mlodyX Posted January 15, 2020 Posted January 15, 2020 Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady. Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Grooby78 Posted January 18, 2020 Posted January 18, 2020 Tak duże zużycie oleju może świadczyć o poważnych problemach z silnikiem. Niestety nikt bez dokładnej diagnozy nie poda przyczyny.
klev Posted January 18, 2020 Posted January 18, 2020 250ml na 1000km to jest znikomy pobor.... Przyjelo sie ze do 800ml na 1000km jeszcze mozna jezdzic, powyzej tego remont. Moj pali 0.5l na tysiaka i ma sie swietnie. Oil catch tank i po problemie
BazaN Posted January 20, 2020 Posted January 20, 2020 Rosną koszty przejechanych km przy taki zużyciu oleju ( ok. +50pln/1000km) Chyba przy takim zużyciu możesz zrezygnowac z wymiany normalnie wymiana dynamiczna, tylko filterek. @mlodyX zacznij od turbiny
klev Posted January 20, 2020 Posted January 20, 2020 raz do roku zmieniam filtr i cały olej też.... ale się pocieszam że przy takich dolewkach mam zawsze świeży powoli zbieram siano na remont...... pozatym nie przesadzaj...... 4 litry mam za 120zł więc wychodzi 15zł/1000km
Robert_zxcq Posted February 5, 2020 Posted February 5, 2020 W dniu 15.01.2020 o 16:48, mlodyX napisał: Witam mam problem z moim forkiem S-turbo z silnikiem z Imprezy GT ,od jakiegoś czasu auto zaczęło kopic po rozgrzaniu na wolnych obrotach, olej to motul 300v 5w30. Pobór oleju to około litra na 4tys kilometrów. Podejrzewam że olej ląduje w kolektorze ssacym i na wolnych obrotach gdy panuje podciśnienie to zasysa sobie ten olej,po lekkim dodaniu gazu przestaje kopic . Czy to problem z turbo czy można z odmą? Proszę o porady. Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Myślę że szykuje się u Ciebie remont Trochę dziwne że przestaje dymić przy wyższych obrotach, ale może to być efekt że po prostu dymienie jest mniej widoczne bo spaliny przy wyższych obrotach szybciej wydobywają się z układu wydechowego. Zaobserwuj wieczorem jak za tobą jedzie samochód na światłach. Np. przy ruszaniu ze świateł. Dociśnij gaz i zobacz w lusterku wstecznym czy widzisz dymienie. Zobaczysz to tylko wieczorem, w dzień nie widać. Wiem bo robiłem już remont w moich Subaru już kilka razy. Zawsze się tak zaczynało.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.