Skocz do zawartości

Legacy III EJ201 AT - przeskakiwanie tylnych kół podczas mocnego skrętu + migający POWER


Jimmy_Jim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W Legacy podczas mocnego skręcania prawo/lewo czuć jak przeskakują po asfalcie tylne koła, nie wiąże się to z żadnymi stukami itd..( trochę tak jak by w e36 był zaspawany dyfer :D ) podczas jazdy do tylu czasem dochodzi do tego dźwięk jakby szorowania? podobne do tego jak by klocek tarł o tarcze z niedużym naciskiem lecz to nie są hamulce. 

 

Kolejna przypadłość to czasami migający się POWER, kiedy już zacznie migać to np. auto z miejsca nie ma siły ruszyć po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca (gdy power się nie miga auto rusza bez problemu) oraz po wrzuceniu N lub P auto chyba nie do końca jest na "luzie" czuć że silnik jest wciąż lekko obciążony i dopiero po wyłączeniu zapłonu np na N czuć że w chyba w skrzyni coś odpuszcza i auto jest dopiero na "luzie" zaczyna się swobodnie toczyć, co nie ma miejsca na pozycji N i odpalonym silniku z towarzyszącym migającym POWER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selenoid(y) Ci padły najprawdopodobniej. Migający POWER sygnalizuje błąd skrzyni biegów. Zrób "sekretnego żółwika" ze skrzynią i wymruga Ci ona konkretne kody błędów, którymi się tutaj z nami podzielisz. Opis jak to zrobić:

https://www.subaruforester.org/threads/at-temp-light-flashing-how-to-read-code.237225/

 

Przeskakiwanie kół po asfalcie to prawdopodobnie Duty C (Transfer) Selenoid. To obciążenie to przy odrobienie szczęścia to samo (spięty "na sztywno" napęd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No... sama część kosztuje koło 3-4 stówek, jeśli masz doświadczenie z mechaniką to jesteś ją zazwyczaj w stanie sam wymienić, nie trzeba wyciągać skrzyni z auta.

Tutaj możesz trochę podejrzeć jak to wygląda (nie wiem jak to wygląda w IIIce):

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalizacja zaworu zależy od skrzyni. Jeśli to TZ10 jak w filmie wyżej to będzie w dupce skrzyni jeśli TZ1A (filtr z boku skrzyni) to powinien być pod miską skrzyni, razem z całą resztą zaworów. U Siebie wymieniałem bo nie spinało napędu. Zawór się zablokował.

Możesz jeszcze wpiąć bezpiecznik FWD, powinno rozpiąć wtedy napęd. Jeśli nie rozepnie to na 99% uszkodzony zawór.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Lokalizacja zaworu zależy od skrzyni. Jeśli to TZ10 jak w filmie wyżej to będzie w dupce skrzyni jeśli TZ1A (filtr z boku skrzyni) to powinien być pod miską skrzyni, razem z całą resztą zaworów. U Siebie wymieniałem bo nie spinało napędu. Zawór się zablokował.

Możesz jeszcze wpiąć bezpiecznik FWD, powinno rozpiąć wtedy napęd. Jeśli nie rozepnie to na 99% uszkodzony zawór.

Skrzynia to na pewno tz1 ale nie wiem teraz jaka dokładnie ale ma filtr z boku, dziś włożyłem bezpiecznik na fwd i jak ręką odjął tylko raz się zdążyło że też zaczął migać power i spięło napęd z powrotem.. masz jakiś schemat który to selenoid ? I gdzie zamawialeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zamawiałem w ASO. Tylko tam dostępny jest bez problemów. Czekasz 3 tygodnie i jest do odbioru. Ja mam skrzynie starszą bez filtra z boku, więc zawór jest w dupce skrzyni.
https://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/ tutaj poszukaj swojego rocznika znajdziesz serwisówke dla swojego rocznika. Do skrzyni w dziale "diagnostic section" znajdziesz to co potrzebujesz, m.in lokalizację zaworu, oraz kroki aby to zdiagnozować na pewno. Czy to zawór czy też może po prostu gorszy styk w obwodzie.


Tu masz film wymiany zaworu, tylko jeśli się dobrze orientuje nie ma potrzeby wyjmowania całego bloku zaworowego ze skrzyni. Jak wklepiesz "4eat torque bind" wyskoczy Ci więcej filmów na YT z tym problemem.
Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 6.01.2020 o 21:35, ewemarkam napisał:

Zawór zamawiałem w ASO. Tylko tam dostępny jest bez problemów. Czekasz 3 tygodnie i jest do odbioru.

 

 

W dniu 6.01.2020 o 12:42, BelegUS napisał:

No... sama część kosztuje koło 3-4 stówek

 

 

Wracam znów do tematu, od założenia tego wątku jeździłem z wpiętym bezpiecznikiem fwd i tylko czasem dawał o sobie znać ten selenoid z reguły off on silnika i po problemie, do dziś.. objawy przeskakiwania kół i migającego power jest już nieustannie i teraz moje pytanie do was, znacie może dokładny numer katalogowy tego selenoidu ? Nie jestem w stanie wjechać do garażu i unieruchomić auto na jakiś czas.. potrzebował bym zamówić i z częścią w ręku zrobić to w jeden dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po telefonie do ASO na pewno dobiorą Ci właściwy zawór. Podasz tylko VIN, powiesz który zawór i po sprawie. Nie zamawiaj przez serwisy skrzyń biegów, bo oni albo dorwą Ci zza oceanu z doliczonym podatkiem czy cłem albo po prostu doliczą marże.

 

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_3/automatic_transmission/at_control_valve/illustration_4/

Ale patrząc na to z linku to ni jak nie wygląda to jak na tym filmie wyżej. Zostaje faktycznie telefon do ASO i po rozmowie z doradcą serwisowym uda się dorwać właściwy zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...