Skocz do zawartości

ZAPROSZENIE NA RAJD: Jeleniewo - Banie Mazurskie - Klewiny (29 lutego)


Panzerpferd

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, mattipk napisał:

@weiser a na jakim zestawie byłeś w jeleniewie? tzn felga opona ?

 

Felgi bodajże od Seata, 15 cali 5x100 ET25 plus dystanse 20mm. Opona General Grabber AT3 215/75r15

 

Dystanse dlatego że docelowo będzie 4,5/5 cali liftu i opona MT 29 cali, więc się już przygotowuję. Lift się robi, opony czekają w garażu, auto oddałem do zaprojektowania stalowych progów i zderzaków. Będzie grubo :drool:

Edytowane przez weiser
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, najtańsza i najprostsza opcja na felgi to stalówki 15 cali ET29 od Audi A1, już od 250 zł za komplet

 

Link

https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-stalowe-257712?srednica-felgi=15"&rozstaw-srub=5x100&odsadzenie-et=29&stan=używane

Edytowane przez weiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas pod Białymstokiem mamy takie urządzenia, jako jedyne miejsce w Polsce a może i w Europie ma drogowskaz wskazujący miejsce

 

Kiedyś robiłem imprezę firmową to musiałem dostarczyć 50 kg mąki żytniej i 1 kg drożdży. To jest sprawne i działa.

Edytowane przez areq
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było że ta słynna górka to jest problem tylko dla naszych Subaru, zerknijcie jak w podobnych warunkach radzą sobie (i nie radzą) bardziej rasowe terenówki:
Od razu się przypominają sceny z Suwalszczyzny sprzed 2 tygodni :)

 

 

Edytowane przez weiser
  • Super! 3
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 16.03.2020 o 11:51, weiser napisał:

Żeby nie było że ta słynna górka to jest problem tylko dla naszych Subaru, zerknijcie jak w podobnych warunkach radzą sobie (i nie radzą) bardziej rasowe terenówki:
Od razu się przypominają sceny z Suwalszczyzny sprzed 2 tygodni :)

Na obu filmach podstawowy problem to opony AT,

W Subaru dodatkowo brak blokad mostów, mała artykulacja zawieszenia i brak reduktora. ''Low range'' dostępny jedynie w starszych generacjach Subaru ma przełożenie 1.196:1 więc tak na prawdę to nie reduktor, który powinien mieć ratio 2,5:1 lub więcej.

Na filmie z wyprawy do Rumunii większość aut jest na AT. Jest tak, bo dojazd z Polski daleki, z założenia to majówkowa wyprawa, więc lajt. M/T trochę ludziom szkoda na dojazd, a taki wyjazd to nie rywalizacja, a relaks. Gdy pogoda zaskoczy jest różnie. Część aut to SUV/Pickup nie terenówki.

 

BTW znam załogę z niebeskiego Wranglera :). Kierownik miał jeszcze do niedawna Forestera XT MY15 jako drugie auto. Teraz Forester sprzedany, a jako drugie auto dla żony nowy Wrangler JL. :)B)

Znam też załogę z Toyoty Hilux przerobionej na wyprawówkę - byliśmy razem w Albanii w zeszłym roku.

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2020 o 02:27, mechanik napisał:

W Subaru dodatkowo brak blokad mostów, mała artykulacja zawieszenia i brak reduktora. ''Low range'' dostępny jedynie w starszych generacjach Subaru ma przełożenie 1.196:1 więc tak na prawdę to nie reduktor, który powinien mieć ratio 2,5:1 lub więcej.

 

Brak blokad mostów - a ile aut fabrycznie ma blokady mostów,? Na palcach jednej ręki można policzyć. A cała reszta to są rzeczy dodane do aut - blokady ARB i ich klony, blokady lunchbox locker, spoole itp. Subaru od większości aut terenowych różni się tym, że jest to AWD z centralnym dyferencjałem w przeciwieństwie do 4WD z dołączanym ręcznie napędem na przód (choć jest i Land Rover z AWD, Jeep w kilku wariantach, Pajero z Super Select itp.).

W Foresterach I, II i częściowo III generacji opcje podkręcenia napędu są na ten moment (bo pojawia się coraz więcej rzeczy) następujące:


Przedni dyfer - fabrycznie jest otwarty dyferencjał, dostępne są blokady typu LSD - helikalne, torsen, płytkowe
Centralny dyfer - fabrycznie jest wiskoza 4kg, do offroadu można ją wzmocnić od 10 do 20kg aby mieć blokadę centralnego dyfra, ewentualnie DCCD z ręczną kontrolą nad pracą napędu (super rozwiązanie ale drogie niestety)
Tylny dyfer - fabrycznie otwarty dyfer lub LSD wiskotyczne, dostępne są 3 rodzaje lunchbox lockerów (100% blokady mechaniczne) i cała paleta LSD

Zaręczam że z opcji powyżej można sobie zmontować niezłego potworka, zależy kto i do czego chce używać swego auta.

