Jump to content

Forester SF 2.0 N/A MY98 nie działa wentylator chłodnicy


Recommended Posts

Witam,panowie mam problem z nie włączającym sie wentylatorem.Wczoraj pojeździłem trochę w terenie i skoczyła mi temperatura,ku mojemu zdziwieniu wentylatory nie działają.Przekaźniki sprawdzone pod aku i działają,brak wymiganych błędów a po spięciu złącza testowego wentylatory nie pracują.

Auto posiadam krótko i w sumie nie zwróciłem wcześniej na to uwagi przy normalnej jeździe bo wszystko jest ok.Wydaje mi się,że chyba chodziły...W międzyczasie był wymianiany rozrząd i może mechanik coś spaprał jak wyciągał chłodnice?

Ktoś coś?

Edited by caleczka
Link to post
Share on other sites

Pod maską masz przekaźniki od nich. Jak dobrze kojarzę każdy ma swój przekaźnik. Zewrzyj w nich piny od styków prądowych przekaźnika. Powinny sie załączyć. Piny dwa boczne równolegle do dłuższego boku przekaźnika to cewka a te na środku (3 sztuki) to prądowe.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ewemarkam napisał:

Pod maską masz przekaźniki od nich. Jak dobrze kojarzę każdy ma swój przekaźnik. Zewrzyj w nich piny od styków prądowych przekaźnika. Powinny sie załączyć. Piny dwa boczne równolegle do dłuższego boku przekaźnika to cewka a te na środku (3 sztuki) to prądowe.

Sprawdzałem już w ten sposób i brak reakcji.Muszę sprawdzić ciągłość wiązki ewentualnie spróbować odpalić na krótko z aku

Link to post
Share on other sites

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/

Tu masz schematy, ale jeśli chodzi o ECU to się dużo mijają z prawdą. Ale może Ci pomoże. Rocznik 98 Forestera z 2.0  wolnossącym to jakiś miszmasz. Jak załączasz klimę na postoju to powinny CI się włączyć wentylatory. Sprawdź czy chociaż pojawia się 12V na cewce przekaźników.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Dopiero teraz się za to wziąłem przy okazji targania motoru.Sytuacja wygląda tak,że od bezpieczników do wtyczek prąd przechodzi a wentylatory na krótko też startują..jest ktoś w stanie podrzucić mi nr włącznika termicznego wentylatorów bo nie mogę znaleźć..

Klima nie startuje bo układ jest pusty,najprawdopodobniej przy wymianie rozrządu coś uszkodzili..

Link to post
Share on other sites

ECU tym zarządza. Nie ma żadnego termowylacznika. Zobacz, z tego co kojarzę to w gnieździe przekaźnika powinien być +12V a ECU podaje masę jeśli chce załączyć wentylatory. Sprawdź czy pojawia się tam plus po zapłonie. Ale na stykach cewki nie prądowych przekaźnika. To te boczne:) równolegle do dłuższego boku przekaźnika.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, caleczka napisał:

wentylatory na krótko też startują.

 

co masz na myśli na krótko? Podałeś napięcie bezpośrednio z aku na każdy wentylator i nie pracują?

 

Ze schematem będzie łatwiej 

image.thumb.png.c6146d84450c681dea1c9cf2f8cb982c.png

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, lutek34 napisał:

 

co masz na myśli na krótko? Podałeś napięcie bezpośrednio z aku na każdy wentylator i nie pracują?

 

Ze schematem będzie łatwiej 

image.thumb.png.c6146d84450c681dea1c9cf2f8cb982c.png

podałem na każdy bezpośrednio prąd i każdy się uruchamia

Link to post
Share on other sites

Jeśli to ten sam silnik co u mnie (EJ20J) to są dwa. Jeden obok drugiego. Z tego co pamiętam jeden ma wtyczkę 2 pinowa a drugi to tylko wsówka.

Link to post
Share on other sites

No właśnie raczej powinny być dwa. Ten z jedną wsuwką jest do zegarów, drugi dla sterownika i m.in wentylatorów. Jeśli nie działa/przekłamuje to wiatraki mogą świrować, podczas gdy zegary będą pokazywać mniej więcej prawdę.

Ja bym zaczął od sprawdzenia tego czujnika który mierzy dla sterownika. Potrzebny dobry tester diagnostyczny.

Link to post
Share on other sites
No właśnie raczej powinny być dwa. Ten z jedną wsuwką jest do zegarów, drugi dla sterownika i m.in wentylatorów. Jeśli nie działa/przekłamuje to wiatraki mogą świrować, podczas gdy zegary będą pokazywać mniej więcej prawdę.

Ja bym zaczął od sprawdzenia tego czujnika który mierzy dla sterownika. Potrzebny dobry tester diagnostyczny.

Wystarczy kabel do LPG, w gnieździe OBD nie ma linii K. default_smile.png kabel FTDI i chyba soft JECscan jak dobrze pamiętam.

 

Link to post
Share on other sites

Czujniki są dwa..A więc tak,na stopkach przekaźników pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka.

Spiąłem zielone kostki "T" pod kierownicą i na wtyczkach od wentylatorów pojawia się impulsowo napięcie.

Spróbuję zdrutować jakoś kostki bo "mechaniki" połamali zaczepy...

To był ostatni raz kiedy oddałem auto w czyjeś ręce.

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie!

Link to post
Share on other sites
Czujniki są dwa..A więc tak,na stopkach przekaźników pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka.
Spiąłem zielone kostki "T" pod kierownicą i na wtyczkach od wentylatorów pojawia się impulsowo napięcie.
Spróbuję zdrutować jakoś kostki bo "mechaniki" połamali zaczepy...
To był ostatni raz kiedy oddałem auto w czyjeś ręce.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie!
Jakie kostki chcesz drutować?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
przy wentylatorach
Ale to nie rozwiąże Ci problemu tego że nie załączają się wtedy kiedy muszą. Jeśli spiąłes te wtyczki to ECU wchodzi w jakiś tryb serwisowy i właśnie tak się wtedy zachowują wentylatory. Włączają i wyłączają cyklicznie.
Najlepiej było by podłączyć się kablem od LPG pod "OBD" i podejrzeć temperaturę. U ewentualnie wymienić czujnik wtedy jakby coś nie grało faktycznie ze wskazem.

Teraz masz wentylatory podłączone?
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...