Skocz do zawartości

Forester koszty utrzymania


Maciek Smoła

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
Powoli zbliża się czas na zmianę mojego pierwszego auta i nie mogę się doczekać tego moment, jednak mam bardzo duży dylemat szukałem wielu aut i na końcu zostały mi dwa wybory: mianowicie Subaru forester 2gen 2.5XT (211km lub 230km)  i Mitsubishi outlander 1gen 2.0 turbo 202km. Nie ukrywam forester pod praktycznie każdym względem podoba mi się bardziej, dodatkowo jego osiągi są dla mnie naprawdę nieprawdopodobne, jednak obawiam się straszliwie dużych kosztów utrzymania i nie wiem jak jest z awaryjnością. Czytałem wiele opinii i artykułów jednak w większości byli to pseudo znawcy, którzy typowo wypowiadali się na temat, na który absolutnie nic nie wiedzą dlatego wolę się spytać osób, które posiadały lub znają się na tym aucie. Stąd pytanie jak z awaryjnością i kosztami utrzymania wiadomo silnik turbo musi swoje wypić i wiem że dużo pali jednak chodzi mi bardziej o naprawy wymiany. Mam swoje obawy, gdyż nie chce kupić studni do której wiecznie będę sypał pieniądze a i tak nie będzie działał.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz zadbany i pewny egzemplarz, to w tym wozie niewiele się dzieje. Oczywiście nie jest to nowy wóz, więc coś po prostu ze starości/zużycia trzeba wymienić. 

Są natomiast takie „pewniaki”, które być może zrobił poprzednik, a być może czekają na Ciebie. Na pewno korozja (nadkola, kielichy), klasyk, czyli UPG (uszczelki pod głowicą), panewki raczej nie są zmorą tej wersji. To takie klasyki, do tego dojść może chłodnica, maglownica, kompresor klimy, tylna wycieraczka, takie tematy się tu przewijają. 

Na pewno trzeba pilnować oleju (im częściej sprawdzasz, tym spokojniej śpisz ;) ) i być może czeka Cię kosztowna regulacja luzów zaworowych.

Brzmi to nie najlepiej, ale jeśli te rzeczy były robione, a o wóz dbano, to nie ma co się obawiać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ewemarkam napisał:

Cześć

Zacznij od tego:

Fajnie że chcesz kupić Forestera, ale na każdym forum działa wyszukiwarka. Raczej się nie wysiliłeś w szukaniu, bo temat założyłeś zaraz po rejestracji.

Akurat jeżeli chodzi o szukanie to szukałem różnych rzeczy na forum przed rejestracją ale jeżeli chodzi o koszty utrzymania to znalazłem tylko jeden post który był z roku 2005 więc po 15 latach  ceny raczej się zmieniły.

Edytowane przez Maciek Smoła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Od roku ujeżdżam sg z 2002 2.0 turbo .Nie kupowałem go w mega stanie Przez rok wymieniona została chłodnica ,klocki tarcze przód duży serwis pasek rozrządu oleje .'silnik ,most , świeczki .Cen nie pamiętam ale niebyły jakieś powalające Ostatnio padł tłumik końcowy i zapłaciłem za niego 250 pln.Problemem jest rdza nadkoli tył ale też do zrobienia w rozsądnej cenie.Auto doskonale sprawdza się do roboty w lekki teren i czasami do zabawy Byłem nim w Bieszczadach ,sprawdził się choć teraz szukał bym 2.5

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiesz pod "koszty utrzymania". Ja rozumiem największe i najbardziej kosztowne usterki, tutaj korozja,może w polifcie jest jej mniej ale jest. No i silnik.

Ale też ciągle uważam że nie szukałeś.

Temat z FAQ, ten i wiele innych, zapraszam do lektury.

Ostatni post z tego roku, a wcześniejsze od 2005 do 2015. Może ceny zmieniły się, ale co za problem wygooglować sobie. Aktualne koszty. Poza ponoć awaryjnym silnikiem 2.5 czy to Turbo czy wolnossak, subaru nie różni się niczym od innych Japończyków. Czyli jest bez awaryjne. Uprzedam Twoje pytania o polecane warsztaty itd, to forum importera marki, więc niczego innego poza ASO nie poleci Ci tutaj nikt.

