Skocz do zawartości

ZAPROSZENIE NA RAJD: Jeleniewo - Banie Mazurskie - Klewiny (29 lutego)


Panzerpferd

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Zodiak napisał:

Weźcie nie straszcie, bo ja mam w planach max opony AT lub zwykłe szosówki, na dodatek bez liftu :)

Chociaż na którymś filmie widziałem Legasia, więc chyba dam radę ;)

Ja (XV) jadę na zimówkach, bo raczej ATków się nie uda ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mattipk napisał:

Ja też jadę na zimówkach, w budżecie ateki zaplanowane na drugą połowę roku lub pozniej. W krytycznych momentach liczę na pomoc patokolektywu :blush:

Podobnie, zimówki będę miał,  AT są dopiero w planach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo te opony at to jak patrzyłem pobieżnie raczej są dostępne w wersji letniej, dobrze mówię? 
ATeki są zdecydowanie na wiosnę lato i jesień, ostre kamienie, szutry, piachy i inne podobne, gorzej radzą sobie w błocie, od tego są MTki.

Taptane Tapatalkiem

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATeki są zdecydowanie na wiosnę lato i jesień, ostre kamienie, szutry, piachy i inne podobne, gorzej radzą sobie w błocie, od tego są MTki.

Taptane Tapatalkiem


Tylko jak MT złapie przyczepność to ukręci półośki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyborze ATeków musisz wiedzieć gdzie i ile km zrobisz, tzn ile dolotów, ile terenu itd.

BF Goodrich są uważane za najlepsze, dobrze robią w piachu ,błocie i kamieniach.

Mają twarde boczne ścianki, chroni przed złapaniem gumy o ostry kamień, niestety są głośne co w dłuższej trasie jest bardzo męczące.

W moim przypadku 3 wyjazdy w Bałkany w roku daje 15 tyś km, z czego 1-2 tyś w terenie, do tego non stop latam forkiem wszędzie co daje dodatkowe 15 tyś km dlatego szukałem czegoś cichego, wybrałem Toyo Open Country i był to strzał w dziesiątkę

Może nie są tak agresywne jak BF G ale robotę robią, szybko się oczyszczają z błota, no i są ciche na asfalcie.

Tyle mogę powiedzieć o oponach na których jeździłem.

 

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

9360a556fc748325113fe583d4331b60.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam BF G, póki co zrobiłem na nich kolo 1000km (mały świniopas w Otwocku i Roztocze + troche jazdy po mieście) - jestem z nich mega zadowolony :)

na asfalcie sa dosyć głosne ale bez tragedii - wg mnie dużo głosniejsze są szosowe Uniroyal RainExpert ;)  a one maja niby 71dB

tyle że ja traktuje te opony jako typowo wyjazdowe a nie daily

Edytowane przez _akir_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o opony to najbardziej uniwersalne są ATki i takie bym polecał do Forków które nawet okazjonalnie jeżdżą w terenie.
Jest ich sporo, BFG są najbardziej znane, ale i bardzo ciężkie - uważam że są lepsze, bardziej uniwersalne opony.
Sam jeżdżę na General Grabber AT3 - są dość głośne (choć chyba nie tak jak BFG) ale nie raz mnie zaskoczyły pozytywnie w cięższym terenie.
W Forkowych rozmiarach są też Toyo Open Country AT,  Yokohama Geolandar A/T G015 czy Cooper DISCOVERER AT3 4S - wszystkie bardzo dobre i całoroczne do jazdy w zimę (z symbolem śnieżynki, poza Toyo).

MT to opony typowo terenowe, które do jazdy po asfalcie nadają się średnio. Do tego występują w większych rozmiarach, te najmniejsze zaczynają się od 28-29 cali czyli np. 235/75r15 lub 235/70r16
Nie ma sensu żeby na potrzeby wyjazdu rozglądać się za takimi oponami a nawet jeśli to mało prawdopodobne żeby w ogóle weszły do Forka bez cięcia zderzaków i/lub dużego liftu.

