Machoń Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 Witam, Podczas oględzin przed zakupem auta diagnosta zasugerował (i słusznie), że należy wykonać test C02 celem sprawdzenia szczelności UPG. Wynik jak na załączonym zdjęciu. Diagnoza - uszkodzenie UPG. To było jedynym powodem rezygnacji z zakupu. Pytanie czy ten test rozstał wykonany prawidłowo ? Zacząłem przeglądać w sieci jak wygląda ten test z użyciem tego konkretnego testera i jednak było inne podłączenie gruszki i w innym zbiorniczku przebarwiony płyn.... Jednak te zbiorniczki są w jakimś celu ponumerowane. Proszę o odpowiedź czy test OK czy może ja jestem w błędzie ? Dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 Nie wiem jak ten konkretny zestaw działa ale o ile przy teście nie doszło do zassania i zmieszania samego płynu chłodniczego z czynnikiem to ten zielony kolor niestety jednoznacznie wskazuje na UPG (czy konkretniej CO2). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 10 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 1 minutę temu, Tinuviel napisał: Nie wiem jak ten konkretny zestaw działa ale o ile przy teście nie doszło do zassania i zmieszania samego płynu chłodniczego z czynnikiem to ten zielony kolor niestety jednoznacznie wskazuje na UPG (czy konkretniej CO2). No właśnie.... pytanie czy nie doszło do zassania.... ? i dlaczego płyn w pojemniku nr 2 ma prawidłowy kolor ? Ten tester z tego co się dowiedziałem to powinien działać w taki sposób, że płyn nalewamy do pojemnika nr 2 i tam też umieszczamy gruszkę. Czekamy jak gorące opary przejdą z chłodnicy do pojemnika nr 1 i potem zaciskamy gruszkę i puszczając ją opary przechodzą z 1 do 2 i reagują z płynem. Nawet jak się trochę zaciągnie płynu z chłodnicy to zgromadzi się on w 1-ce jako takim "zaworze bezpieczeństwa". Sądzę, że właśnie pojemnik nr 2 jest ważniejszy. No cóż pozostaje wierzyć, że test jest wykonany prawidłowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 Płyn chłodniczy nie zabarwi płynu reakcyjnego. Płyn zielony -> UPG, przykre, ale prawdziwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 10 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 2 godziny temu, st981777 napisał: Płyn chłodniczy nie zabarwi płynu reakcyjnego. Płyn zielony -> UPG, przykre, ale prawdziwe... Też mi się tak raczej wydaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 3 godziny temu, st981777 napisał: Płyn chłodniczy nie zabarwi płynu reakcyjnego. Płyn zielony -> UPG, przykre, ale prawdziwe... Nie dam sobie ręki uciąć ale wydaje mi się że raz gdy mechanik sprawdzał mi auto przed zakupem, zagapił się i zassało płyn z chłodnicy i kolor czynnika się zmienił... w sumie to jak płyn chłodniczy nie jest też niebieski to jakby taka mieszanka miała nadal dać niebieski kolor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się