Skocz do zawartości

Preparat BG 213E. Czy warto wlać go do zbiornika?


Andrzej Rosenkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Knurek1111 napisał:

A jeździsz na paliwie z etanolem? Bo jeśli nie to lepiej użyć preparat do zwykłego paliwa.

Zdaje się, że wszyscy jeździmy na paliwie z etanolem chyba, że rząd cichaczem wycofał się z tego bardzo reklamowanego onegdaj pomysłu.

6 godzin temu, Blixten napisał:

Są silniki na etanol... okrętowe :thumbup:

To raczej silniki modelarskie :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

To raczej silniki modelarskie :unsure:

Jest taki model 1:1, nazywa się 'Stena Germanica', ma 240 m długości, zabiera 300 aut i 1300 pasażerów i ma silniki "dual fuel", ale nie na etanol, a na metanol (a to subtelna różnica :D) - sorki, zgubiłem jedną literkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Zdaje się, że wszyscy jeździmy na paliwie z etanolem chyba, że rząd cichaczem wycofał się z tego bardzo reklamowanego onegdaj pomysłu.

 

Fakt, do 5% obojętnie czy chcesz czy nie. Na zachód od Odry jest 10% jako alternatywa a w Ameryce Południowej (głównie, o ile pamiętam) nawet 100%.

 

11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Myślę, że nie. Tankuję V-Power 100 z Shella. 

 

To lepiej wlać dobry środek do klasycznego paliwa. I najlepiej jakieś dwa baki przed wymianą oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

V-Power Racing 100 oktan jak i V-Power 95 z Shell`a mają już dodatki "czyszczące"- głównie kerozyna, tzw. nafta lotnicza (węglowodory łańcuchowe o pośredniej pomiędzy PB i ON długości łańcucha), czyli podstawowy składnik dodatków myjących do benzyn. Wiem bo osobiście lałem kanister kerozyny do zbiornika stacyjnego podczas dostawy zwykłej PB 95 na stację w początkowym okresie gdy Shell wprowadzał tzw. V-Power. Ten BG wg opisu zawiera etanol, który jest rozpuszczalnikiem polarnym w przeciwieństwie do węglowodorów więc być może usunie trochę inny rodzaj zanieczyszczeń, których nie ruszają rozpuszczalniki niepolarne. Etanol np może "związać" wodę/wilgoć jeżeli jest w układzie paliwowym. Ale to wszystko trochę dywagacje i efekt może nie być w jakimkolwiek stopniu wyczuwalny. Zaszkodzić w takiej ilości i jednokrotnym użyciu na pewno nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam,

  

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etanol "wiąże wodę" bo jest higroskopijny, nawet gdy jest tylko w stężeniu 95,6%, czyli takim "handlowym" i dopuszczalnym jako dodatek do benzyn silnikowych. Bo przecież nie dodają do paliwa etanolu absolutnego! Nawet szaleniec albo i były wójt Pcimia nie odważy się dodawać do benzyny etanolu absolutnego. Cała heca z biododatkami do paliw silnikowych miała ratować polskie rolnictwo i gorzelnictwo. Tylko że rolnictwo i gorzelnictwo może tego potrzebowały kiedyś, gdy ustawa się pojawiła. Teraz to już nie ma większego sensu.

 

Zatem. Nalewając nieustannie do swoich Subaru benzyny z dodatkiem etanolu ciągle usuwamy wodę ze zbiornika. Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, można otrzymany podarek przekazać dalej ale też i wlać do baku. I tak zapłacone.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ura_bus napisał:

Ten BG wg opisu zawiera etanol, który jest rozpuszczalnikiem polarnym w przeciwieństwie do węglowodorów więc być może usunie trochę inny rodzaj zanieczyszczeń, których nie ruszają rozpuszczalniki niepolarne. Etanol np może "związać" wodę/wilgoć jeżeli jest w układzie paliwowym. Ale to wszystko trochę dywagacje i efekt może nie być w jakimkolwiek stopniu wyczuwalny. Zaszkodzić w takiej ilości i jednokrotnym użyciu na pewno nie zaszkodzi.

