Skocz do zawartości

Dymi po rozgrzaniu na wolnych obrotach.


mlodyX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady.

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosną  koszty przejechanych km przy taki zużyciu oleju ( ok. +50pln/1000km) Chyba przy takim zużyciu możesz zrezygnowac z wymiany :P normalnie wymiana dynamiczna, tylko filterek. 

@mlodyX zacznij od turbiny

Edytowane przez BazaN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz do roku zmieniam filtr i cały olej też.... ale się pocieszam że przy takich dolewkach mam zawsze świeży :) powoli zbieram siano na remont...... pozatym nie przesadzaj...... 4 litry mam za 120zł więc wychodzi 15zł/1000km :)

 

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 15.01.2020 o 16:48, mlodyX napisał:

 

Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady.

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Myślę że szykuje się u Ciebie remont :( Trochę dziwne że przestaje dymić przy wyższych obrotach, ale może to być efekt że po prostu dymienie jest mniej widoczne bo spaliny przy wyższych obrotach szybciej wydobywają się z układu wydechowego.
Zaobserwuj wieczorem jak za tobą jedzie samochód na światłach. Np. przy ruszaniu ze świateł. Dociśnij gaz i zobacz w lusterku wstecznym czy widzisz dymienie. 
Zobaczysz to tylko wieczorem, w dzień nie widać. Wiem bo robiłem już remont w moich Subaru już kilka razy. Zawsze się tak zaczynało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...