Stach83 Posted January 14, 2020 Posted January 14, 2020 Cześć, Czy to normalne, że napięcie na akumulatorze (i alternatorze) na odpalonym aucie, to ~12,6 V? Kiedy włączył się wentylator napięcie wzrosło do prawie 14V (czyli dopiero zaczął ładować?), to samo gdy włączyłem światła. Czy napięcie nie powinno być stałe niezależnie od obciążenia? Pozdawiam stach.
darecky Posted January 14, 2020 Posted January 14, 2020 Kiedyś szperając w tym temacie na anglojęzycznych forach znalazłem info o tym, że w Subaru jest tzw. inteligentne ładowanie. Dopiero włączając jakiś odbiornik prądu (np. postojowe, nawiew) alternator zaczyna ładować akumulator. Przetestowane w UK bo tam nie ma obowiązku jazdy na światłach, starszy akumulator potrafił się rozładować sam z siebie w aucie po jakimś czasie
ewemarkam Posted January 15, 2020 Posted January 15, 2020 Nie chcę mi się wierzyć że w GD jest inteligentny alternator.
darecky Posted January 15, 2020 Posted January 15, 2020 6 godzin temu, ewemarkam napisał: Nie chcę mi się wierzyć że w GD jest inteligentny alternator. Nie mam miernika przy sobie aktualnie ale skoro @Stach83 ma to może zrobić szybki test https://www.scoobynet.com/scoobynet-general-1/887187-smart-alternator.html
namiot Posted January 15, 2020 Posted January 15, 2020 wszystko masz ok jeżeli masz po wyżej 12v ,przyjdź rano do auta jak jest zimne zapal i będziesz miał kolo 14 po paru chwilach napięcie ci spadnie do poziomu 12,5 v kiedyś mnie też mnie to zastanawialo
tomek_z Posted January 15, 2020 Posted January 15, 2020 Nie wiem na ile wiarygodne są wskazania z TT HKS, ale u mnie na zimnym waha się między 14.2 a 14.6. Po rozgrzaniu miedzy 13. a 14. Liczby 12 chyba jeszcze przy odpalonym silniku nie widziałem. Ale też zastanawiały mnie te różnice...
Gustaf Posted January 16, 2020 Posted January 16, 2020 Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v.
Stach83 Posted January 26, 2020 Author Posted January 26, 2020 W dniu 16.01.2020 o 12:11, Gustaf napisał: Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v. I trafiłeś. Po przeczyszczeniu styku obudowy alternatora ladowanie jest stabilne niezaleznie od obrotów/obciążenia. Alternator jednak nie był inteligentny
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.