 

Ta BG jest przeznaczona do usuwania zanieczyszczeń po etanolu. To czy sama zawiera etanol czy nie to osobna kwestia (i bez znaczenia).

 

Obstawiam, że chemicznie zanieczyszczenia po etanolu różną się od tych po klasycznych paliwach (lub z niską zawartością etanolu). Więc potrzeba innych środków żeby je usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Cała heca z biododatkami do paliw silnikowych miała ratować polskie rolnictwo i gorzelnictwo.

Na składzie chemicznym paliw i dodatków nie znam się ale w/w stwierdzenie jest dalekie od rzeczywistości :)

Produkcja bioetanolu w kraju ciagle rozwija się. Branża paliwowa to nie jedyny odbiorca bioetanolu. Pozostaje szeroko pojęty przemysł spożywczy, chemiczny, farmaceutyczny. Do produkcji używane są produkty rolne w 98% pochodzenia krajowego.

Tradycyjne gorzelnie nie maja racji bytu w tych warunkach z uwagi na brak nowoczesnej technologii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie rozumiem o co ci chodzi ale chyba masz tak zwane "dobre pióro", czytałem takie teksty na pierwszych (najdalej drugich) stronach gazet. 40 lat temu... jak ten czas leci!

 

PS. Co to "tradycyjna gorzelnia", masz na myśli bimbrownię w lesie, taką jak pokazywali w filmie "Jak rozpętałem II Wojnę Światową"? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Knurek1111 napisał:

Ta BG jest przeznaczona do usuwania zanieczyszczeń po etanolu

Jakie zanieczyszczenia w układzie paliwowym silnika powoduje dodany do benzyn silnikowych etanol :wacko: , czy to zgodne ze standardami jakości rafinerii, baz paliwowych i detalicznych stacji paliwowych?

 

PS. Powszechnie stosowanym sposobem na usunięcie wody z układu paliwowego, w czasach etylin, było wlanie do zbiornika przed tankowaniem pół litra denaturatu. Oczywiście zanim temperatura spadła poniżej zera :huh:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Szürkebarát napisał:

Jakie zanieczyszczenia w układzie paliwowym silnika powoduje dodany do benzyn silnikowych etanol :wacko: , czy to zgodne ze standardami jakości rafinerii, baz paliwowych i detalicznych stacji paliwowych?

 

PS. Powszechnie stosowanym sposobem na usunięcie wody z układu paliwowego, w czasach etylin, było wlanie do zbiornika przed tankowaniem pół litra denaturatu. Oczywiście zanim temperatura spadła poniżej zera :huh:

 

Na szybko znaleziona (ale chyba sensowna) publikacja. Punkt 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Knurek1111 napisał:

publikacja. Punkt 6.

Kolego nie przegiąłeś? W Sylwestra nie zagonisz mnie wnikliwego studiowania publikacji znalezionych na szybko, nawet z ograniczeniem do punktu 6. Po za tym mądrości płynące z USA nie przekonują mnie, a artykuł dotyczy "wykorzystywania etanolu jako składnika paliwa i jego potencjał w redukcji emisji
szkodliwych składników spalin".

Jeśli poszukasz powoli to znajdziesz publikacje o tym, że w USA bardzo szybko wycofano się z masowego dodawania etanolu do benzyn silnikowych i jego produkcja do tych celów spadła drastycznie.

 

PS. A co znaczy E85, liczbę oktanową paliwa z etanolem, w USA? Gdzieś tam mignęło mi też 15% etanolu w składzie paliwa więc artykuł nie ma zupełnie odniesienia do benzyn silnikowych w Polsce z zawartością etanolu do 5%. To tak, na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Szürkebarát napisał:

Kolego nie przegiąłeś? W Sylwestra nie zagonisz mnie wnikliwego studiowania publikacji znalezionych na szybko, nawet z ograniczeniem do punktu 6. Po za tym mądrości płynące z USA nie przekonują mnie, a artykuł dotyczy "wykorzystywania etanolu jako składnika paliwa i jego potencjał w redukcji emisji
szkodliwych składników spalin".

Jeśli poszukasz powoli to znajdziesz publikacje o tym, że w USA bardzo szybko wycofano się z masowego dodawania etanolu do benzyn silnikowych i jego produkcja do tych celów spadła drastycznie.

