Jump to content

Wymiana zawieszenia tylnego dyfra


DETT
 Share

Recommended Posts

Pytanie odnośnie tulei gumowo metalowych stanowiących zawieszenie tylnego dyferencjału, ło tych:

lDUoE2f.jpg

Czy jest opcja ich wymiany bez demontowania całego wózka? Np po wycięciu gum da radę metalowe części poprzecinać brzeszczotem w tych miejscach zaznaczonych na zielono i wyłupać pozostałości? A potem nabić nowe tuleje na chama młotkiem?

Czy jestem skazany na zrzucanie tego wszystkiego i posłużenie się prasą hydrauliczną?

Ma kto jakieś opracowane patenty na ten temat?

Edited by DETT
Link to comment
Share on other sites

Demontaż obmyśliłem sobie właśnie tak jak na tym filmiku opisał, naciąć metalowy pierścień brzeszczotem od środka i wypukać. Z wykonaniem takiego przyrządu-ściskacza raczej nie będę miał problemu, w kontenerach ze złomem za szkolnymi warsztatami na pewno znajdzie się coś stosownego. ;)

Widzę, że nawet nie trzeba rozłączać półosi czy tym bardziej zawieszenia. Nastraja mnie to dużo bardziej optymistycznie do tego zadania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Za diabła nie byłem w stanie wcisnąć nowych tulei tak jak to jest pokazane na tym filmiku (i w kilku innych, które znalazłem). Zrobiłem sobie identyczne narzędzie do wciskania, ale za każdym razem jak zaczynało już wciągać tuleję, to ją "przekaszało" i wciągało ją krzywo. Nawet podszlifowanie krawędzi tulei nic nie dało.

 

Z faktów: średnica otworu w wózku to dokładnie 59,2mm. Natomiast tuleje, które kupiłem (nie-Ori) mają 60,7mm. Oprócz tego po wyjęciu z pudełek były jajowate... To tak ma być? Bo rozumiem, że na wcisk to musi być ciasno spasowane, ale taka różnica to trochę sporo wg. mnie. :wacko:

 

Finał historii będzie zaraz w >>> moim wątku <<<.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli tuleja jest większa to bez tokarki w garażowych warunkach ja sobie radziłem tak że zakładałem tuleję na wiertarkę i przykładałem ją o kamień szlifierski. natomiast jeśli tuleja jest w podwymiarze wtedy zaczynają się prawdziwe schody...

1,5mm to zbyt duża różnica według mnie, niestety tuleje metalowo-gumowe w zamiennikach do subaru to zły pomysł... 

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, SubaruLPG napisał:

tuleje metalowo-gumowe w zamiennikach do subaru to zły pomysł... 

Zgadza się. ale mądry Polak po szkodzie. :rolleyes:

 

A przy okazji - ma ktoś fizyczny dostęp to tych tulei oryginalnych? Tak żeby dla samego sprawdzenia zmierzyć je dokładnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hallo hallo . Przeskok z innego wątka ale w tej sprawie ;). Jak już kupię te tuleje OEM , to suwmiarką zmierzę i  dla potomnych będzie wiedza (kiedy je kupię? zobaczymy,ale w tym roku planuję te tuleje podmienić )

Edited by Qubu666-Baja
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A jak jest z wymianą tylnego dyfra?

Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących, półosi i wału, dyfer wyjdzie bez problemu? Czy konieczny jest demontaż całych sanek?

 

Edited by dcd84
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, dcd84 napisał:

A jak jest z wymianą tylnego dyfra?

Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących, półosi i wału, dyfer wyjdzie bez problemu? Czy konieczny jest demontaż całych sanek?

 

Wystarczy jeszcze tylko odkręcić podporę dyfra i powinien wyjść. Nie ma potrzeby demontować całego wózka.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wystarczy odkręcić wał, mocowanie dyfra do samolotu , z tyłu dwie śruby i na dół zejdzie , wtedy wyciągasz półosie .

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...