Skocz do zawartości

Forester SF 2.0 N/A MY98 nie działa wentylator chłodnicy


caleczka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,panowie mam problem z nie włączającym sie wentylatorem.Wczoraj pojeździłem trochę w terenie i skoczyła mi temperatura,ku mojemu zdziwieniu wentylatory nie działają.Przekaźniki sprawdzone pod aku i działają,brak wymiganych błędów a po spięciu złącza testowego wentylatory nie pracują.

Auto posiadam krótko i w sumie nie zwróciłem wcześniej na to uwagi przy normalnej jeździe bo wszystko jest ok.Wydaje mi się,że chyba chodziły...W międzyczasie był wymianiany rozrząd i może mechanik coś spaprał jak wyciągał chłodnice?

Ktoś coś?

Edytowane przez caleczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską masz przekaźniki od nich. Jak dobrze kojarzę każdy ma swój przekaźnik. Zewrzyj w nich piny od styków prądowych przekaźnika. Powinny sie załączyć. Piny dwa boczne równolegle do dłuższego boku przekaźnika to cewka a te na środku (3 sztuki) to prądowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:

Pod maską masz przekaźniki od nich. Jak dobrze kojarzę każdy ma swój przekaźnik. Zewrzyj w nich piny od styków prądowych przekaźnika. Powinny sie załączyć. Piny dwa boczne równolegle do dłuższego boku przekaźnika to cewka a te na środku (3 sztuki) to prądowe.

Sprawdzałem już w ten sposób i brak reakcji.Muszę sprawdzić ciągłość wiązki ewentualnie spróbować odpalić na krótko z aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/

Tu masz schematy, ale jeśli chodzi o ECU to się dużo mijają z prawdą. Ale może Ci pomoże. Rocznik 98 Forestera z 2.0  wolnossącym to jakiś miszmasz. Jak załączasz klimę na postoju to powinny CI się włączyć wentylatory. Sprawdź czy chociaż pojawia się 12V na cewce przekaźników.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dopiero teraz się za to wziąłem przy okazji targania motoru.Sytuacja wygląda tak,że od bezpieczników do wtyczek prąd przechodzi a wentylatory na krótko też startują..jest ktoś w stanie podrzucić mi nr włącznika termicznego wentylatorów bo nie mogę znaleźć..

Klima nie startuje bo układ jest pusty,najprawdopodobniej przy wymianie rozrządu coś uszkodzili..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU tym zarządza. Nie ma żadnego termowylacznika. Zobacz, z tego co kojarzę to w gnieździe przekaźnika powinien być +12V a ECU podaje masę jeśli chce załączyć wentylatory. Sprawdź czy pojawia się tam plus po zapłonie. Ale na stykach cewki nie prądowych przekaźnika. To te boczne:) równolegle do dłuższego boku przekaźnika.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raczej powinny być dwa. Ten z jedną wsuwką jest do zegarów, drugi dla sterownika i m.in wentylatorów. Jeśli nie działa/przekłamuje to wiatraki mogą świrować, podczas gdy zegary będą pokazywać mniej więcej prawdę.

Ja bym zaczął od sprawdzenia tego czujnika który mierzy dla sterownika. Potrzebny dobry tester diagnostyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raczej powinny być dwa. Ten z jedną wsuwką jest do zegarów, drugi dla sterownika i m.in wentylatorów. Jeśli nie działa/przekłamuje to wiatraki mogą świrować, podczas gdy zegary będą pokazywać mniej więcej prawdę.

Ja bym zaczął od sprawdzenia tego czujnika który mierzy dla sterownika. Potrzebny dobry tester diagnostyczny.

Wystarczy kabel do LPG, w gnieździe OBD nie ma linii K. default_smile.png kabel FTDI i chyba soft JECscan jak dobrze pamiętam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są dwa..A więc tak,na stopkach przekaźników pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka.

Spiąłem zielone kostki "T" pod kierownicą i na wtyczkach od wentylatorów pojawia się impulsowo napięcie.

Spróbuję zdrutować jakoś kostki bo "mechaniki" połamali zaczepy...

To był ostatni raz kiedy oddałem auto w czyjeś ręce.

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są dwa..A więc tak,na stopkach przekaźników pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka.
Spiąłem zielone kostki "T" pod kierownicą i na wtyczkach od wentylatorów pojawia się impulsowo napięcie.
Spróbuję zdrutować jakoś kostki bo "mechaniki" połamali zaczepy...
To był ostatni raz kiedy oddałem auto w czyjeś ręce.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie!
Jakie kostki chcesz drutować?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wentylatorach
Ale to nie rozwiąże Ci problemu tego że nie załączają się wtedy kiedy muszą. Jeśli spiąłes te wtyczki to ECU wchodzi w jakiś tryb serwisowy i właśnie tak się wtedy zachowują wentylatory. Włączają i wyłączają cyklicznie.
Najlepiej było by podłączyć się kablem od LPG pod "OBD" i podejrzeć temperaturę. U ewentualnie wymienić czujnik wtedy jakby coś nie grało faktycznie ze wskazem.

Teraz masz wentylatory podłączone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...