DETT Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 (edytowane) Pytanie odnośnie tulei gumowo metalowych stanowiących zawieszenie tylnego dyferencjału, ło tych: Czy jest opcja ich wymiany bez demontowania całego wózka? Np po wycięciu gum da radę metalowe części poprzecinać brzeszczotem w tych miejscach zaznaczonych na zielono i wyłupać pozostałości? A potem nabić nowe tuleje na chama młotkiem? Czy jestem skazany na zrzucanie tego wszystkiego i posłużenie się prasą hydrauliczną? Ma kto jakieś opracowane patenty na ten temat? Edytowane 12 Stycznia 2020 przez DETT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Też jestem zainteresowany tematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 pewno jakoś tak 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Bez ściągacza będzie ciężko , możesz sobie sam zrobić takie urządzenie do wciśnięcia nowej tulei, ale będzie trudno. Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Demontaż obmyśliłem sobie właśnie tak jak na tym filmiku opisał, naciąć metalowy pierścień brzeszczotem od środka i wypukać. Z wykonaniem takiego przyrządu-ściskacza raczej nie będę miał problemu, w kontenerach ze złomem za szkolnymi warsztatami na pewno znajdzie się coś stosownego. Widzę, że nawet nie trzeba rozłączać półosi czy tym bardziej zawieszenia. Nastraja mnie to dużo bardziej optymistycznie do tego zadania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 Za diabła nie byłem w stanie wcisnąć nowych tulei tak jak to jest pokazane na tym filmiku (i w kilku innych, które znalazłem). Zrobiłem sobie identyczne narzędzie do wciskania, ale za każdym razem jak zaczynało już wciągać tuleję, to ją "przekaszało" i wciągało ją krzywo. Nawet podszlifowanie krawędzi tulei nic nie dało. Z faktów: średnica otworu w wózku to dokładnie 59,2mm. Natomiast tuleje, które kupiłem (nie-Ori) mają 60,7mm. Oprócz tego po wyjęciu z pudełek były jajowate... To tak ma być? Bo rozumiem, że na wcisk to musi być ciasno spasowane, ale taka różnica to trochę sporo wg. mnie. Finał historii będzie zaraz w >>> moim wątku <<<. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Jeśli tuleja jest większa to bez tokarki w garażowych warunkach ja sobie radziłem tak że zakładałem tuleję na wiertarkę i przykładałem ją o kamień szlifierski. natomiast jeśli tuleja jest w podwymiarze wtedy zaczynają się prawdziwe schody... 1,5mm to zbyt duża różnica według mnie, niestety tuleje metalowo-gumowe w zamiennikach do subaru to zły pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 31 minut temu, SubaruLPG napisał: tuleje metalowo-gumowe w zamiennikach do subaru to zły pomysł... Zgadza się. ale mądry Polak po szkodzie. A przy okazji - ma ktoś fizyczny dostęp to tych tulei oryginalnych? Tak żeby dla samego sprawdzenia zmierzyć je dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Hallo hallo . Przeskok z innego wątka ale w tej sprawie ;). Jak już kupię te tuleje OEM , to suwmiarką zmierzę i dla potomnych będzie wiedza (kiedy je kupię? zobaczymy,ale w tym roku planuję te tuleje podmienić ) Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez Qubu666-Baja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 (edytowane) A jak jest z wymianą tylnego dyfra? Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących, półosi i wału, dyfer wyjdzie bez problemu? Czy konieczny jest demontaż całych sanek? Edytowane 24 Października 2020 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 1 godzinę temu, dcd84 napisał: A jak jest z wymianą tylnego dyfra? Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących, półosi i wału, dyfer wyjdzie bez problemu? Czy konieczny jest demontaż całych sanek? Wystarczy jeszcze tylko odkręcić podporę dyfra i powinien wyjść. Nie ma potrzeby demontować całego wózka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Wystarczy odkręcić wał, mocowanie dyfra do samolotu , z tyłu dwie śruby i na dół zejdzie , wtedy wyciągasz półosie . Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się