Panzerpferd Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 (edytowane) Patusie, patuski i paciątka, kryjcie się, lecą zdjątka Do nas na dysk dałem więcej i w oryginalnej wielkości, tu selekcja SUBARU POWER! ps. Jestem pod ogromnym wrażeniem XV. Pięknie dawały sobie radę na zwykłych oponach z podjazdem na gliniaste wzgórza. Szacun dla kierowców i projektantów spod znaku plejad. Edytowane 4 Marca 2020 przez Panzerpferd 12 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 trzeba zaznaczyć że zdjęcia nie oddają w pełni tego co się działo na "górce przeznaczenia" wyjazd mega w pytę, mam nadzieje że na kolejnym będzie tak samo dużo błota i gliny 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 4 minuty temu, _akir_ napisał: wyjazd mega w pytę, mam nadzieje że na kolejnym będzie tak samo dużo błota i gliny Na geologię się muszę zapisać Tu wiedziałem, że jest glina, kiedyś tam z @niezrównowaŻona rowery wkleiliśmy. A co będzie dalej? Świński ryj pokarze 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weiser Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Górka dała nam nieźle w kość więc pomyślałem o krótkim info dotyczącym opon - bo to jest pierwsza rzecz jaką można zrobić żeby się na przyszłość przygotować: Uwzględniam Forki z i bez liftu, opony AT wielosezonowe (bo te uważam za najsensowniejsze) które są dostępne w danym rozmiarze i mogę polecić. Ogólnie im większe opony tym lepsze (więcej przyczepności w terenie, więcej liftu itp.) natomiast ograniczeni jesteśmy miejscem w nadkolu stąd to rozróżnienie. A więc: SF/SG bez liftu 205/70/r15 Cooper Discoverer A/T3 Sport (bardzo dobra, wszechstronna opona) Yokohama GEOLANDAR A/T G015 (bardzo dobra, sprawdzony model) General GRABBER AT3 (bardzo dobra w terenie, słychać na asfalcie) ewentualnie letnie, ale podobno dają radę też zimą Toyo Open Country A/T plus (b. dobra na asfalt) Hankook RF10 (dobra, uniwersalna opona) SF/SG (SH bez liftu?) z liftem 2cale (5cm) 215/75r15 Yokohama GEOLANDAR A/T G015 Bfgoodrich ALL-TERRAIN TA KO 2 (opona klasyk, bardzo dobra ale słaba na śliskim) General GRABBER AT3 Bridgestone Dueler A/T 001 (dobra w terenie, lepsza na asfalcie) ewentualnie letnie, ale podobno dają radę też zimą Toyo Open Country A/T plus Hankook RF11 (nowy model, następca RF10) Jeśli ktoś ma felgi 16 cali niech poszuka odpowiednika jeśli chodzi o wielkość opony porównując z rozmiarami 15calowymi, przy czym 15 cali jest lepsze w teren 16 i wyżej lepsze na asfalt (ale nie sugeruję zmiany felg, zostawiłbym to co macie i lubicie) O ile się orientuję opon typu AT przy felgach 17 cali i więcej jest niewiele, jeśli znajdziecie coś z dobrych opon jak wyżej to super, jeśli nie to raczej trzeba szukać mniejszych felg (np. 16 cali) i opon do nich. Jeśli macie Forka SH lub XV (Crosstreka) to prawdopodobnie pasują te same opony (w przeliczeniu) jak w wypadku SF/SG. Forki SJ mają więcej miejsca w nadkolu i prawdopodobnie bez liftu wchodzi tam odpowiednik 235/75r15 (ale z liftem z kolei niewiele większa). Tak pokrótce, bo sporo tu jest wariantów tak naprawdę. 4 3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 3 minuty temu, weiser napisał: Forki SJ mają więcej miejsca w nadkolu i prawdopodobnie bez liftu wchodzi tam odpowiednik 235/75r15 (ale z liftem z kolei niewiele większa). ale tylko wolnyssak, SJ XT ma tarcze 316mm i wiekszy zacisk wiec minimalna felga to 17" a opona max bez drutowania i wycinania to 226/65/17 i tak na wykrzyzu i skreconych kolach na maxa jest minimalna ilosc miejsca do nadkola i do oslony amora w stanach do XT pakują jakies fikusne felgi 16" ale koszt jest tak duzy ze do europy sie nie oplaca szukalem troche ATkow to poczytalem to i owo o SJ 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 14 minut temu, weiser napisał: Jeśli ktoś ma felgi 16 cali niech poszuka odpowiednika jeśli chodzi o wielkość opony porównując z rozmiarami 15calowymi, przy czym 15 cali jest lepsze w teren 16 i wyżej lepsze na asfalt (ale nie sugeruję zmiany felg, zostawiłbym to co macie i lubicie) Sam siedzę na Toyo Open Country 215/55 R16 i, tak jak pisałeś, daje ona radę i na asfalcie i w terenie. Polecam ją, to fajny kompromis dla kogoś, kto lubi depnąć i czasami świniopasi Co do felg - mam Dezent RE 5/100/60,1/ET-38. Wchodzą na zaciski od WRX, nie kosztują wiele i łatwo się czyszczą z gliny. Uwaga, nie wchodzą na standardowe zaciski forka XT IV generacji! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Oj to zdjęcie zaraz przycinam i leci na profilówkę.... Mega (choć jednocześnie pokazuje jak mało tam miejsca na ciut większe oponki) 6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 .... Bfgoodrich ALL-TERRAIN TA KO 2 (opona klasyk, bardzo dobra ale słaba na śliskim) Jeśli nabijesz w nią tyle ile każe producent (2.3-2.5) to rzeczywiście dziwnie na śliskim się zachowuje Ja teraz nabiłem 1.9 i totalnie inna opona, na śliskim idzie jak zła gdyby nie to że opony mam pod nasze wyjazdy to bym jeździł na nich całym rokiem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) Ponieważ wyczuwam tu lekką nutkę nieśmiałości: LUDZISKAAAA, oto pierwszy filmik z naszej zabawy @instancja_wyższa & @arkadio Production ltd. Edytowane 6 Marca 2020 przez Panzerpferd 10 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorWOT Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 W nastepna sobotę przezbrajam Szuwara w opony MT, na których byłem w Gorajcu. Już czas. Wiosna prawie. Zimówki do worków i niech czaekaja na nastepna zime. G 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panzerpferd Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 OTO WŁAŚNIE JEST ŚWIONIOPAS! Jeśli nie wiesz czy chcesz z nami jeździć - obejrzyj a wyrobisz sobie zdanie. Film bez zbędnych upiększeń, samo mięcho. @arkadio i @instancja_wyższa - dzięki za montaż, reszcie gratki za materiały.|Do zobaczenia w błocku 4 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niezrównowaŻona Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Ludzie Kochani, gdzie ten @Panzerpferd Was wywozi?! O matulo! A Wy się tak dajecie wozić... Telewizorów w domach nie macie?? 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozrabiara Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 11 godzin temu, niezrównowaŻona napisał: Ludzie Kochani, gdzie ten @Panzerpferd Was wywozi?! O matulo! A Wy się tak dajecie wozić... Telewizorów w domach nie macie?? Mam, ale wolę oglądać w nim was i nasze samochody. 1 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weiser Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 (edytowane) Widzę różne dziwne wynalazki i pomysły dotyczące liftu auta więc jak przy oponach podrzucam info do liftów które są zrobione z głową (!). Firmy do których linkuję testowałem, rozmawiałem i mogę polecić. Jeśli potrzebujecie rozwiązania nietypowego np przód niżej, tył wyżej to da się też z nimi dogadać. Założenie któregokolwiek z tych liftów to żadna filozofia, najwyżej parę godzin u średnio rozgarniętego mechanika. W przypadku liftu 30mm raczej nie trzeba nawet sprawdzenia geometrii, przy 50mm dobrze byłoby się potem upewnić że jest ok lub skorygować jeśli coś się zmieni. Dużo głupot ludzie wypisują czasem więc powiem wprost: nie bójcie się, żaden z tych liftów nie spowoduje rozwalenia półosiek, przegubów, łożysk, amortyzatorów, opon czy czegokolwiek innego. Forester SF/SG Lift 30mm (prostszy)https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-30mm-for-SUBARU-Forester-97-07-Impreza-00-07-Legacy-93-98/112484908583?hash=item1a309f7e27:g:JksAAOSwZPNcl7ZF Lift 50mm (pozwala na oponę 215/75r15)https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-50mm-for-Subaru-FORESTER-1997-2007-IMPREZA-2000-2007/113645654124?hash=item1a75cf106c:g:kfAAAOSwLQhdpqnJ https://allegro.pl/oferta/forester-sg-sf-dystans-podkladka-lift-kit-zaw-5cm-8966514984?reco_id=0e4a902f-62bd-11ea-9508-000af7f60c40&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& Forester SH/SJ, XV Lift 30mm (prostszy) https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-30mm-for-Subaru-EXIGA-FORESTER-IMPREZA-LEONE-XV-LEVORG/112459792532?hash=item1a2f204094:g:-tEAAOSwsupcl4kd Lift 40mm https://www.ebay.pl/itm/Lift-Kit-for-Subaru-Impreza-07-16-Forester08-18-XV-Exiga-1-6-40mm-strut-spacers/283285767963?hash=item41f525c71b:g:MugAAOSwcs1cAtmThttps://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-40mm-SF4-for-Subaru-FORESTER-2012-2019/114132982198?hash=item1a92db19b6:g:UEoAAOSw1jJeWNjI Edytowane 10 Marca 2020 przez weiser 2 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Ja prodżekt pierdyliona schowków uważam za zakończony.Już widzę że nie mam co tam upychać .Jakąś siekierkę i nożyk się jeszcze przyczepi.Zaprojektowałem płytę, wzorując się na systemie molle, modułowe torby przypinane do plecaków i wszystkiego co się da.Rysowanie w AutoCad, wycinanie laserem, malowanie proszkowe i hopla.Taptane Tapatalkiem 6 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 @weiser a jak zrobię lift 4,5 cm to opona 215/75 r/15 podejdzie czy zbraknie troche miejsca i będzie tarło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Jeszcze musisz dać felgę z ET mniejszym jak 48 lub dystans. