Marti8306 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Witam, pacjent Legacy 07 2.0 165KM B/G silnik ej20f. Czy przy takim luzie na zaworach ssacych 0,15 mogło dojść do wypalenia gniazda zaworowego? Auto mam już po regulacji ale występuje "pierdzenie" w tłumik na rozgrzanym silniku. Dodam że auto mam od niedawna, przejechałem nim ok 4tyś km, a "pierdzenie" zauważyłem jakieś 2 tyś km temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Podparty zawór wykluczamy. A wypalić może jeszcze po prostu źle wyregulowana instalacja gazowa. Koledze wypaliło zawór w 1.8T, pancernym silniku z grupy VW. Gdzie są regulatory hydrauliczne. Kleiło mu wtryskiwacz jeden, na tym właśnie cylindrze. Podawał ciągle za ubogą mieszankę i wypaliło zawór wydechowy. Wręcz był wykruszony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi to nie powinien być problem z instalacją gazową ponieważ serwisował ją co 10tyś km w dobrym warsztacie. Ja mam zamiar też tam jechać ale zostało mi jeszcze 3 tyś. km do przeglądu. Podejrzewam jeszcze jedną przyczynę "pierdzenia" w tłumik, przebicie na cewce zapłonowej lub świece, ponieważ występuje to przeważnie jak jest duża wilgotność powietrza, lub gdy pada deszcz. Tylko dziwi mnie to że na zimnym silniku jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Zmierz kompresję będziesz wszystko wiedział. A może masz po prostu dziurę w układzie wydechowym. A swoją drogą to że filtry ktoś wymieniał to nie znaczy się do sterownika też podłączali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 22 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Dziury nie ma bo mam nowy układ wydechowy, z tego co wiem to w tym serwisie robią porządny przegląd a nie tylko wymianę filtrów ale to na własnej skórze przekonam się nie długo. No będzie trzeba sprawdzić tą kompresję dla własnego spokoju. Dziś pojawiły się problemy z odpalaniem, tzn jak się rozgrzeje to długo kreci i czuć zapach benzyny po odpaleniu, przed regulacją zdarzało to się rzadko ale dzisiaj 8 na 10 odpalen. Jutro podladuje ako, bo jest już dość stare a auto stało 5 dni u mechanika, zrobię adaptacje przepustnicy i sprawdzę jak wygląda czujnik polozenia wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Może umierać sonda lambda... odłącz i sprawdź czy problem zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2019 Pierwsza była wymieniona, a poza tym komp nie pokazuje żadnych błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 W dniu 21.12.2019 o 13:41, Marti8306 napisał: występuje "pierdzenie" w tłumik na rozgrzanym silniku. masz na myśli wypadanie zapłonu? Na Pb i LPG to samo? Oczywiście świece już sprawdzone i zapewne wymienione z kablami, iskry na cewce na wszystkich portach jednakowo mocne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 No właśnie chodziło mi o wypadanie zapłonu. Na benzynie i gazie jest to samo. Świece maja ok 25tyś km i mam zamiar do nich zajrzeć jak będę sprawdzał cewki, bo u mnie nie ma kabli. Czy może ktoś wie jakie wartość powinna mieć cewka zapłonowa lub gdzie mógłbym znaleźć taką informację? Chodzi mi o wartości rezystancji uzwojenia wtórnego i pierwotnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 wiesz na którym cylindrze masz wypadanie? Jak będziesz wiedział który cylinder, to zamień cewki miejscami, jak wypadanie przeniesie się razem z cewką, to masz winowajce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 wiesz na którym cylindrze masz wypadanie? Jak będziesz wiedział który cylinder, to zamień cewki miejscami, jak wypadanie przeniesie się razem z cewką, to masz winowajce. Tylko mu błędu właśnie nie łapie. Także utrudnione zadanie. Albo komp nie wyłapuje tego bo nie, albo to nie wypadanie zapłonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Tylko mu błędu właśnie nie łapie. Także utrudnione zadanie. Albo komp nie wyłapuje tego bo nie, albo to nie wypadanie zapłonów. łatwo znaleźć który cylinder wypada, albo odpinać wtryskiwacze LPG lub odpinać zasilanie cewek i nasłuchiwać czy jest zmiana w pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 Jak się ma program i kabelek do LPG to można nawet wyłączać pojedyncze wtryskiwacze. Zazwyczaj zapłony wypadają na wolnych obrotach, przy ruszaniu itd. W jakich warunkach słyszysz to "pierdzenie"? Wiemy że gdy się rozgrzeje, ale przy ruszaniu, przyspieszaniu? Jak zamontowałem kolektor że starego legasia. Na wolnych było ok, ale przy ruszaniu i przyspieszaniu