 

PS. A co znaczy E85, liczbę oktanową paliwa z etanolem, w USA? Gdzieś tam mignęło mi też 15% etanolu w składzie paliwa więc artykuł nie ma zupełnie odniesienia do benzyn silnikowych w Polsce z zawartością etanolu do 5%. To tak, na szybko.

 

Trochę konkretów nie zaszkodzi :P

 

Zapytałeś:

2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Jakie zanieczyszczenia w układzie paliwowym silnika powoduje dodany do benzyn silnikowych etanol :wacko: , czy to zgodne ze standardami jakości rafinerii, baz paliwowych i detalicznych stacji paliwowych?

więc odpowiedziałem, przynajmniej na pierwszą część pytania :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2019 o 11:36, ura_bus napisał:

Cześć

V-Power Racing 100 oktan jak i V-Power 95 z Shell`a mają już dodatki "czyszczące"- głównie kerozyna, tzw. nafta lotnicza (węglowodory łańcuchowe o pośredniej pomiędzy PB i ON długości łańcucha), czyli podstawowy składnik dodatków myjących do benzyn. Wiem bo osobiście lałem kanister kerozyny do zbiornika stacyjnego podczas dostawy zwykłej PB 95 na stację w początkowym okresie gdy Shell wprowadzał tzw. V-Power. Ten BG wg opisu zawiera etanol, który jest rozpuszczalnikiem polarnym w przeciwieństwie do węglowodorów więc być może usunie trochę inny rodzaj zanieczyszczeń, których nie ruszają rozpuszczalniki niepolarne. Etanol np może "związać" wodę/wilgoć jeżeli jest w układzie paliwowym. Ale to wszystko trochę dywagacje i efekt może nie być w jakimkolwiek stopniu wyczuwalny. Zaszkodzić w takiej ilości i jednokrotnym użyciu na pewno nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam,

  

 

Być może jeszcze mnie "trzyma" po sylwestrze, ale czy dobrze zrozumiałem, że zamiast np. powyższego dodatku lepiej raz na jakiś czas zatankować V-Power Racing 100 oktan do pełna i będzie podobny efekt?

 

P.S. Bardzo ciekawy wątek się zapowiada...:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OWOC napisał:

zamiast np. powyższego dodatku lepiej raz na jakiś czas zatankować V-Power Racing 100 oktan do pełna i będzie podobny efekt?

Nie wiem w jakiej ilości dodatki myjące są zawarte w paliwach typu V Power, Verwa, Ultima itp. Sądzę, że koncentracja jest mniejsza niż w przypadku dodatków dodawanych indywidualnie (najczęściej na zbiornik paliwa). Na logikę powinna być mniejsza bo dodatki raczej nie są stosowane "non stop" a paliwo tankuje się stale. Racing`a (lub inną benzynę wysokooktanową) podobno warto tankować do uturbionych silników subaru ze względu na ich pracę balansowaną na granicy spalania stukowego. Warto więc (jak kogoś stać) przesunąć tą granicę poprzez stosowanie paliwa bardziej odpornego na spalanie detonacyjne. Tzw. efekt czyszczący benzyn typu V power jest najbardziej odczuwalny (dla kierownika) po pierwszym zalaniu paliwa z dodatkami myjącymi, co przemawia za tym, że po "wymyciu" z silnika najłatwiejszych do usunięcia depozytów dalsze ich stosowanie może co najwyżej zapobiegać ich ponownemu powstawaniu.

Zaznaczam, że to wszystko moje dywagacje , nie zweryfikowane o żadne miarodajne źródła.

 

Pozdrawiam,

  

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, OWOC napisał:

V-Power Racing 100 oktan do pełna i będzie podobny efekt?

Czy po jednym tankowaniu V-Power Racing 100, to może niekoniecznie ale jeśli będziesz tankował to paliwo co 2-3 tankowania to faktycznie efekt jest stały..

Osobiście leję tylko Lotos Dynamic  na zmianę z V-power Racing 100 - silnik zawsze pracuje idealnie ,  i oby jak najdłużej.. :)         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...