Konrad Mateusz Kołodziejski Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 (edytowane) Siemka, nabyłem drogą kupna Subaru Impreze Hawkeye 2,0, niestety w automacie... Jest zima, chciałbym się pobawić tym samochodem na ręczym, oczywiście mówię tu o chwilowym podcięciu go, aby łatwiej wpadł w poślizg. Teraz pytanie, jak to wpłynie na napęd samochodu, i na jakiej zasadzie dokładniej działa tu centralny dyferencjał ? Podobno w skrzyni automatycznej sprawa jest tu rozwiązana za pomocą sprzęgła wiskotycznego, więc nie jest on otwarty, a ma ograniczony poślizg. Słyszałem też, że napęd można rozpiąć przez wyjęcie bezpiecznika. Czy jest warto bawić się w łączenie czujnika hamulca ręcznego z obwodem bezpiecznika AWD, aby działał on w ten sposób, że w momencie zaciągnięcia ręcznego napęd będzie się rozpinał i po jego zwolnieniu będzie się ponownie spinał, czy ten zabieg jest niepotrzebny do tego ? Może producent przewidział to i to już działa w ten sposób ? Edytowane 26 Grudnia 2019 przez Konrad Mateusz Kołodziejski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Nie kombinuj tylko normalnie bokami wal. Obroty na hamulcu, puszczasz i masz boka na śniegu :-) bez rękawa. Po to masz napęd spięty, żeby po śniegu/lodzie fajnie hasać. Wisko też jest w manualach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 3 godziny temu, Konrad Mateusz Kołodziejski napisał: w momencie zaciągnięcia ręcznego napęd będzie: W sumie dobre zagadnienie, co robi automat w takim momencie... dalej ciśnie zadany moment na tylną oś, walcząc z dodatkowym oporem z zaciągnietego hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 W sumie dobre zagadnienie, co robi automat w takim momencie... dalej ciśnie zadany moment na tylną oś, walcząc z dodatkowym oporem z zaciągnietego hamulca? Tak. Przynajmniej 4eat.Ale da się zrobić mod co by spiąć go na sztywno i luzowac gdy zaciągamy ręczny. Tylko po co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokio34 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 (edytowane) 10 godzin temu, ewemarkam napisał: Tak. Przynajmniej 4eat. Ale da się zrobić mod co by spiąć go na sztywno i luzowac gdy zaciągamy ręczny. Tylko po co STI ma to w pakiecie Edytowane 27 Grudnia 2019 przez Tokio34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 2 godziny temu, Tokio34 napisał: STI ma to w pakiecie Ale STI chyba nie ma w automacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Mateusz Kołodziejski Opublikowano 28 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Tak więc da się zrobić to o czym mówię ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrShmurger Opublikowano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2020 Wiskoza w AT??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się