Skocz do zawartości

OBK 2006 przeróbka światła schowka i kabiny.


Pingwin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Niedługo po kupnie swojego pierwszego Subaru zauważyłem, że podświetlenie schowka jest bardzo słabe więc wziąłem się za przeróbkę.

 

Kwestia wypięcia modułu LED jest dość prosta, ale musiałem się nakombinować zanim do niej dotarłem. Wystarczy lekko podważyć i wyciągnąć plastikowe pudełko w lewym górnym rogu schowka pod którym znajduje się moduł LED. Pudło mocowane jest na 4 zaczepach, które specjalnie mocno nie trzymają. Potem trzeba wpiąć zatrzaski od strony leda do góry, wypiąć białą wtyczkę z modułu i wyciągnąć cały moduł. Cały moduł rozłożyłem co jest banalnie proste i wziąłem się do roboty. Nie znalazłem swojego pojemnika ze starymi LEDami więc trochę improwizowałem. Wylutowałem dość mocnego białego LEDa z solarnej lampki z promocji za 1zł chyba. Wylutowałem diodę z modułu ze schowka i na jej miejsce wlutowałem nową diodę, zwracając uwagę na to by nie pomylić nóżek, plus do plusa i minus do minusa. Nie mam niestety zdjęć sprzed, aczkolwiek to co widać dość dobrze odzwierciedla ilość światła emitowanego przez nową diodę. Lepsza by była ciepła dioda ale ostatecznie i tak to nie ma wielkiego znaczenia.

 

Druga sprawa to światło w kabinie które jest dość mierne. Wypiąłem plasticzki żeby sprawdzić jakie tam są żarówki do wymiany na LEDy. Były to C5W. Podczas mierzenia itp. zauważyłem, że w kabinie jest o wiele jaśniej bez obudowy lampki no i szybko zrozumiałem dlaczego. Szary daszek spokojnie blokuje z 50% światła. Żarówka ani nie jest centralnie nad jego małym kwadratowym otworem ani nie posiada jakiegokolwiek reflektora który by to światło koncentrował w tym miejscu. Poza zamówieniem LEDów C5W 31mm postanowiłem przerobić trochę daszek lampki tak aby nie mieć zbyt wielu strat na świetle, najwyżej tyle co blokuje sama plastikowa szybka. Do tego celu posłużyła mi lutownica oporowa, którą zgrubnie wytopiłem największe otwory jakie mogłem zachowując kompatybilność (dwa największe zaczepu są na tym szarym plastiku a dwa mniejsze na szybce, przez to nie mogłem całkowicie wywalić tego szarego daszka). A potem leathermanem wyłamałem nadlany plastik wraz z tym co zostało a krawędzie wyrównałem nożem. Efekt zobaczycie jak doślą do mnie te cylindryczne żarówki ledowe.

 


 

IMG_20191213_001027.jpg

IMG_20191213_000821.jpg

IMG_20191212_232218.jpg

IMG_20191212_232333.jpg

IMG_20191212_232453.jpg

IMG_20191212_233155.jpg

IMG_20191212_233639.jpg

IMG_20191212_233700.jpg

IMG_20191212_233826.jpg

IMG_20191212_233836.jpg

IMG_20191213_000913.jpg

IMG_20191213_000946.jpg

IMG_20191213_001050.jpg

IMG_20191226_201301.jpg

IMG_20191226_201310.jpg

IMG_20191226_201720.jpg

IMG_20191226_202205.jpg

IMG_20191227_011430.jpg

IMG_20191227_011510.jpg

IMG_20191227_011518.jpg

Edytowane przez Pingwin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podświetlenie w schowku nie jest na jakiejś tam normalnej żarówce, którą wystarczy wymienić na LEDową i tyle? To jest jedyna, której jeszcze nie wymieniłem, bo do schowka zaglądam raz na miesiąc. 
Jeśli chodzi o te daszki to już w ogóle poszalałeś... ja po prostu wstawiłem tam mocne LEDy, które świecą w jednym kierunku, obróciłem je do wnętrza kabiny i styka, nic nie trzeba było ciąć, topić, a światła nie brakuje. Niemniej jednak, propsuję za chęci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak widać na zdjęciu tam się wypina płytkę do której wszystko jest przylutowane. Tak przynajmniej jest u mnie. Bez sensu byłoby pakować tam jakieś mocne ledy aby nadal daszek zabierał kupę światła. Zobaczymy jak to wyjdzie kiedy wsadzę tam już LEDy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lampki z przodu są tak skonstruowane bo to są lampki do czytania. Mnie tez wkurzało słabe światło w kabinie dlatego podpiąłem je pod zasilanie z tej lampki centralnej za szyberdachem, teraz jest akceptowanie widno nawet bez żarówek led.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w związku z pytaniami które dostałem na priva: Przyda się lutownica i trzeba puścić przez diody żeby włączenie lampki przez pasażera nie powodowało zapalenia lampki z tylu. Kable  miedzy włącznikiem w podsufitce i przednimi lampkami do czytania się prowadzi pod podsufitką wystarczy lekko odchylić przy szyberdachu. Mod jest opisany na forum subaru w USA trzeba przełożyć piny w którejś z kostek już dokładnie nie pamietam bo robiłem z rok temu

Edytowane przez maciuo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...