Skocz do zawartości

podwyższanie Imprezy do lasu


michal-555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Potrzeba podwyższyć imprezę o 3-4 cm i zawieszenie musi być odpowiednio miękkie do lasu i na pola. Obecnie założone sprężyny są za twarde i nie uginają się, nie są to standardowe sprężyny. Od czego można założyć sprężyny, aby samochód mógł jeździć po dziurach, lasach, polach? Czy będą pasowały sprężyny od forestera lub outbacka. Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko :mrgreen: GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96'

Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka. Na moje oko jakieś 2-2,5cm. Ostatnio miałem okazje porównywać wizualnie. Szkoda, że nie miałem żadnej metrówki, bo chętnie bym dokładnie zmierzył. W sumie też jestem tym zainteresowany, bo rozważam założenie sprężyn od GT przy felgach o nieco za dużym ET i się zastanawiam czy obcierki przypadkiem nie będzie przy pełnym obciążeniu. Zakładam, że sprężyna od GT ma mniejsze ugięcie, AGX ustawiony 'na osiem' i założony stabilizator, co by się nie kładł w zakręcie na boku. Najbardziej bym się ucieszył ze sprężyn o tej samej długości co GL tyle, że twardszych-ale takich nigdzie nie ma :???:

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być 3 cm wyżej od GLa. Sprężyny od WRX nie wchodzą w grę, bo będą za twarde. Auto ma służyć do jazdy w lekkim terenie (las, pole, bezdroża) ma być wysoko i miękko. Przede wszystkim ma się uginać ;):mrgreen: Raz miałem przyjemność przejechać się imprezą GL z komisu, impreza pochodziła z Niemiec, dowiedziałem się, że należała do leśnika, któremu na zamówienie w serwisie subaru zrobili zawieszenie. Było podwyższone i przejechaliśmy się po dziurach to byłem w szoku jak to możliwe, że po dziurach jedziemy tak jakby ich nie było. Czy ktoś próbował zakładać do imprezy sprężyny od forestera lub outbacka? Nie wiem co to było w tym aucie z komisu i już się nie dowiem, ale do jazdy po lesie dla leśnika, wędkarza itd, starszego pana jak mój ojciec, idealny setup i właśnie szukamy kogoś kto ma jakieś własne doświadczenia w tym temacie. W ogóle to w dziale ogłoszenia zamieściłem anonsa, że kupię sprężyny do GLa, ale może dałoby radę kupić jakieś lepsze, wysokie i uginające się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen

Jak przy zachowaniu grubości druta i jak domyślam się średnicy całej sprężyny ma być ona dłuższa przy jednoczesnym zachowaniu ilości skręceń? Chyba, że chodzi o ilość skręceń na jednostkę długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen

Jak przy zachowaniu grubości druta i jak domyślam się średnicy całej sprężyny ma być ona dłuższa przy jednoczesnym zachowaniu ilości skręceń? Chyba, że chodzi o ilość skręceń na jednostkę długości.

 

Wystarczy większy skok zwoju (chyba o to chodzi).

 

Eibach lub coś podobnego występuje w wersji "do podwyższenia" auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że przy tej samej średnicy drutu, średnicy sprężyny i ilości zwojów będzie ta sama sztywność sprężyny.

 

No niestety nie. Niekoniecznie dwie identyczne sprężyny (z wyglądu) będą miały te same parametry pracy. Wszystko zależy od wykonania - technologii i sił "dodanych" przy skręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od wykonania - technologii

OK -czyli jeszcze od właściwości materiału- modułu sprężystości poprzecznej G

ale wątpię, żeby tu były jakieś drastyczne różnice pomiędzy różnymi sprężynami zawieszenia

i sił "dodanych" przy skręcaniu.
:?: :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko :mrgreen: GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96'

Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka....

moze mialem obnizone i twardsze troche GL? bo na zakretach nie kladlo sie bardzo a napewno bylo nizsze i duzo twardsze od 1.6

 

moje 1.6GL jest niskie i twarde, że prawie wcale się nie pochylana zakrętach.

Przypuszczam, że poprzedni właściciel coś w nim powymieniał, (prawdopodobnie mam krótsze sprężyny, może od GT...) co by tłumaczyło delikatne obcieranie przednich opon (205) przy max skręcie kół.

 

A co do wysokości zawieszenia, to można zmierzyć i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...