Stach83 Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Cześć, Czy to normalne, że napięcie na akumulatorze (i alternatorze) na odpalonym aucie, to ~12,6 V? Kiedy włączył się wentylator napięcie wzrosło do prawie 14V (czyli dopiero zaczął ładować?), to samo gdy włączyłem światła. Czy napięcie nie powinno być stałe niezależnie od obciążenia? Pozdawiam stach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darecky Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Kiedyś szperając w tym temacie na anglojęzycznych forach znalazłem info o tym, że w Subaru jest tzw. inteligentne ładowanie. Dopiero włączając jakiś odbiornik prądu (np. postojowe, nawiew) alternator zaczyna ładować akumulator. Przetestowane w UK bo tam nie ma obowiązku jazdy na światłach, starszy akumulator potrafił się rozładować sam z siebie w aucie po jakimś czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 Nie chcę mi się wierzyć że w GD jest inteligentny alternator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darecky Opublikowano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 (edytowane) 6 godzin temu, ewemarkam napisał: Nie chcę mi się wierzyć że w GD jest inteligentny alternator. Nie mam miernika przy sobie aktualnie ale skoro @Stach83 ma to może zrobić szybki test https://www.scoobynet.com/scoobynet-general-1/887187-smart-alternator.html Edytowane 15 Stycznia 2020 przez darecky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 wszystko masz ok jeżeli masz po wyżej 12v ,przyjdź rano do auta jak jest zimne zapal i będziesz miał kolo 14 po paru chwilach napięcie ci spadnie do poziomu 12,5 v kiedyś mnie też mnie to zastanawialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 Nie wiem na ile wiarygodne są wskazania z TT HKS, ale u mnie na zimnym waha się między 14.2 a 14.6. Po rozgrzaniu miedzy 13. a 14. Liczby 12 chyba jeszcze przy odpalonym silniku nie widziałem. Ale też zastanawiały mnie te różnice... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 W dniu 16.01.2020 o 12:11, Gustaf napisał: Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v. I trafiłeś. Po przeczyszczeniu styku obudowy alternatora ladowanie jest stabilne niezaleznie od obrotów/obciążenia. Alternator jednak nie był inteligentny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się