Jump to content

Impreza GD 2.0 automat - koszty


daniello321
 Share

Recommended Posts

Cześć! 
Ostatnio mój brat zaproponował mi zamianę swojej Imprezy (jak w tytule - wagon, n/a, 2.0, automat) na mojego GF. Generalnie jego stoi nieużywana od prawie roku (kupił innego szuwara), gdy potrzebny mu "wół roboczy" z hakiem. Jak dla mnie opcja spoko - jednak przed dopięciem deal'a, chciałbym kilka rzeczy sobie przekalkulować.

Jak to jest teraz z przeprowadzeniem samochodu z Niemiec do Polski? Gdy ostatnio ściągałem auto zza granicy, kosztowało to +/- 1500zł, mówię tutaj o samych opłatach celnych i tym podobnych.

No i sprawa chyba najważniejsza. Jakie realne spalanie można osiągnąć z silnikiem 2.0 i skrzynią automatyczną? W mojej GF dopieściłem wiele rzeczy i (gdy zależało mi na spalaniu) potrafiłem zejść nawet do 6,8l/100km, oczywiście w dogodnych warunkach, norma to 8,5l. 

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w temacie i się podzieli info, to dzięki wielkie ;) 

Link to comment
Share on other sites

W największym stopniu zależy wszystko od stylu jazdy. Mi Forek w automacie palił od 8 w trasie do nawet 14 w mieście latem z klima w korkach. Przy LPG doliczyć trzeba 10-20%. Bo o tyle wzrosło jak założyłem LPG. Klasyczne automaty nie należą do oszczędnych, ale jak raz zasiądziesz za kierownicą automatu to nie będziesz chciał słyszeć o ręcznej skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

W największym stopniu zależy wszystko od stylu jazdy. Mi Forek w automacie palił od 8 w trasie do nawet 14 w mieście latem z klima w korkach. Przy LPG doliczyć trzeba 10-20%. Bo o tyle wzrosło jak założyłem LPG. Klasyczne automaty nie należą do oszczędnych, ale jak raz zasiądziesz za kierownicą automatu to nie będziesz chciał słyszeć o ręcznej skrzyni.


Ogólnie jazda automatem nie jest mi obca - śmigałem takim autem w firmie przez ponad rok i rzeczywiście - wygoda niesamowita, jednak manual nadal jak najbardziej w użyciu i poparciu ;)

W sumie Forek cięższy, więc z podobnym silnikiem spalanie powinno być ciut niższe. Takie 8l/100 to dla mnie całkiem dobry wynik, więc całkiem fajnie to wygląda.

Btw, jaki koszt instalacji LPG i jak się to potem zwraca w czterołapie?

Link to comment
Share on other sites

Rachunek prosty im samochód więcej pali tym szybciej Ci się to zwraca. Przed montażem LPG wypadało by sprawdzić jaki silnik dokładnie tam siedzi.

 

Koszty instalacji to tak samo jak dla każdego silnika 4 cylindrowego. Jest to często też współmierne z jakością montażu. Bo nie o cenę chodzi tylko o montaż i wystrojenie.

Link to comment
Share on other sites

Łapiesz się w przedziałce <2000ccm, więc same opłaty to około 250-270zł + 100zł przegląd, no i ubezpieczenie. Nie jestem pewien, czy nie zmienia się coś w tej materii od lutego (jakiś czas temu zasłyszałem od znajomego, że jakaś aktualizacja cennika wchodzi w grę).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...