba było trochę posmyrać palnikiem i spawarką. Finalnie udało się to spasować i odsunąć od przewodów wspomagania. Puki co w bandażu co dalej zobaczymy muszę ogarnąć mały wyciek w wejścia do pompy wspomagania Jak nie zapomnę wrzucę jak to gada No i zimówki wleciały na auto Edited December 11, 2021 by Krystian Lasota 3
Guest Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 (edited) Miałem to samo z kolektorem z turboworska, tylko ja założyłem zacisk, napisałem do nich że towar niezgodny z opisem bo nie podchodzi do wagona. Edited December 13, 2021 by Guest
lelenbp Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Oooooooo witam kolejne czarne kombi powodzenia i bezawaryjnej
Krystian Lasota Posted December 16, 2021 Author Posted December 16, 2021 W dniu 12.12.2021 o 08:01, Sickness napisał: Miałem to samo z kolektorem z turboworska, tylko ja założyłem zacisk, napisałem do nich że towar niezgodny z opisem bo nie podchodzi do wagona. Też napisałem do sprzedającego ale co poradzić alternatyw brak w zasadzie Patent z łącznikiem fajny bo dość prosty Przedwczoraj przydarzyła się rzecz nieprzyjemna, zostałem zepchnięty na rondzie turbinowym. Wybrałem mniejsze zło ale lakier na feldze ucierpiał
Neutrino33 Posted December 16, 2021 Posted December 16, 2021 27 minut temu, Krystian Lasota napisał: Też napisałem do sprzedającego ale co poradzić alternatyw brak w zasadzie Patent z łącznikiem fajny bo dość prosty Przedwczoraj przydarzyła się rzecz nieprzyjemna, zostałem zepchnięty na rondzie turbinowym. Wybrałem mniejsze zło ale lakier na feldze ucierpiał Weź się nie przejmuj. Od tego jest felga i lakier na niej by przyjąć takie sprawy. Blizny muszą być! 1
Krystian Lasota Posted December 16, 2021 Author Posted December 16, 2021 Szczerze spodziewałem się ze sam gdzieś przywalę podczas zimowej zabawy ale emeryt w volvo mnie zaskoczył zawsze pierwsza rysa boli najbardziej
Krystian Lasota Posted January 13, 2022 Author Posted January 13, 2022 209k nalotu Wymiana oleju VR1 5W50, filtr Mann W67/1 i filtr powietrza Mahle LX 1518 Walczę w podnoszącymi się obrotami przy zmianie biegu. Jest odczuwalna poprawa ale dalej pojawia się ten problem przy zmianie z 1 na 2.
pientaa Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 Sporo pracy włożone w auto - szacun:) genialnie wpasowany przycisk sterowania LPG. Mam auto innej marki z LPG i też wpasowałem, go tak aby wyglądał jak fabryczny. To szczegół, a daje bardzo fajny efek. Irytją mni ete włącznik przyklejone byle gdzie. Będę śledził wątek i być może inspirował się:)
Krystian Lasota Posted January 25, 2022 Author Posted January 25, 2022 Jako że znowu coś grzebałem wypada coś napisać Wymieniłem siłowniki klapy bagażnika (trzeba było podpiłować końcówkę bo wadziła o plastik trzymający roletę i dokupić wkręcane mocowania) Dorwałem końcowy tłumik peśli 104mm (tak średnio polecam ale mam przynajmniej czas na wypiaskowanie i pomalowanie tego z WRX) Ogólnie pasuje jako tako ale wieszaki są mniejszej średnicy niż oryginalne i coś się komuś pomyliło i chyba odwrotnie wspawał wieszak. Tutaj porównanie wydechów: Seryjny kolektor + katalizator + mid pipe i końcowy WRX https://youtu.be/A5m4RLLW5Z0 Kolektor turboworks + katalizator + mid pipe i końcowy WRX https://youtu.be/2rpg6vbAlG4 Kolektor turboworks + katalizator + mid pipe WRX + peśla 104mm https://youtu.be/NlURkZU6Kbg Impreza dobrze spisuje się do sprawdzania ilości śniegu na pasie 1 1
Zajonc Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 15 godzin temu, Krystian Lasota napisał: Ogólnie pasuje jako tako ale wieszaki są mniejszej średnicy niż oryginalne i coś się komuś pomyliło i chyba odwrotnie wspawał wieszak. A bo to tłumik od Forczysława zapewne, w Forkach ten wieszak jest odwrotnie niż w Imprezie
Krystian Lasota Posted January 26, 2022 Author Posted January 26, 2022 10 godzin temu, Zajonc napisał: A bo to tłumik od Forczysława zapewne, w Forkach ten wieszak jest odwrotnie niż w Imprezie Dzięki za info myślałem że ktoś bubla przy robocie strzelił.
Krystian Lasota Posted January 30, 2022 Author Posted January 30, 2022 Udało się trafić kierownicę od WRX w bardzo dobrym stanie szybka przymiarka, wyszło że taśma również jest do wymiany Szybkie zakupy na aledrogo i dłubanie po ciemku Tak to się prezentuje za dnia ogólnie kiera bardzo fajnie siedzi w rękach i jest o 1 cm mniejsza 1
Krystian Lasota Posted February 25, 2022 Author Posted February 25, 2022 210k zakupiłem dojazdówkę oraz wypiaskowałem i pomalowałem tłumik z WRX. Obecnie już siedzi w aucie, na Peśłi trasa dała by w kość. Niestety wracając z Rzeszowa na światłach 25km od domu zauważyłem dym z pod maski, od razu zjazd na bok i kontrola co jest grane. Pękła chłodnica oblewając wszystko płynem, poluzowałem korek i jakoś się dokulałem do domu. Na dobicie trafił się kolejny przeciek, którego źródła jeszcze nie znalazłem Jeśli ktoś ma pomysł skąd może się lać będę wdzięczny
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now