Jump to content

Recommended Posts

Po zapoznaniu się z instrukcją obsługi nowej Skody, w dziale o START/STOP było podane, że układ StartStop nie zadziała, jeśli będzie podłączone jakiekolwiek obciążenie do gniazda zasilania przyczepki.  Mam pytanie czy w Subaru to kryterium też występuje.

Rozumiem, że gniazdo zasilania przyczepki to tylko zrównoleglona instalacja ze światłami pozycyjnymi/stop/kierunkowskazami i wystarczy w jeden z obwodów wpiąć niewielką rezystancje (opornik) by komputer auta wykrywał, że jest coś wpięte w gniazdo zasilania przyczepki i tym samym trwale wyłączy układ StartStop. Czy w Subaru też to zadziała? Czy bez marnowania czasu na eksperymenty, można otrzymać gotową odpowiedź, jaka wartość tego minimalnego dodatkowego obciążenia np na światłach Stop sprawi, że komputer stwierdzi, że jest coś wpięte w gniazdo zasilania przyczepki i wyłączy trwale układ StartStop.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co tak kombinować 

odłączenie stycznika maski silnika da taki sam efekt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja polecam szybki mod start-stop z żetonem do wózka zakupowego.

 

IMG_20191221_170134.jpg

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zamiast żetonu, zdjąć atrapę z przyciskiem i zewrzeć na stałe kabelki od przycisku i po problemie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Licho napisał:

Po zapoznaniu się z instrukcją obsługi nowej Skody, w dziale o START/STOP było podane, że układ StartStop nie zadziała, jeśli będzie podłączone jakiekolwiek obciążenie do gniazda zasilania przyczepki.  Mam pytanie czy w Subaru to kryterium też występuje.

 

Prawdopodobnie mowa o haku montowanym w fabryce, którego elektonika jest mocno zintegrowana z instalacją samochodu. Myślę, że w opcjonalnych hakach dedykowanych do Subaru nie doświadczysz takiej funkcjonalności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Licho napisał:

Czyli zamiast żetonu, zdjąć atrapę z przyciskiem i zewrzeć na stałe kabelki od przycisku i po problemie :)

nie da to żadnego efektu 

to jest guzik stykowy musi wysłać sygnał do komputera celem dezaktywacji , na elektrodzie latał gdzie model takiego cuda z gotowym oprogramowaniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro wciśnięty na stałe przycisk daje pożądany efekt to i zwarcie styku na stałe powinno pomóc.

ten model z elektrody daje pewnie efekt automatycznego naciśnięcia przycisku ale pozostawia guzik aktywnym (czyli zmienia tylko domyślne ustawienie start-stop na wyłączony).

 

żeton można łatwo wyjąć więc start-stop pozostaje ciągle dostępny a zwartymi kabelkami ani modułem z elektrody nie da się odblokować koszyka w markecie.

 

podobno w sklepiku niebawem będą dostępne dedykowane żetony subaru (w dziale akcesoria) ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...