Jump to content
_riddler

[SG] 2007 EJ253 wycie podczas jazdy

Recommended Posts

Czesc wszystkim,

 

Czy ktos zetknal sie z podobnym wyciem, dobywajacym sie spod maski, jak w zalaczonym nagraniu ? Zaczyna sie od 10sek.

Problem w tym, ze pojawia sie losowo, na zimnym silniku i tylko podczas jazdy (niskie przelozenie, obroty  < 2500 ), nasila sie przy wciskaniu pedalu gazu.

Przy rozgrzanym silniku i wyzszym biegu problem znika.

 

Silnik to wolnossacy EJ253, automat 4-biegowy (2007 rok), przebieg 91tys mil

 

Mikropaski (wielorowkowe) od alternatora i klimy + rolki sprawdzone. Rozrzad robiony 12tys mil (~20tys km) temu.

Nastepne w kolejce do sprawdzenia jest łożysko na pompie płynu i lozyska zdawcze w skrzyni.

 

Z gory dzieki za wszelkie pomysly gdzie jeszcze sprawdzac! 

 

 

ps. wydaje mi sie ze podobny case mogl byc tutaj - https://forum.subaru.pl/topic/46576-wycie-w-przeniesieniu-napędu

 

 

 

Silnik.mp3

Edited by _riddler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny dźwięk (bardziej bym go nazwał miauczeniem). Pojawił się po zmianie rozrządu, najbardziej było go słychać około 2500rpm. Zniknął po ponad 100kkm przy następniej zmianie rozrządu. Okazało się że pasek wydawał takie dźwięki. Zdaje się że był to continental albo contitech. W internecie znalazłem podobne relacje użytkowików :) Brzmiało to podobnie, ale nie zmieniało się wraz z temperaturą więc to pewnie fałszywy trop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie jest to jakiś przydźwięk z alternatora słyszany w głośnikach? Jechałeś z wyłączonym radiem? Czy tylko ściszonym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio wylaczone.  Jak mocniej docisne gaz to robi sie dosc glosne  i ... strasznie irytujace ;)

Edited by _riddler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy w SG też jest. Ale zlokalizuj bezpiecznik FWD. Wepnij go, powinna się pojawić na liczniku lampka FWD. Bezpiecznik u mnie jest przy bezpiecznikach w komorze silnika. Pewnie u Ciebie też tam będzie. Operacje wykonaj na wyłączonym zapłonie. To wszystko spowoduje odepiecie tyłu.

Jeśli to łożyska to będą nie obciążone wtedy.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem sie rozwiazal - pompa wspomagania siadla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, _riddler napisał:

problem sie rozwiazal - pompa wspomagania siadla ;)

Jezeli jestes pewien ze to pompa wspomagania to sprawdz najpierw szczelnosc wezyka od zbiornika do pompy. W 95% pomaga uszczelnienie albo wymiana wezyka.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...