Jump to content

Impreza GT 2.0 Turbo


gtx
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Mam zamiar kupić Subaru Impreza GT 2.0 Turbo AWD z rocznika około 1996. Obejrzałem, przejechałem się i bardzo mi się podoba. Ponadto ma wszystko czego oczekuję od samochodu i mieści się w przewidzianym budżecie.

 

Mam jednak kilka pytań:

 

1. jakie są koszty eksploatacji takiego samochodu? Jak często trza wymieniać paski, amortyzatory, sprzęgło, przegłuby, tarcze itp.

 

2. Jak często coś się sypie? Piszcie jakie wam się zdarzają awarie

 

3. Ile kosztują takie rzeczy które rzadko bo rzadko, ale się psują jak np. turbina, wahacz...

 

4. Egzemplarz który mam na oku ma sportową kierownicę. Jednakże wolałbym chyba mieć zwykłą, ale z poduszką powietrzna. Ile kosztowałoby mnie założenie oryginału i jak trudno zdobyć taką kierę?

 

5. Ile palą wam te samochody po mieście i w trasie?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Link to comment
Share on other sites

 

Aaaaaaaaaaaa!

 

spamer :mrgreen:

 

ode mnie sie uczyl ;):mrgreen:

 

gtx bylo bylo i jeszcze raz bylo - odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz szukajac na forum (czasami uzywajac opcji SZUKAJ )

 

inaczej mody Cie pogonia gdzie pieprz rosnie

Link to comment
Share on other sites

A moze zamiast spamowac pomorzecie młodemu? ;) nudze sie w pracy to napisze ... A co mi tam ...

 

Witam!

 

Mam zamiar kupić Subaru Impreza GT 2.0 Turbo AWD z rocznika około 1996. Obejrzałem, przejechałem się i bardzo mi się podoba. Ponadto ma wszystko czego oczekuję od samochodu i mieści się w przewidzianym budżecie.

 

Mam jednak kilka pytań:

 

1. jakie są koszty eksploatacji takiego samochodu? Jak często trza wymieniać paski, amortyzatory, sprzęgło, przegłuby, tarcze itp.

 

KOszta sa wieksze niz zwyklego auta chociazby przez unikalnosc napedu i silnika. Elementy wymienia sie rzadziej niz w innych autach bo Subaru jako auto japonskie rzadko sie psuje, chyba ze kupisz zameczony egzemplarz a o to nie trodno bo wikszosc tych aut szluzy do szybkiej i ostrej jazdy.

 

2. Jak często coś się sypie? Piszcie jakie wam się zdarzają awarie

 

Jak wyzej raczej rzadziej niz w innych autach chuba ze masz zmeczony, zdrutowany egzemplarz, wtedy sypie sie czesto i kosztownie.

 

3. Ile kosztują takie rzeczy które rzadko bo rzadko, ale się psują jak np. turbina, wahacz...

 

Zalezy gdzie sie zaopatrujsz w czesci, wszystkie elementy mozna zakupic w sieci dealerskiej, wiele elementow mozna zakupic w hurtowaniach typu "Intercars" Sa tez ludzie ktorzy sprowadzaja czesci z niemiec i szwajcarii bo tam o dziwo jest taniej. Mozna tez urzywkami jak ktos lubi ;) Ale na wysyp takich czesci bym nie liczyl ;)

 

4. Egzemplarz który mam na oku ma sportową kierownicę. Jednakże wolałbym chyba mieć zwykłą, ale z poduszką powietrzna. Ile kosztowałoby mnie założenie oryginału i jak trudno zdobyć taką kierę?

 

Jeden z forumowiczow sprzedawal ostatnio taki zestaw za 500 zl chyba.

 

5. Ile palą wam te samochody po mieście i w trasie?

 

Jest taki watek ile spala Subaru, poszukaj, dowiesz sie wszystkiego, generalnie od 10 litrow w zwyz (choc sa niektorzy ktorym na trasie spalil 8,5 ;) )

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

 

Prosze. Polecam opcje szukaj, na wszystkie pytania znajdziesz sporo watkow z odpowiedziami :)

Link to comment
Share on other sites

wahacz...

 

z tego co slyszalem na spocie to 650zl

 

{choc sa niektorzy ktorym na trasie spalil 8,5 )

 

a dokladniej pewnej forumowiczce :mrgreen: , generalnie cykl mieszany oscyluje w okolicach 12L/100km

Link to comment
Share on other sites

 

{choc sa niektorzy ktorym na trasie spalil 8,5 )

 

a dokladniej pewnej forumowiczce :mrgreen: , generalnie cykl mieszany oscyluje w okolicach 12L/100km

 

Hmm ... Ze co ze niby turdzi jest kobieta? :shock: :mrgreen::lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za linki i za odpowiedzi na moje pytania :)

 

Szukałem trochę zanim założyłem topic, ale forum jest rozległe więc miałem problemy z wyszperaniem odpowiedzi na niektóre pytania.

Link to comment
Share on other sites

 

{choc sa niektorzy ktorym na trasie spalil 8,5 )

 

a dokladniej pewnej forumowiczce :mrgreen: , generalnie cykl mieszany oscyluje w okolicach 12L/100km

 

Hmm ... Ze co ze niby turdzi jest kobieta? :shock: :mrgreen::lol: :wink:

 

 

hehe, no wiesz, jak mozesz, trudzi spalil 8,6L a forumowiczka ciezszym, "dopalonym" WRXem 8,5L wynik byl dokladnie i wielokrotnie liczony :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ze co ze niby turdzi jest kobieta

 

he he

 

hehe, no wiesz, jak mozesz, trudzi spalil 8,6L a forumowiczka ciezszym, "dopalonym" WRXem 8,5L wynik byl dokladnie i wielokrotnie liczony

 

czyli nie jest tak zle ze mna :wink:

 

a tak serio to trasa na 10l jest calkiem realna.