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 @weiser a jak zrobię lift 4,5 cm to opona 215/75 r/15 podejdzie czy zbraknie troche miejsca i będzie tarło? Rozchodzi się o miejsce pod kielichem, 215/65/16 opony już zjechane.Taptane Tapatalkiem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 czyli ET najlepiej 35-38 żebyu jak najdalej odsadzić od kolumny zawieszenia ? a tego odchylenia nie można jeszcze dodatkowo zniwelować śrubą mimośrodową czy to nie ma znaczenia na tej płaszczyźnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 37 minut temu, mattipk napisał: czyli ET najlepiej 35-38 żebyu jak najdalej odsadzić od kolumny zawieszenia ? a tego odchylenia nie można jeszcze dodatkowo zniwelować śrubą mimośrodową czy to nie ma znaczenia na tej płaszczyźnie? Śruba mimośrodowa jest do ustawiania geometrii, przy lifcie jeżeli będzie potrzebna to i tak za zadanie ma pochylić koło w kierunku amortyzatora. Przy Ironmanach będziesz tych śrub potrzebował. Moje felgi z oponami zimowymi to ET 50 a zostało bardzo niewiele miejsca, dzyndzle od opony szorują o amor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areq Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 (edytowane) Ja akurat do amortyzatorów z Forestera chociaż zamontowanych w Legacy przy kołach 215/75R15 (felgi z Forestera) dałem dystanse po 25 mm na stronę i opona bokiem nie obciera amorów. Ale niestety przy skręcie obcierała o nadkole, trochę wymłotkowałem i wszystko ok. Samochód służy do zabawy i najczęściej z narzędzi używałem kątówki i młotka, a matowy bo pomalowany farbą poliuretanową konkretnie Rangers Edytowane 12 Marca 2020 przez areq 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 @areq właśnie wolałbym nie montować dystansów. Coś muszę w takim razie pokombinować z et i felgami. No bardzo mało tego miejsca przy amorku :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areq Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 @mattipk ciężko będzie znaleźć felgi z ujemnym ET z rozstawem szpilek subaru. A dystansem możesz trochę zaszaleć i zmienić np rozstaw śrub , wtedy możesz dobrać felgi jakie ci się będą podobały. Dystanse aluminiowe nie zwiększają zbytnio masy nieresorowanej i zawieszenie zbytnio nie odczuje tego. Obecnie technologia obróbki metali naprawdę pozwala na różne szaleństwa. U mnie przeróbki były budżetowe nie inwestowałem zbytnio bo mam różne projekty w mniejszym lub większym zaawansowaniu. Ale w sumie jestem z tego zadowolony. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weiser Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 W dniu 12.03.2020 o 18:23, mattipk napisał: właśnie wolałbym nie montować dystansów. Coś muszę w takim razie pokombinować z et i felgami. Temat nie jest wcale łatwy, bo takich felg za bardzo nie ma, no chyba że masz 16 cali to już łatwiej. Ale też bardzo źle nie jest, najwyżej założysz pierścień centrujący (za 10zł), redukujący otwór centralny z np. 70mm na 56.1 (Subarowe) Zwykle w Subaru jest ET48 a już ET 30 powinno zrobići robotę. Linki: 15"https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-aluminiowe-257711?srednica-felgi=15"&rozstaw-srub=5x100&bmatch=baseline-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-4-0306&odsadzenie-et=15&odsadzenie-et=20&odsadzenie-et=25&odsadzenie-et=26&odsadzenie-et=28&odsadzenie-et=29&odsadzenie-et=30&stan=używane 16"https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-aluminiowe-257711?rozstaw-srub=5x100&bmatch=baseline-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-4-0306&odsadzenie-et=15&odsadzenie-et=20&odsadzenie-et=25&odsadzenie-et=26&odsadzenie-et=28&odsadzenie-et=29&odsadzenie-et=30&stan=używane&srednica-felgi=16" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weiser Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 W dniu 10.03.2020 o 19:14, koziolek napisał: Zaprojektowałem płytę, wzorując się na systemie molle, modułowe torby przypinane do plecaków i wszystkiego co się da. @koziolek tylko mów po ile i na jakie konto. też chcę takie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się