Skocz do zawartości

Technika jazdy AT


Vercy

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, mirasek napisał:

To mamy różne odczucia, dla mnie moment 0-20 km/h jest lekko mówiąc niezadowalający ;) Przeglądając jakieś logi s-turbo at, od momentu wciśnięcia gazu do uzyskania ok. 20 km/h mija mniej więcej 2,5 sek... mało, dużo? Dalej wóz już jakoś jedzie.

 

Wspomniana czwórka w okolicach 50 km/h też jest drażniąca, gdyby ktoś w manualu wrzucał ostatni bieg przy 1500 rpm nawet jadąc jednostajnie, to ciekaw jestem komentarzy ;) 

A z tym to się zgodzę, nawet nie tyle problemem jest to że auto się turla na ostatnim biegu tylko to, że nie chce z niego zejść. Czas przyspieszenia przy wyjeździe z wioski jest niezadowalający.

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2020 o 23:10, Vercy napisał:

Znaczy tak się skurkowaniec zrywa że podrzuca mu nos do góry.

To raczej kwestia miękkiego zawieszenia ;)

W dniu 10.01.2020 o 23:10, Vercy napisał:

Nie mam pojęcia co musiałoby się wydarzyć żebym miał problem z włączeniem się do ruchu. Lekko gaz i już jadę 50.

Nie o to chodzi, że w normalnej jeździe mam jakiekolwiek problemy z włączaniem się do ruchu. Jest tak jak mówisz - wciskam gaz i jadę. Żadnego bezsensownego palenia gumy, żadnego swądu palonego sprzęgła, żadnego wahania. Problemem jest właśnie ospałe redukowanie tego automatu. Ale to w końcu dość archaiczna konstrukcja, nie dziwię się temu. Nauczyłem się z tym żyć i radzę sobie z tym właśnie poprzez ograniczenie zakresu biegów, w jakim operuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Problemem jest właśnie ospałe redukowanie tego automatu.


W poprzednim samochodzie też miałem taki problem. Pomogła wymiana potencjometru przy przepustnicy! Nie twierdzę, że masz to samo bo kompletnie nie znam tego samochodu ale od razu tak pomyślałem o tym

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DETT napisał:

To raczej kwestia miękkiego zawieszenia ;)

No właśnie jest u mnie bardzo twarde (poprzednik je zmodyfikował)

 

To raczej kwestia samego pedału lub czujnika linki pewnie gdzieś się wyrobił i łapie 0-1-1-1-1-40 zamiast stopniowo podnosić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 12.01.2020 o 23:42, Vercy napisał:

No właśnie jest u mnie bardzo twarde (poprzednik je zmodyfikował)

 

To raczej kwestia samego pedału lub czujnika linki pewnie gdzieś się wyrobił i łapie 0-1-1-1-1-40 zamiast stopniowo podnosić.

 

 

Tak nawiasem to okazało się że po wymianie hamulców problem znikł, prawdopodobnie coś było zbyt zużyte i czujnik nie łapał zestrojenia ze stanem faktycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Slawskip napisał:

Można.


szczęśliwi Ci co już mają AHD

Zawsze stosuję procedurę na wciśniętym głównym tryb N, zaciągam ręczny, puszczam główny i zapinam P, jak jest spadek to po odpuszczeniu głównego i przy ręcznym czuć ze zawias osiada na ręcznym i skrzynia jest odciążony do zapięcia P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu. Od jakiegoś czasu mam dziwna przypadłość. Mianowicie przyspieszam skrzynia ładnie przerzuca biegi i tak na 3 w okolicy 3500 obrotów czuję nagły spadek, tak jakby lockup złapał. Ale on łapie dopiero na 4 biegu. Sprzęgła 3 biegu ślizgają? Nie dzieje się to zawsze. Stan oleju w skrzyni ok. W połowie skali. Sprawdzane na ciepłej skrzyni i pracującym silniku. Parę razy aby mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Właśnie już teraz nie jestem pewien. Ale wygląda na to że tak jest. Skrzynia nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Widocznie ten typ tak ma. Zauważam to tylko i wyłącznie przy przyśpieszaniu ale takim jednostajnym.

Z tego co zauważyłem to się zapina na wszystkich. Łatwo to sprawdzić.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...