Jump to content
Sign in to follow this  
Stach83

WRX GD Wagon - napięcie ładowania

Recommended Posts

Cześć,

 

Czy to normalne, że napięcie na akumulatorze (i alternatorze) na odpalonym aucie, to ~12,6 V?

Kiedy włączył się wentylator napięcie wzrosło do prawie 14V (czyli dopiero zaczął ładować?), to samo gdy włączyłem światła.

Czy napięcie nie powinno być stałe niezależnie od obciążenia?

 

Pozdawiam

stach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś szperając w tym temacie na anglojęzycznych forach znalazłem info o tym, że w Subaru jest tzw. inteligentne ładowanie.

 

Dopiero włączając jakiś odbiornik prądu (np. postojowe, nawiew) alternator zaczyna ładować akumulator. Przetestowane w UK bo tam nie ma obowiązku jazdy na światłach, starszy akumulator potrafił się rozładować sam z siebie w aucie po jakimś czasie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę mi się wierzyć że w GD jest inteligentny alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko masz ok jeżeli masz po wyżej 12v ,przyjdź rano do auta jak jest zimne zapal i będziesz miał kolo 14 po paru chwilach napięcie ci spadnie do   poziomu 12,5  v kiedyś mnie też mnie  to zastanawialo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem na ile wiarygodne są wskazania z TT HKS, ale u mnie na zimnym waha się między 14.2 a 14.6. Po rozgrzaniu miedzy 13. a 14.

Liczby 12 chyba jeszcze przy odpalonym silniku nie widziałem. Ale też zastanawiały mnie te różnice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2020 o 12:11, Gustaf napisał:

Ja w GD jak miałem 12,8-13v na wolnych obr. to był to problem z masami w okolicy alternatora. Po czyszczeniu trzyma równo od 13,6 do 14,3v.

I trafiłeś.

Po przeczyszczeniu styku obudowy alternatora ladowanie jest stabilne niezaleznie od obrotów/obciążenia. Alternator jednak nie był inteligentny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...