Jump to content

Oprogramowanie do diagnostyki/edycji starszych subaru


st981777
 Share

Recommended Posts

Drodzy forumowicze, pytanie moje brzmi: Czy jest jakiś program który poprawnie połączy się z Subarakami wyposażonymi w złącze 9 Pin?

Autocom CDP+ z odpowiednim adapterem łączy się, ale pokazuje bzdrury, FreeSSM pokazuje palec w autach starszych niż 1999r.

Link to comment
Share on other sites

Drodzy forumowicze, pytanie moje brzmi: Czy jest jakiś program który poprawnie połączy się z Subarakami wyposażonymi w złącze 9 Pin?
Autocom CDP+ z odpowiednim adapterem łączy się, ale pokazuje bzdrury, FreeSSM pokazuje palec w autach starszych niż 1999r.
Tu masz:
http://www.alcyone.org.uk/ssm/links.html

Gada z moim Foresterem, kabel jaki potrzebujesz to zwykły rs232. Może być taki np jak do instalacji LPG na FTDI. Z moim gada dobrze JECscan.
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ewemarkam said:

Może być taki np jak do instalacji LPG na FTDI

Linie K i L czy KKL jak w VAG 409.1?

Link to comment
Share on other sites

Nie. Nie masz u Siebie lini K i L. Jest komunikacja na dwóch liniach z ECU. Tak jak w rs232 masz TX i RX.

Kupiłem taki interface:

https://botland.com.pl/pl/konwertery-usb-uart-rs232-rs485/4498-konwerter-usb-uart-ftdi-ft232rl-gniazdo-miniusb.html?gclid=CjwKCAiA6vXwBRBKEiwAYE7iS3QLF9C0xAQuh1gDR5jMRo5Eh2PmSkg97IxjxBjH3FTZTE0Q48DvShoC98kQAvD_BwE

do tego kabel microusb. Z tą różnicą że u Siebie mam niby OBD, a Ty masz to 9 pinowe gniazdo. Ale linie komunikacyjne są te same i tak samo to działa.

Linie RX z tego konwertera z linku podpinasz pod przewód biały w gnieździe Subaru, TX do zielonego, masę do różowo/czarnego. Ten konwerter możesz zakupić tańszy gdzie kolwiek, tylko warunek aby było to FTDI bo na pewno to zadziała. Konwerter możesz na stałe przylutować i dopinać tylko kabel microusb do niego. Odpalacz np JECscan i gra. FreeSSM nie chciał działać u mnie.

usbhowto.pdf

Edited by ewemarkam
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Oki, już jażę kwestie. Jutro robię adapter do kabla od staga. Jak to czasem człowiek ułomnie się zasugeruje, że w ECU musi być linia k....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Adapter już działa, niestety bardzo mało programów nawiazuje komunikację. Jakieś jeszcze programy ktoś z Was zna?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.01.2020 o 17:36, ewemarkam napisał:

Tu masz:
http://www.alcyone.org.uk/ssm/links.html

Gada z moim Foresterem, kabel jaki potrzebujesz to zwykły rs232. Może być taki np jak do instalacji LPG na FTDI. Z moim gada dobrze JECscan.

czy ten kabel wystarczy https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-ccy-ftdi-usb-zlacze-brc-do-gazu-6945527863  zamiast tego "Konwerter USB-UART FTDI FT232RL - gniazdo miniUSB " do którego dajesz linka 4 poście ?

Link to comment
Share on other sites

Tylko ten FTDI to 1/5 tego co pokazujesz. 

https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-kme-tech-stag-4-metry-zabezpieczenie-7821388629?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=Cj0KCQiA04XxBRD5ARIsAGFygj_kAC1KwqTEDowElWTAiRhlbFE8PCeLnY-YhfmMjf-cgipEbexfXzgaAqfxEALw_wcB

Tu jest tańszy a też powinien działać. A przewaga tego FTDI jest taka że możesz go na stałe przylutować w instalacji i podłączać tylko usb do niego. Ale wtedy odpada diagnostyka skanerem w ASO, bo FTDI zajmie linie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...