Jump to content

WRX GD Wagon - napięcie ładowania


Stach83

Recommended Posts

Posted

Cześć,

 

Czy to normalne, że napięcie na akumulatorze (i alternatorze) na odpalonym aucie, to ~12,6 V?

Kiedy włączył się wentylator napięcie wzrosło do prawie 14V (czyli dopiero zaczął ładować?), to samo gdy włączyłem światła.

Czy napięcie nie powinno być stałe niezależnie od obciążenia?

 

Pozdawiam

stach.

Posted

Kiedyś szperając w tym temacie na anglojęzycznych forach znalazłem info o tym, że w Subaru jest tzw. inteligentne ładowanie.

 

Dopiero włączając jakiś odbiornik prądu (np. postojowe, nawiew) alternator zaczyna ładować akumulator. Przetestowane w UK bo tam nie ma obowiązku jazdy na światłach, starszy akumulator potrafił się rozładować sam z siebie w aucie po jakimś czasie ;) 

Posted

wszystko masz ok jeżeli masz po wyżej 12v ,przyjdź rano do auta jak jest zimne zapal i będziesz miał kolo 14 po paru chwilach napięcie ci spadnie do   poziomu 12,5  v kiedyś mnie też mnie  to zastanawialo

Posted

Nie wiem na ile wiarygodne są wskazania z TT HKS, ale u mnie na zimnym waha się między 14.2 a 14.6. Po rozgrzaniu miedzy 13. a 14.

Liczby 12 chyba jeszcze przy odpalonym silniku nie widziałem. Ale też zastanawiały mnie te różnice...

Posted

Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v.

  • 2 weeks later...
Posted
W dniu 16.01.2020 o 12:11, Gustaf napisał:

Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v.

I trafiłeś.

Po przeczyszczeniu styku obudowy alternatora ladowanie jest stabilne niezaleznie od obrotów/obciążenia. Alternator jednak nie był inteligentny ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...