Skocz do zawartości

Kiedy może wypalić się gniazdo zaworowe


Marti8306

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent Legacy 07 2.0 165KM B/G silnik ej20f. Czy przy takim luzie na zaworach ssacych  0,15 mogło dojść do wypalenia gniazda zaworowego? Auto mam już po regulacji ale występuje "pierdzenie" w tłumik na rozgrzanym silniku. Dodam że auto mam od niedawna, przejechałem nim ok 4tyś km, a "pierdzenie" zauważyłem jakieś 2 tyś km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podparty zawór wykluczamy. A wypalić może jeszcze po prostu źle wyregulowana instalacja gazowa. Koledze wypaliło zawór w 1.8T, pancernym silniku z grupy VW. Gdzie są regulatory hydrauliczne.

Kleiło mu wtryskiwacz jeden, na tym właśnie cylindrze. Podawał ciągle za ubogą mieszankę i wypaliło zawór wydechowy. Wręcz był wykruszony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi to nie powinien być problem z instalacją gazową ponieważ serwisował ją co 10tyś km w dobrym warsztacie. Ja mam zamiar też tam jechać ale zostało mi jeszcze 3 tyś. km do przeglądu. Podejrzewam jeszcze jedną przyczynę "pierdzenia" w tłumik, przebicie na cewce zapłonowej lub świece, ponieważ występuje to przeważnie jak jest duża wilgotność powietrza, lub gdy pada deszcz. Tylko dziwi mnie to że na zimnym silniku jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury nie ma bo mam nowy układ wydechowy, z tego co wiem to w tym serwisie robią porządny przegląd a nie tylko wymianę filtrów ale to na własnej skórze przekonam się nie długo. No będzie trzeba sprawdzić tą kompresję dla własnego spokoju. Dziś pojawiły się problemy z odpalaniem, tzn jak się rozgrzeje to długo kreci i czuć zapach benzyny po odpaleniu, przed regulacją zdarzało to się rzadko ale dzisiaj 8 na 10 odpalen. Jutro podladuje ako, bo jest już dość stare a auto stało 5 dni u mechanika, zrobię adaptacje przepustnicy i sprawdzę jak wygląda czujnik polozenia wału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2019 o 13:41, Marti8306 napisał:

występuje "pierdzenie" w tłumik na rozgrzanym silniku.

 

masz na myśli wypadanie zapłonu? Na Pb i LPG to samo? Oczywiście świece już sprawdzone i zapewne wymienione z kablami, iskry na cewce na wszystkich portach jednakowo mocne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodziło mi o wypadanie zapłonu. Na benzynie i gazie jest to samo. Świece maja ok 25tyś km i mam zamiar do nich zajrzeć jak będę sprawdzał cewki, bo u mnie nie ma kabli. Czy może ktoś wie jakie wartość powinna mieć cewka zapłonowa lub gdzie mógłbym znaleźć taką informację? Chodzi mi o wartości rezystancji uzwojenia wtórnego i pierwotnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz na którym cylindrze masz wypadanie? Jak będziesz wiedział który cylinder, to zamień cewki miejscami, jak wypadanie przeniesie się razem z cewką, to masz winowajce.

Tylko mu błędu właśnie nie łapie. Także utrudnione zadanie. Albo komp nie wyłapuje tego bo nie, albo to nie wypadanie zapłonów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Tylko mu błędu właśnie nie łapie. Także utrudnione zadanie. Albo komp nie wyłapuje tego bo nie, albo to nie wypadanie zapłonów.

 

 

łatwo znaleźć który cylinder wypada, albo odpinać wtryskiwacze LPG lub odpinać zasilanie cewek i nasłuchiwać czy jest zmiana w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma program i kabelek do LPG to można nawet wyłączać pojedyncze wtryskiwacze. Zazwyczaj zapłony wypadają na wolnych obrotach, przy ruszaniu itd.

W jakich warunkach słyszysz to "pierdzenie"? Wiemy że gdy się rozgrzeje, ale przy ruszaniu, przyspieszaniu?

 

Jak zamontowałem kolektor że starego legasia. Na wolnych było ok, ale przy ruszaniu i przyspieszaniu wydech właśnie dostawał przedmuchów. Objawiało się to właśnie takim pierdzeniem. Wróciłem do mechanika przytkalismy szmata wydech i drugi szukał gdzie dmucha. Było parę małych dziurek, ale dwie na kolankach przy głowicach. One dawały taki efekt. Może Ci po prostu kolektor przepalił się, albo źle siadła uszczelka przy głowicy. Bo zapewne do regulacji zaworów targali silnik z samochodu. Więc musiał być odkręcony. Sprawdź to sobie jeszcze.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ręce mi już opadają, wymienione wszystkie cewki i świece. Gaz po regulacji. A problem pozostał, wczoraj po zajechaniu na myjnie, jeszcze przed myciem problem nierównej pracy powrócił, co najsmaczniejsze po myciu gdzie wilgoć się zwiększyła auto pracowało poprawnie. Czy ktoś może podrzucić gdzie szukać jeszcze problemu?

Aha, w sumie to nie napisałem w wątku że wypadanie zapłonu najczęściej objawia się na biegu jałowym przy niskich obrotach, i przy wyłączonych nawiewach i radiu. Nie wiem czy to ważna informacja ale ktoś pytał w poprzednich postach a ja tego nie zauważyłem. 

Edytowane przez Marti8306
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 21.02.2020 o 13:40, Marti8306 napisał:

Ręce mi już opadają, wymienione wszystkie cewki i świece. Gaz po regulacji. A problem pozostał, wczoraj po zajechaniu na myjnie, jeszcze przed myciem problem nierównej pracy powrócił, co najsmaczniejsze po myciu gdzie wilgoć się zwiększyła auto pracowało poprawnie. Czy ktoś może podrzucić gdzie szukać jeszcze problemu?

Aha, w sumie to nie napisałem w wątku że wypadanie zapłonu najczęściej objawia się na biegu jałowym przy niskich obrotach, i przy wyłączonych nawiewach i radiu. Nie wiem czy to ważna informacja ale ktoś pytał w poprzednich postach a ja tego nie zauważyłem. 

 

Na czym się skończyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałbym wiedzieć bo od ponad pół roku problem nie występuje a nic więcej poza tym co wyżej wymienione nie wymieniłem, auto działa normalnie. Zdarzy mu się raz na 100 odpaleń lub rzadziej długo kręcić jak by się zalał, ale tu bym obstawił winę lpg(parownik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marti8306 napisał:

Zdarzy mu się raz na 100 odpaleń lub rzadziej długo kręcić jak by się zalał, ale tu bym obstawił winę lpg(parownik).

Parownik raczej nie, bo stale miałbyś efekt przelewania, ale zacinający się wtryskiwacz LPG może dawać taki właśnie objaw.

Jestem umówiony 5 stycznia na wymianę wtryskiwaczy LPG po przebiegu 100k km. Objawy:

1. Po rozgrzaniu trudne, długie odpalanie na LPG. Po wyłączeniu LPG odpala normalnie.

2. Tylko na LPG wypadanie zapłonów na wolnych obrotach, NIE sygnalizowane przez kontrolki CHECK.

5 minut rozmowy z gazownikiem zakładającym instalację i doszliśmy do takiego samego wniosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...