Skocz do zawartości

[SG] 2007 EJ253 wycie podczas jazdy


_riddler

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim,

 

Czy ktos zetknal sie z podobnym wyciem, dobywajacym sie spod maski, jak w zalaczonym nagraniu ? Zaczyna sie od 10sek.

Problem w tym, ze pojawia sie losowo, na zimnym silniku i tylko podczas jazdy (niskie przelozenie, obroty  < 2500 ), nasila sie przy wciskaniu pedalu gazu.

Przy rozgrzanym silniku i wyzszym biegu problem znika.

 

Silnik to wolnossacy EJ253, automat 4-biegowy (2007 rok), przebieg 91tys mil

 

Mikropaski (wielorowkowe) od alternatora i klimy + rolki sprawdzone. Rozrzad robiony 12tys mil (~20tys km) temu.

Nastepne w kolejce do sprawdzenia jest łożysko na pompie płynu i lozyska zdawcze w skrzyni.

 

Z gory dzieki za wszelkie pomysly gdzie jeszcze sprawdzac! 

 

 

ps. wydaje mi sie ze podobny case mogl byc tutaj - https://forum.subaru.pl/topic/46576-wycie-w-przeniesieniu-napędu

 

 

 

Silnik.mp3

Edytowane przez _riddler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dźwięk (bardziej bym go nazwał miauczeniem). Pojawił się po zmianie rozrządu, najbardziej było go słychać około 2500rpm. Zniknął po ponad 100kkm przy następniej zmianie rozrządu. Okazało się że pasek wydawał takie dźwięki. Zdaje się że był to continental albo contitech. W internecie znalazłem podobne relacje użytkowików :) Brzmiało to podobnie, ale nie zmieniało się wraz z temperaturą więc to pewnie fałszywy trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w SG też jest. Ale zlokalizuj bezpiecznik FWD. Wepnij go, powinna się pojawić na liczniku lampka FWD. Bezpiecznik u mnie jest przy bezpiecznikach w komorze silnika. Pewnie u Ciebie też tam będzie. Operacje wykonaj na wyłączonym zapłonie. To wszystko spowoduje odepiecie tyłu.

Jeśli to łożyska to będą nie obciążone wtedy.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
12 godzin temu, _riddler napisał:

problem sie rozwiazal - pompa wspomagania siadla ;)

Jezeli jestes pewien ze to pompa wspomagania to sprawdz najpierw szczelnosc wezyka od zbiornika do pompy. W 95% pomaga uszczelnienie albo wymiana wezyka.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...