Jump to content

Dymi po rozgrzaniu na wolnych obrotach.


mlodyX
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady.

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

250ml na 1000km to jest znikomy pobor.... 

Przyjelo sie ze do 800ml na 1000km jeszcze mozna jezdzic, powyzej tego remont.

Moj pali 0.5l na tysiaka i ma sie swietnie. 

Oil catch tank i po problemie :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rosną  koszty przejechanych km przy taki zużyciu oleju ( ok. +50pln/1000km) Chyba przy takim zużyciu możesz zrezygnowac z wymiany :P normalnie wymiana dynamiczna, tylko filterek. 

@mlodyX zacznij od turbiny

Edited by BazaN
Link to comment
Share on other sites

raz do roku zmieniam filtr i cały olej też.... ale się pocieszam że przy takich dolewkach mam zawsze świeży :) powoli zbieram siano na remont...... pozatym nie przesadzaj...... 4 litry mam za 120zł więc wychodzi 15zł/1000km :)

 

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 15.01.2020 o 16:48, mlodyX napisał:

 

Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady.

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Myślę że szykuje się u Ciebie remont :( Trochę dziwne że przestaje dymić przy wyższych obrotach, ale może to być efekt że po prostu dymienie jest mniej widoczne bo spaliny przy wyższych obrotach szybciej wydobywają się z układu wydechowego.
Zaobserwuj wieczorem jak za tobą jedzie samochód na światłach. Np. przy ruszaniu ze świateł. Dociśnij gaz i zobacz w lusterku wstecznym czy widzisz dymienie. 
Zobaczysz to tylko wieczorem, w dzień nie widać. Wiem bo robiłem już remont w moich Subaru już kilka razy. Zawsze się tak zaczynało.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...