Jump to content
gmk12

OBK 2018 poliftowy z USA

Recommended Posts

Posted (edited)
44 minuty temu, olo11 napisał:

Nie widzę żadnych racjonalnych powodów dla których nie można zamontować bagażnika,adaptery mają holologacje,jedyne co może stanowić problem to wysokość kuli w adapterze np. dla bagaznika Thule i tylko dla tej firmy,inne bagażniki podobno zakłada się bez problemu jak twierdził sprzedawca adapterow, jak wyżej,przestrzegać max. obciążeń kuli z homologacji i jeżeli można bezpiecznie zamontować bagażnik to jest ok.

 

Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. 

Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej.

Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma.

Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. 

A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. 

Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU 

 

 

Edited by von Grosheck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, von Grosheck napisał:

Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. 

Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej.

Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma.

Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. 

A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. 

Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU 

 

 

Zgadzam się co do luzu w jarzmie,też mi się to nie podoba,z tym głupim pinem z zaleczką i wszystko "dzwoni" na nierównościach, jedyne rozwiązanie to adapter z kompensacją luzu w jarzmie albo skręcamy na śrubę bo takie też są.

Minus tego rozwiązania to montaż na stałe ale ciasno i sztywno.

Też był wolał hak w wersji EU, firmy zakładające haki nie chcą wydziwiać i kombinpwac z hakami do wersji EU,można próbować założyć samemu,jak kto woli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, von Grosheck napisał:

Wszystko fajnie, ale patrząc sposób mocowania adaptera do jarzma - obie części złączone jest jednym sworzniem w całość po wsunięciu adaptera w jarzmo. To mocowanie nie może być spasowane "na wcisk" i jakiś luz musi być ponieważ wg założeń jesteś w stanie wyciągnąć adapter jak i sworzeń łączący ręką. 

Luz plus drgania podczas jazdy z w pełni zapakowanym bagażnikiem rowerowym to nie jest dobre połączenie i dlatego ja osobiście nie jestem fanem powyższego rozwiązania i być może jest to jeden z powodów że tego typu haka nie rekomenduje się do platform rowerowych. Przy ciągnięciu przyczepy na taki adapterze też są drgania, lecz nie ma takiego łamania na boki/przód-tył jak przy platformie rowerowej.

Można użyć argumentu, że haki wypinane używane w EU też mogą łapać luzy, ale te mają w konstrukcji zamka automatyczny system kasowania luzu po wpięciu w jarzmo i po zamontowaniu zachowuje się jak stały hak. Amerykański system tego nie ma.

Pomijam kulę mocowaną na stałe na śrubach bo tam o luzie nie ma już w ogóle mowy. 

A sprzedawca powie wszystko aby tylko sprzedać. 

Może się czepiam, ale osobiście wolałbym hak wg standardów EU

Jak kto chce... u siebie mam bagaznik rockymounts i zamek jest wkrecony w czesc ktora wchodzi w jarzmo i to eliminuje luzy... jak holuje przyczepke to mimo ze sa luzy, nie powoduje to jakichs problemow, bo wszystkie czesci sa robione z dobrej jakosciowo stali.  Jest troche sprzetu do eliminowania luzow na tej stronie:

https://www.etrailer.com/dept-pg-Hitch_Anti~Rattle.aspx

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak kto chce... u siebie mam bagaznik rockymounts i zamek jest wkrecony w czesc ktora wchodzi w jarzmo i to eliminuje luzy... jak holuje przyczepke to mimo ze sa luzy, nie powoduje to jakichs problemow, bo wszystkie czesci sa robione z dobrej jakosciowo stali.  Jest troche sprzetu do eliminowania luzow na tej stronie:https://www.etrailer.com/dept-pg-Hitch_Anti~Rattle.aspx

 

 

 

Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd.

Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, von Grosheck napisał:

Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd.

Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Patrzę na to z punktu widzenia użytkownika zamieszkałego na terenie EU a nie USA/CAN. Mając platformę na rowery w posiadaniu obawiam się zamontowania jej na patent amerykański, a nie mam ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na bagażnik dedykowany tylko i wyłącznie do systemu US

Jesli masz OBK EU - to jak najbardziej polecam wselkie haki EU... Jesli masz wersje USDM to do niej pasuja roziazania z US... takie sa fakty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widzę wielu minusów w rozwiązaniu USDM. Jeden otwór w belce i kilka akcesoriów do zamontowania. Na plus ciągłość - haki holownicze i ramię do przewozu rowerów kupione jeszcze w XX wieku obsłużyło m.in. Forysia SG i SJ USDM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
57 minut temu, von Grosheck napisał:
4 godziny temu, Eryk napisał:

 

 

Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd.

Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater.

Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. 

Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach.

 

Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem

 

 

20200522_210056.jpg

Edited by olo11

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. 
Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach.
 
Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem
 


Ja pytałem. Dzięki za fotkę.
Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka.
Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU?
Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji?
Dzięki z góry za info.

A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, von Grosheck napisał:

 


Ja pytałem. Dzięki za fotkę.
Z rysunku wnioskuję, że belka haka jest montowana na 8 śrubach w miejsce gdzie normalnie jest montowana belka zderzaka.
Czy dodatkowo są jakieś wzmocnienia montowane do środka podłużnic, tak jak jest to robione w hakach do auta z tego samego rocznika tyle że na rynek EU?
Jaki jest dopuszczalny nacisk pionowy ma kulę wg dokumentacji?
Dzięki z góry za info.

A tak przy okazji - bo z tego co pisałeś to próbowałeś montować w tym aucie hak w wersji europejskiej. Jak duże i gdzie ewentualnie są różnice w wymiarach punktów mocowań.

 

Tak,mocowanie jest tylko pod belkę zderzaka, różnica do wersji EU to podłużne wzmocnienia (płaskowniki) wchodzące w podłużnice.

W USDM otwory w podłużnicach są pionowo, a EU poprzecznie jeżeli dobrze pamiętam,dlatego nie można niby takiego haka zamontować,bo nie da się założyć tych wzmocnień zgodnie z intrukcja....Ale...

Są haki USDM montowane tylko na 4 śruby w tych właśnie podłużnicach!

Producent to dopuszcza taki montaż.

Poszukaj takich haków na ebay-u, są też filmy na YT z montażu i czym się różnią te pod zderzak od tych montowanych na podłużnicach( wiszące za/pod zderzakiem)

Nie mam pod ręką instrukcji od tego haka ale w opisie na aukcji znajdziesz parametry typu uciąg i dopuszczalny nacisk na kulę,trzeba tylko sobie jednostki na "nasze" SI zmienić;)

Edited by olo11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...