Co do awaryjnosci to fakt niezawiele sie sypie jak masz dobry egz. ale problem jest w czym inny.Jak tylko troszke pojezdzisz to zaczniesz cos ulepszac.a to zawias a to hebel a to to i tp itd. a to niestety w tych autach sporo kosztuje.ja w sumie niezawiele zrobilem a na extrasy wysypalem juz z 8K a sa tacy ktorzy potrafia podwoic wartosc auta tymi dodatkami :wink: reasumujac kazda wydana zlotowka jest warta przyjemnosci jaka daje jazda tym autem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja swojego kupiłem 3 miechy temu jak narazie to leje tylko paliwo tak ok 12/100 ale bywa i więcej :twisted:

Długo serią nie pojeździłem. Już jest ostatni tłumi SS za niedługo będzie reszta i BOV jak posłucham u Alexa :wink:

 

A to dopiero początek :mrgreen:

 

Niestety coraz bardziej zbliża się do mnie duży przegląd przy 100tyś km, który podobno potrafi być kosztowny...

 

W każdym razie nie żałuję żadnej złotówki wydanej na ten samochód :wink: auto to potrafi dać wiele radości w szarej codzienności. Heheh tak mi sie zrymowało :cool:

Link to comment
Share on other sites

Niestety coraz bardziej zbliża się do mnie duży przegląd przy 100tyś km, który podobno potrafi być kosztowny...

 

zdecydowanie kosztowny i strasznie upierdliwy bo trzeba zrobic lub przynajmniej sprawdzic luz zaworowy a jesli trzeba zmienic plytki to masz auto zablokowane na ok 2-3 tyg bo oczywiscie polskie serwisy nie posiadaja warsztatowego kompletu podkladek i trzeba je indywidualnie zamawiac co w syt. moich czestych wyjazdow sprawilo ze do tej pory tego nie zrobilem :evil:

Link to comment
Share on other sites

.

 

4. Egzemplarz który mam na oku ma sportową kierownicę. Jednakże wolałbym chyba mieć zwykłą, ale z poduszką powietrzna. Ile kosztowałoby mnie założenie oryginału i jak trudno zdobyć taką kierę?

 

quote]

 

 

jakby co to u mnie zalega, nawet jest skorą obszyta :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

EEE Turdzi jaja sobie robisz :wink: Poważnie nie mają takich części na serwisie??

Przypadkowo rozmawiałem dzisiaj z Gawinem o przeglądzie i regulacji zaworów, i nic nie wspominał, że tak to marnie wygląda.

Mi się też nie uśmiecha odstawienie auta na tak długo :evil:

Link to comment
Share on other sites

1. jakie są koszty eksploatacji takiego samochodu? Jak często trza wymieniać paski, amortyzatory, sprzęgło, przegłuby, tarcze itp. 

Amortyzatory jak się użyją, przeguby kontroluje się podczas przeglądu, tarcze tak samo, paski tak samo, rozrząd co 100tys

 

2. Jak często coś się sypie? Piszcie jakie wam się zdarzają awarie 

sypie się kurz z opon jak startujesz, jak dbasz o auto to jest autem bezusterkowym.

 

3. Ile kosztują takie rzeczy które rzadko bo rzadko, ale się psują jak np. turbina, wahacz... 

To czy turbina się psuje zależy od właściciela jak ją użytkuje (regenerowana ~900zł, nowa 4tys), no i opony....

 

4. Egzemplarz który mam na oku ma sportową kierownicę. Jednakże wolałbym chyba mieć zwykłą, ale z poduszką powietrzna. Ile kosztowałoby mnie założenie oryginału i jak trudno zdobyć taką kierę? 

 

Kierownica kosztuje ~1000zł

 

5. Ile palą wam te samochody po mieście i w trasie? 

To zależy od tego jak naciskasz na ten kawałek metalu po prawej stronie może palić od 10 do 3x litrów / 100km, choć w zime to bardziej przelicza się ilość litrów na godzinę ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Krzysiek_WAWA :)

 

Co do spalania to sprawdziłem dziś własnonożnie :D. 10l/100 przy ~ 120-130 km/h

 

Mam nadzieję że reszta również się sprawdzi.

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, nie słyszałem nigdy o takim problemie z płytkami do regulacji. To musiałaby byćjakaś katastrofalna sytucja żeby sięnie dało tego wyregulowac zmieniajac 1-2 płytki które specjalistyczne warsztaty mają od ręki raczej.

Link to comment
Share on other sites

Azrael, mechanik Jacka u ktorego serwisuje swoje auto sygnalizowal mi wlasnie ten problem.Zazwyczaj jednak da sie plytki poprzekladac miedzy soba.

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, w warsztacie gdzie ja serwisuję raz nie mieli jednej płytki na stanie i była na drugi dzień :-/ Przynajmniej ja wiem o takim wypadku jednym tylko. Z resztą wiem kto chyba będzie miał te wszystkie płytki za jakiś czas od ręki :)

Link to comment
Share on other sites

Azrael, ooo to dobrze wiedziec.jednak ja sie do tego nie zabiore wczesniej niz w lipcu bo wtedy bede w Krakowie

Link to comment
Share on other sites

Azrael, mechanik Jacka u ktorego serwisuje swoje auto sygnalizowal mi wlasnie ten problem.Zazwyczaj jednak da sie plytki poprzekladac miedzy soba.

 

sygnalizowal, ze MOZE SIE ZDARZYC taka sytuacja, co jest szczegolnie istotna informacja dla ciebie (wyjazdy).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...