Jump to content
Sign in to follow this  
ajarski

Czy sa jakieś zamienniki przewodów w/n - forek 2010 sohc

Recommended Posts

Dzień dobry 

Mam pytanie: Czy są jakieś zamienniki przewodów w/n do forka sh 2,5 sohc (usa). Padają mi ori packard r-16-aips, dziś zamówiłem NKG - jutro odbieram ale już wiem, że na cylinder 2 i 4 bd za krótkie. Może ktoś z Was zmieniał oem na ngk lub beru?

 

Edited by ajarski

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, to chyba ten sam motor co w OBK zza wielkiej wody.

pamiętam dyskusję o tym, że przewody mają inną długość i europejskie nie pasują:

może spróbuj zahaczyć autora pytania, jakoś znalazł co trzeba.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Łukasz Zioła napisał:

kupiłem na próbę, mam nadzieję, że sezon na LPG wytrzymają

a to na LPG przewody szybciej się zużywają?!

 

15 godzin temu, ajarski napisał:

Padają mi ori packard r-16-aips

a w jaki sposób Ci się to objawia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, lutek34 napisał:

a to na LPG przewody szybciej się zużywają?!

 

a w jaki sposób Ci się to objawia?

Nie wiem czy szybciej, ale LPG ma chyba mniejszy zakres tolerancji, bo miałem missfire na zużytych packardach na 4 cylindrze. Na benzynie był z gruba spokój

Edited by Łukasz Zioła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jakaś legenda o tym. Mam Suzuki Swifta MKIV i Mitsu Pajero 3.0V6 i od kilku lat przewody mam te same, a Swiftem natrzaskałem 150 000 km. Pajerem 100 000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Łukasz Zioła napisał:

Nie wiem czy szybciej, ale LPG ma chyba mniejszy zakres tolerancji, bo miałem missfire na zużytych packardach na 4 cylindrze. Na benzynie był z gruba spokój

to zamień przewód z 3 cylindrem, bo chyba jest tej samej długości i jak miss przeniesie się na 3 cylinder, to będziesz miał winowajcę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Łukasz Zioła napisał:

Ja miałem Ori kable z 2007r to myślę że ogólnie już nadgryzł je ząb czasu

świece też masz z 2007 z odpowiednim przebiegiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece dobieram z katalogu NGK platynowe , auto mam dopiero rok z kawałkiem - obecne mają 11 tys nalotu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja miałem Ori kable z 2007r to myślę że ogólnie już nadgryzł je ząb czasu
12 lat Ci kable wytrzymały? A samochód masz od roku. Dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ewemarkam napisał:

12 lat Ci kable wytrzymały? A samochód masz od roku. Dobre emoji38.png

Na 100% kable Ori, nie widzę w tym nic dziwnego , ale ok :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na 100% kable Ori, nie widzę w tym nic dziwnego , ale ok :-)
Może oryginalne są, ale na pewno nie mają 12 lat tylko mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, lutek34 napisał:

a w jaki sposób Ci się to objawia?

Dzięki za odpowiedzi  - padają w sposób klasyczny  - im większa wilgotność na dworze (ostatnio u nas grubo lało) tym większe wypadanie zapłonów na lpg. Planuję pomierzyć rezystencję, ale to chyba tylko pokaże czy są jakieś przerwania na ciągłości rdzenia a nie pokażę ewentualnego przebicia do masy  

A i żeby nie zakładać kolejnego wątku - kupiłem irydowe denso - trzeba coś kombinować z przerwą między elektrodami czy zakręcać tak jak z fabryki wyszły ?

A jak się zachowują przewody z Pabianic? Masz w swoim aucie LPG Jakub Wasiel ?

Edited by ajarski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kombinuj nic z przerwą. Tutaj już mnie kiedyś ochraniono za taką poradę. Jeśli ruszysz elektrodę to zniszczysz powłokę na niej. Irydowe świece mają mniejszą przerwę niż zwykłe. Sprawdź w katalogach ale wydaje mi się że któreś irydowe mają 0.9 mm więc idealnie pod LPG. Przebicia łatwo sprawdzić spryskując woda kable podczas pracy silnika. W nocy nawet pojawi Ci się dyskoteka jak kable są już do wymiany.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki dzięki - przewody ori da się kupić na sztuki więc chyba wolę wymienić jeden uszkodzony na ori niż kupować jakieś aftermarkety 

Edited by ajarski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla potomnych - zanim kupicie świece i przewody - sprawdźcie czy te pierwsze są dokręcone - ja dziś zmieniając świece dwie z nich odkręciłem „palcami” założyłem z powrotem stare świece, odpowiednio odkręciłem i jest git :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ajarski napisał:

Dla potomnych - zanim kupicie świece i przewody - sprawdźcie czy te pierwsze są dokręcone - ja dziś zmieniając świece dwie z nich odkręciłem „palcami” założyłem z powrotem stare świece, odpowiednio odkręciłem i jest git :D

 

 

czyli stare przewody są OK? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet i stare świece - nowy komplet zostawiłem na kolejny „duży przegląd „ 

zmierzyłem rezystancje przewodów 2 ma 17,1 czwarty 15,6 wiec w normie się mieszczą - pod maska nie iskrzyło  

Edited by ajarski

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ajarski napisał:

Nawet i stare świece

a twierdziłeś że złużyły się w klasyczny sposób.

Wymiana przewodów i świec, nie jest automatycznym lekarstwem na wypadanie zapłonów, wpierw diagnostyka a później wymiana części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

objawy były klasyczne - wypadanie zapłonów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...