wydech właśnie dostawał przedmuchów. Objawiało się to właśnie takim pierdzeniem. Wróciłem do mechanika przytkalismy szmata wydech i drugi szukał gdzie dmucha. Było parę małych dziurek, ale dwie na kolankach przy głowicach. One dawały taki efekt. Może Ci po prostu kolektor przepalił się, albo źle siadła uszczelka przy głowicy. Bo zapewne do regulacji zaworów targali silnik z samochodu. Więc musiał być odkręcony. Sprawdź to sobie jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Chyba w końcu udało mi się zdjagnozować problem. Winna jest cewka zapłonowa na 1 cylindrze. Czy Delphi będzie odpowiednia, a może polecacie jakąś inną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 18.01.2020 o 11:54, Marti8306 napisał: Czy Delphi będzie odpowiednia, a może polecacie jakąś inną? Dlaczego nie oryginalna? Nowa: https://partsouq.com/en/search/all?q=22433AA641 Używka: https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-fk0334-subaru-legacy-4-iv-2-0-lift-8050329371 https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-subaru-impreza-gh-1-5-16v-07-11-8800215194 https://allegro.pl/oferta/impreza-forester-cewka-zaplonowa-diamond-fk0334-7035539910 Edytowane 19 Stycznia 2020 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Używki, to lepiej nich nie kupuje w jego przypadku. Zamontuje używkę, dolegliwości nie ustąpią i będą znów podejrzenia że używka wadliwa. Delphi jak najbardziej jest dobrym zamiennikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Najprościej było by podejść do kogoś z forum, podmienić. Napisz na regionalnej grupie. Może ktoś będzie z okolic uprzejmy i użyczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 Wymienione wszystkie cewki na nowe firmy Delphi. Teraz czekam na wilgotną i deszczową pogodę żeby przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) Ręce mi już opadają, wymienione wszystkie cewki i świece. Gaz po regulacji. A problem pozostał, wczoraj po zajechaniu na myjnie, jeszcze przed myciem problem nierównej pracy powrócił, co najsmaczniejsze po myciu gdzie wilgoć się zwiększyła auto pracowało poprawnie. Czy ktoś może podrzucić gdzie szukać jeszcze problemu? Aha, w sumie to nie napisałem w wątku że wypadanie zapłonu najczęściej objawia się na biegu jałowym przy niskich obrotach, i przy wyłączonych nawiewach i radiu. Nie wiem czy to ważna informacja ale ktoś pytał w poprzednich postach a ja tego nie zauważyłem. Edytowane 26 Lutego 2020 przez Marti8306 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 czujnik spalania stukowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotton Opublikowano 27 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2020 W dniu 21.02.2020 o 13:40, Marti8306 napisał: Ręce mi już opadają, wymienione wszystkie cewki i świece. Gaz po regulacji. A problem pozostał, wczoraj po zajechaniu na myjnie, jeszcze przed myciem problem nierównej pracy powrócił, co najsmaczniejsze po myciu gdzie wilgoć się zwiększyła auto pracowało poprawnie. Czy ktoś może podrzucić gdzie szukać jeszcze problemu? Aha, w sumie to nie napisałem w wątku że wypadanie zapłonu najczęściej objawia się na biegu jałowym przy niskich obrotach, i przy wyłączonych nawiewach i radiu. Nie wiem czy to ważna informacja ale ktoś pytał w poprzednich postach a ja tego nie zauważyłem. Na czym się skończyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti8306 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 Też chciałbym wiedzieć bo od ponad pół roku problem nie występuje a nic więcej poza tym co wyżej wymienione nie wymieniłem, auto działa normalnie. Zdarzy mu się raz na 100 odpaleń lub rzadziej długo kręcić jak by się zalał, ale tu bym obstawił winę lpg(parownik). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 9 godzin temu, Marti8306 napisał: Zdarzy mu się raz na 100 odpaleń lub rzadziej długo kręcić jak by się zalał, ale tu bym obstawił winę lpg(parownik). Parownik raczej nie, bo stale miałbyś efekt przelewania, ale zacinający się wtryskiwacz LPG może dawać taki właśnie objaw. Jestem umówiony 5 stycznia na wymianę wtryskiwaczy LPG po przebiegu 100k km. Objawy: 1. Po rozgrzaniu trudne, długie odpalanie na LPG. Po wyłączeniu LPG odpala normalnie. 2. Tylko na LPG wypadanie zapłonów na wolnych obrotach, NIE sygnalizowane przez kontrolki CHECK. 5 minut rozmowy z gazownikiem zakładającym instalację i doszliśmy do takiego samego wniosku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się