 

Reduktor - nie jest tak.

W Foresterach od I do III generacji (czyli 2012 roku) i Subaru XV (do 2018 roku) standardowe przełożenie reduktora to 1.45.
Przełożenie 1.196 miały Forestery z manualną skrzynią w Australii.
Dostępne jest jeszcze przełożenie 1:6 ze starego Subaru Leone lub wzmocnione aftermarketowe (drogie)
Dodatkowo, w związku z tym że Subaru jest jak klocki lego, można modyfikować przełożenie główne - np. z 4.11 do 4.44 (przetestowałem i mam taki setup).


Suma summarum, Forester z reduktorem nie odbiega od tego co można znaleźć w innych terenówkach i jest to całkowicie wystarczające do off roadu. Chyba, że ktoś zamierza się bawić w rock crawling gdzieś w Stanach czy Australii to już inne auto i inne przełożenia są potrzebne.

 

W dniu 19.03.2020 o 02:27, mechanik napisał:

BTW znam załogę z niebeskiego Wranglera :). Kierownik miał jeszcze do niedawna Forestera XT MY15 jako drugie auto. Teraz Forester sprzedany, a jako drugie auto dla żony nowy Wrangler JL. :)B)

Znam też załogę z Toyoty Hilux przerobionej na wyprawówkę - byliśmy razem w Albanii w zeszłym roku.


Fajna ekipa i wyjazd, do tego jeszcze ładnie sfilmowane - proszę przekazać gratulacje.
 

Edytowane przez weiser
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej, reduktory są o przełożeniach 1.4:1 i więcej, o ile dobrze pamiętam w imprezie GH miałem 1.5:1, więc będzie takie samo w forkach GH.
W moim forku pomimo braku reduktora jest skrzynia 4.44 z krótkimi pierwszymi 3 biegami i długą piątką.
Ponad 5 godzinna wspinaczka po górach Albanii nie wymagała reduktora, no może raz czy dwa, ale to dzięki temu że motor 2,5 ciągnie z samego dołu.


Taptane Tapatalkiem

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, weiser napisał:

Brak blokad mostów - a ile aut fabrycznie ma blokady mostów,?

Przede wszystkim Subaru nie ma mostów :) i jest jedna z podstawowych różnic od terenówki.

6 godzin temu, weiser napisał:


Suma summarum, Forester z reduktorem nie odbiega od tego co można znaleźć w innych terenówkach

 

5 godzin temu, koziolek napisał:

reduktory są o przełożeniach 1.4:1 i więcej, o ile dobrze pamiętam w imprezie GH miałem 1.5:1

No właśnie odbiega. :)

6 godzin temu, weiser napisał:

Fajna ekipa i wyjazd, do tego jeszcze ładnie sfilmowane - proszę przekazać gratulacje.

Przekażę.

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mechanik nudny się robisz trochę.
Przekonujesz wszystkich na forum subaru że subaru się nie nadaje bo to bo tamto.
Lubię i chętnie czytam Twoje wpisy, skoro piszesz o braku mostów, to powiedz dlaczego np Pajero z przodu nie ma mostu a jest katowane na całym świecie od 20 lat?

Taptane Tapatalkiem

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając temat na... bardziej przyjemny to ostatnio solidnie umyłem autko po naszych ostatnich wojażach i... Pan na myjce był pełen uznania jak wziął Foresterka na podnośnik, przebrał się w sztormiak i najpierw garściami wyciągał błoto (głównie glinę;)), a następnie karcherem umył całe podwozie :)

 

Zaznaczam, że nadkola i tyle co można jeszcze umyć lancą na myjce bezdotykowe już umyłem :D

  • Super! 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając temat na... bardziej przyjemny to ostatnio solidnie umyłem autko po naszych ostatnich wojażach i... Pan na myjce był pełen uznania jak wziął Foresterka na podnośnik, przebrał się w sztormiak i najpierw garściami wyciągał błoto (głównie glinę), a następnie karcherem umył całe podwozie 
 
Zaznaczam, że nadkola i tyle co można jeszcze umyć lancą na myjce bezdotykowe już umyłem 
Lanca nic nie daje, z nadkoli trzeba na kolanach wydłubać patykiem i rencyma


Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...