Skocz do zawartości

Łańcuchy śniegowe na którą oś


mppole

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że warunki w których nastąpi konieczność użycia łańcuchów w OBK są rzadkie. Jednak może tak się zdarzyć, a poza tym jadąc w Alpy zimą posiadanie łańcuchów śniegowych to konieczność. na która oś powinnismy montować łancuchy w OBK? zgodnie z instrukcja tylko na przednią oś. Ale jakie jest ryzyko jazdy z łańcuchami na tylnich kołach?

Pytam, bo gość sprzedający łańcuchy sprawdził prześwit między kołami przednimi a amortyzatorem i pokazał mi, że jest niewielki. Według niego tylko niektóre łancuchy z odpowiednim systemem mocowania (i cena ponad 1000) będą pasowały. W związku z tym zakupiłem zwykle łancuchy za 300 dobrane do rozmiaru kół, ale według niego ze względu na ten mały prześwit powinienem je zakładać na tylne koła (tam jest więcej miejsca między kołami a amorkami). 
 

Jak Wy to robicie?
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi, wg instrukcji mojego forestera cyt.: "Łańcuchy wolno zakładać tylko na przednie koła". Nie jest to wytłumaczone ani szerzej rozwinięte. Z własnego doświadczenia to przez 7 lat nie musiałem ani razu zakładać łańcuchów śniegowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz potrzebował łańcuchów to znaczy że jest cholernie źle. W Alpach wyjeżdżałem czy Foresterem czy Outbackiem z takich parkingów, że ośki z łańcuchami się tylko głowiły czy to możliwe. Na normalnej drodze jak już jest kryzys i stoją policemani to widząc Subaru po prostu się odsuwają i każą jechać dalej....
 

Tyle z doświadczeń mocno górskich które zbieram już parę dobrych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi. 
Zgadzam sie ze wszystkim. 
Ale jednak porozmawiajmy co z tym, ze być moze na przedniej osi jest za mało miejsca na standardowe lancuchy dostępne do tych kół czyli Np https://allegro.pl/oferta/lancuchy-sniegowe-bus-suv-4x4-235-65r17-235-60r18-8548095685

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mppole napisał:

Dzięki za wypowiedzi. 
Zgadzam sie ze wszystkim. 
Ale jednak porozmawiajmy co z tym, ze być moze na przedniej osi jest za mało miejsca na standardowe lancuchy dostępne do tych kół czyli Np https://allegro.pl/oferta/lancuchy-sniegowe-bus-suv-4x4-235-65r17-235-60r18-8548095685

Macie jakieś pomysły?

Istnieje coś takiego jak łańcuchy tekstylne, ale nie wiem jak to pracuje bo nigdy nie używałem ani jednych, ani drugich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PEWAG robi dobre łańcuchy ja używałem takich zaciskowych na linkę rowerową ale nie w subaru.

Jednak z wynalazkami typu łańcuchy w spray miałem okazję obcować i raczej nie polecam- skuteczniejsze jest rozsypanie cementu na podjeździe w celu rozpędzenia się

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja zastanawiam sie nad tymi. wygladaja jakby oferowaly cos wiecej niz te zwykle opaski zrywajace sie po pierwszej jezdzie. szukam czegos typowo na lód. w gleboki snieg sie nie bede wybieral.

https://allegro.pl/oferta/opaski-lancuchy-sniegowe-na-kola-x6-antyposlizgowe-11355851393

https://allegro.pl/oferta/lancuchy-sniegowe-opaski-antyposlizgowe-na-kola-x6-10170588585?reco_id=19b1f6e1-4fae-11ec-859a-bc97e12c7d00&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

niestety chyba nie spelniaja norm wiec wyjazd z nimi w alpy moze nie byc najlepszym pomyslem

edit:

po przeszukaniu dalej neta jednak zdecyduje sie na cos porzadniejszego z homologacja. michelin easy grip kosztuja niewiele wiecej -500zl ale za to nie rozwala sie przy pierwszym uzyciu

Edytowane przez tomislaw538158391
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

OBK 2015 - 3,6

Faktycznie Łańcuchy w PL przydają się tylko w Bieszczadach jak chcesz dojechać do schroniska na Prysłupiu Caryńskim albo do chatki w Beskidzie niskim i nie chce Ci się odśnieżać 300 m dojazdów :-) Moje doświadczenia są takie:

- PEWAG - automatyczne - rozwalone po 1 użyciu w takich warunkach - reklamacja nie została uznana ze względu na błędne użytkowanie - to nie są łańcuchy na śnieg

- zwykłe - klasyczne łańcuchy za 300 zł - dały radę, działają i wszystko ok, ale miejsca jest z przodu tak mało, że przy fabrycznych 18" - rozwaliło mi całe nadkole jak tylko trochę śniegu weszło.

Rozważam zmianę kół na 17" - wtedy powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Macio_turysta napisał:

przy fabrycznych 18" - rozwaliło mi całe nadkole jak tylko trochę śniegu weszło.

Rozważam zmianę kół na 17" - wtedy powinno być ok

 

Ale chyba wtedy inne rozmiary opon idą a ostatecznie rozmiar koła, znaczy średnica po obrysie, będzie taka sama...o ile trzymać się fabrycznych wskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...