Jump to content

Dymi po rozgrzaniu na wolnych obrotach.


mlodyX

Recommended Posts

Posted

Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady.

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Posted

Tak duże zużycie oleju może świadczyć o poważnych problemach z silnikiem. 
Niestety nikt bez dokładnej diagnozy nie poda przyczyny. 

Posted

250ml na 1000km to jest znikomy pobor.... 

Przyjelo sie ze do 800ml na 1000km jeszcze mozna jezdzic, powyzej tego remont.

Moj pali 0.5l na tysiaka i ma sie swietnie. 

Oil catch tank i po problemie :)

Posted

Rosną  koszty przejechanych km przy taki zużyciu oleju ( ok. +50pln/1000km) Chyba przy takim zużyciu możesz zrezygnowac z wymiany :P normalnie wymiana dynamiczna, tylko filterek. 

@mlodyX zacznij od turbiny

Posted

raz do roku zmieniam filtr i cały olej też.... ale się pocieszam że przy takich dolewkach mam zawsze świeży :) powoli zbieram siano na remont...... pozatym nie przesadzaj...... 4 litry mam za 120zł więc wychodzi 15zł/1000km :)

 

Posted

Spoko, żartowalem. Cenę wziąłem 300V

  • 3 weeks later...
Posted
W dniu 15.01.2020 o 16:48, mlodyX napisał:

 

Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady.

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Myślę że szykuje się u Ciebie remont :( Trochę dziwne że przestaje dymić przy wyższych obrotach, ale może to być efekt że po prostu dymienie jest mniej widoczne bo spaliny przy wyższych obrotach szybciej wydobywają się z układu wydechowego.
Zaobserwuj wieczorem jak za tobą jedzie samochód na światłach. Np. przy ruszaniu ze świateł. Dociśnij gaz i zobacz w lusterku wstecznym czy widzisz dymienie. 
Zobaczysz to tylko wieczorem, w dzień nie widać. Wiem bo robiłem już remont w moich Subaru już kilka razy. Zawsze się tak zaczynało.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...