 

A jak tak dalej będziemy robić to każdy temat będzie wałkowany parę razy i to samo będzie w nim omawiane.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciek Smoła napisał:

kupić studni do której wiecznie będę sypał pieniądze a i tak nie będzie działał.

To akurat jest bardzo prawdopodobne.

 

4 godziny temu, Maciek Smoła napisał:

po 15 latach  ceny raczej się zmieniły.

Nie, tzn. nie są niższe. 2,5 XT z 2006 r.  wyceniane na rynku w porywach 20kPLN. Tzn. w ofertach sprzedaży, nie kupna. Ja w tym roku wymieniłem short block (dedykowany do Imprezy bo kosztuje w ASO 9,5 kPLN a prawie niczym się nie różniący do FXT ponad 14 kPLN) do tego poszedł rozrząd z pompą wody, sprzęgło z dociskiem i łożyskami,12 mm pompa oleju, szpilki i uszczelki głowic, kolektorów itp. i wyszło (nawet nie liczyłem dokładnie żeby się nie denerwować) grubo powyżej 16 kPLN za same części. Auto po renowacji nie chodziło tak jak wg. mnie powinno więc już w własnym zakresie wymieniłem obie sondy O2. Zostały stare głowice, parujące reflektory (cena jednego w ASO to ok. 3,5 kPLN). Do zrobienia mam rudą na tylnych nadkolach i klapie bagażnika of course, czyli razem z konserwacją podwozia kolejne 8 - 10 kPLN. Po uporaniu się z tym wszystkim będę miał w miarę sprawne (3 - 5 lat) 15 letnie auto, na które w krótkim czasie wydam kwotę rzędu 25 - 30 kPLN z rynkową wartością w porywach do 20 kPLN. Takie subarowe nic.

Koszty eksploatacji to w tych egzemplarzach to "pikuś" przy trapiących je bolączkach z silnikiem i rudą.

Dedykowanych, aftermarketowych części zamiennych jest jak na lekarstwo bo to auta niszowe a ceny w ASO jw. 

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukasz 2.5XT to tylko przedlift, ma lepszy silnik i problemy z UPG w nim zdarzają się znacznie rzadziej. Ale nie będzie łatwo taki znaleźć. Natomiast kluczowe jest bardzo dokładne sprawdzenie auta przed zakupem bo bardzo łatwo w tych autach popłynąć. Wylane SLSy, wyjący dyfer, padnięta wiskoza, cieknący uszczelniacz wału od strony skrzyni, zatarta ośka wycieraczki tylnej, wycieki spod pokryw zaworów, stan sprzęgła, kiedy regulowane zawory, stan UPG, wycieki z chłodnicy, łożysko alternatora, sprzęgło kompresora klimy, rdza na nadkolach, progach w okolicy punktów podparcia auta i na kielichach pod wykładziną od strony bagażnika - to kluczowe tematy do zweryfikowania, bo to najczęstsze usterki, a mogą pochłonąć koszt drugiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak już jest że jeśli decydujemy się na zakup auta które ma kilkanaście lat to będą się pojawiać często koszty napraw a nie tylko bieżącej eksploatacji..

Bez względu na markę auta, bo jeśli ktoś myśli że jak kupi kilkunastoletnie Subaru to będzie miał samochód który się nie psuje to niestety jest w błędzie..

Każdy samochód to skarbonka - mniejsza lub większa, ale stale trzeba do niej dokładać bo inaczej nie pojedzie..;)

Edytowane przez Dzik44
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Jak szukasz 2.5XT to tylko przedlift, ma lepszy silnik i problemy z UPG w nim zdarzają się znacznie rzadziej. Ale nie będzie łatwo taki znaleźć. Natomiast kluczowe jest bardzo dokładne sprawdzenie auta przed zakupem bo bardzo łatwo w tych autach popłynąć. Wylane SLSy, wyjący dyfer, padnięta wiskoza, cieknący uszczelniacz wału od strony skrzyni, zatarta ośka wycieraczki tylnej, wycieki spod pokryw zaworów, stan sprzęgła, kiedy regulowane zawory, stan UPG, wycieki z chłodnicy, łożysko alternatora, sprzęgło kompresora klimy, rdza na nadkolach, progach w okolicy punktów podparcia auta i na kielichach pod wykładziną od strony bagażnika - to kluczowe tematy do zweryfikowania, bo to najczęstsze usterki, a mogą pochłonąć koszt drugiego auta.

 

W punkt - wężykiem :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...