Skocz do zawartości

Krzyżak kolumny kierowniczej


Gacu Gac

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio zauważyłem, a właściwie usłyszałem, że podczas wykonywania dynamicznych ruchów kierownicą na postoju, spod maski dochodzą stuki.

Po wzięciu Legaca na kanał i zaangażowaniu szwagra w kręcenie kierą zdiagnozowałem, że stuki wydobywają się z krzyżaka kolumny kierowniczej wydaje się, że z miejsca gdzie wchodzi on i łączy się z maglownicą.

 

Pytanie moje są  następujące:

- czy aby wyjąć krzyżak trzeba demontować cały magiel?

- czy stuki mogą być związane również z maglownicą, a właściwie z jej przebiegiem - 255 tys. km (dodam, że magiel nie ma wycieków i innych zauważalnych luzów)?

 

Pacjent mój Legacy IV MY07 ej204

 

 

Edytowane przez Gacu Gac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąć krzyżak potrzeba zdemontować plastik pod kierownicą i odkręcić kolumnę kierowniczą, albo tak jak piszesz odkręcić i lekko opuścić magiel.

Za stuki najprawdopodobniej odpowiedzialny jest magiel. W moim JDMie też stukał magiel, pomimo przebiegu 110.000km, dodam, że żadnych wycieków z magla nie było. Po wymianie maglownicy podczas przeróbki na LHD ( najpierw została zregenerowana ) stuki ustały. Subaru ma dość słabe maglownice i stuki to częsta przypadłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pablonas napisał:

A moje pytanie jest takie.

Czy stuki są na zgaszonym czy na odpalonym silniku?

Moja odpowiedź :)  - i na zgaszonym i na odpalonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 minut temu, pablonas napisał:

Mocowanie przekładni sprawdzaliście? To częsty problem w Legacy/Outback z tych lat.

 

Uszkodzony krzyżak IMO dawałby inne objawy niż stuki - raczej "przycięcia" co 180 stopni obrotu.


Ok - mocowanie w sensie gumy obejm w których siedzi magiel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krzyżak wyciąga się bez popuszczania magla. Wystarczy odkręcić od kolumy, a następnie na maglu i wychodzi bez problemu. Jak jest uszkodzony to zazwyczaj wspomag zaczyna chodzić ciężej a raczej jak by padł (zacięcie się krzyżaka w niektórych położeniach). Stukanie raczej na maglu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...