W ostateczności zimówki też powinny dać radę - nawet w przypadku lekkiego błota - mają większy, bardziej agresywny bierznik. Ale jeśli macie opcję nabycia ATków, to zdecydowanie polecam.

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2020 o 09:12, weiser napisał:

Jeśli chodzi o opony to najbardziej uniwersalne są ATki i takie bym polecał do Forków które nawet okazjonalnie jeżdżą w terenie.
Jest ich sporo, BFG są najbardziej znane, ale i bardzo ciężkie - uważam że są lepsze, bardziej uniwersalne opony.
Sam jeżdżę na General Grabber AT3 - są dość głośne (choć chyba nie tak jak BFG) ale nie raz mnie zaskoczyły pozytywnie w cięższym terenie.
W Forkowych rozmiarach są też Toyo Open Country AT,  Yokohama Geolandar A/T G015 czy Cooper DISCOVERER AT3 4S - wszystkie bardzo dobre i całoroczne do jazdy w zimę (z symbolem śnieżynki, poza Toyo).

Dokładnie tak jak pisze @weiser

Dodam po raz kolejny, że BFGKO2 w tej grupie to opony najstarsze, wprowadzone na rynek EU już w 2012, a w USA jeszcze wczesniej.

Najnowsze są tu Cooper Discoverer AT3 4S - mam te opony, przejechane 30 tys km -świetne w terenie, świetne zimą, dodatkowo lekkie, ciche. Następne w kolejności stażu rynkowego to Yokohama Geolandar G015 - świetne w terenie, świetne zimą, zastepują wcześniejsze G012. Warto też wspomnieć o Nokian Rootiva A/T+ - tez nowa technologicznie opona, świetna i zima i w terenie.

BFG KO2 pewnie niedługo doczeka sie zmiany warty. Dodatkowo jest ona ciężka, a M/T i tak nie zastąpi. Na śniegu dobra, jednak AT3 4S dużo lepsze - wystarczy porównać bieżniki tych opon - Cooper ma wyraźnie dużo lamelków.

A/Tki M/Tków nie zastąpią dlatego jestem zdania, że należy miećna co dzień łagodniejsze A/T a w teren zakładać M/T. No chyba, że w teren jeździmy na prawdę często. Gdy nam rajdy i spoty wypadają co tydzień, jeżdzimy tylko na M/T. Gdy w czasie moich zawodowych wyjazdów w teren nie jeździmy zakładamy koła z A/T.

W przypadku Subaru sprawa komplikuje sie o tyle, że jak słusznie zauważył @weiser M/T są niedostępne lub wymagają irracjonalnych modyfikacji auta. Trudno cos na to poradzić i faktycznie można rozważyć agresywniejszy A/T np Cooper Discoverer ST MAXX, czy Renegade Radar RT+ ze względu na to, iż nie ma opcji włożenia M/T.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadałem z panią, która wynajmuje nam pokoje w Jeleniewie i mam już punkt startowy.

Spotykamy się w sobotę, 29 lutego o godz. 9 rano na piaszczystym placu na przeciw kościoła przy DW655 przy zjeździe na Kruszki. 

Google pokazuje adres Jeleniewo, Kazimierówka 20 
https://www.google.com/maps/dir//54.2076181,22.912227/@54.2078249,22.9077666,872m/data=!3m1!1e3

Jest tam na tyle dużo wolnego miejsca, że zmieścimy całą naszą trzodę :D

 

spotkanie.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Panzerpferd napisał:

Jest tam na tyle dużo wolnego miejsca, że zmieścimy całą naszą trzodę :D

I zjedzie sie policja z całego powiatu bo fanatycy Subaru robią dziki rajd :D -  coś podobnego było na Plajadach ale okazało się że najwiecej zatrzymali innych kierowców marek :D 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, _akir_ napisał:

I zjedzie sie policja z całego powiatu bo fanatycy Subaru robią dziki rajd :D -  coś podobnego było na Plajadach ale okazało się że najwiecej zatrzymali innych kierowców marek :D 

Oj tam, zawsze będzie można powiedzieć, że jedziemy szlakiem kościołów ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...