Jump to content

podwyższanie Imprezy do lasu


michal-555
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Potrzeba podwyższyć imprezę o 3-4 cm i zawieszenie musi być odpowiednio miękkie do lasu i na pola. Obecnie założone sprężyny są za twarde i nie uginają się, nie są to standardowe sprężyny. Od czego można założyć sprężyny, aby samochód mógł jeździć po dziurach, lasach, polach? Czy będą pasowały sprężyny od forestera lub outbacka. Proszę o radę.

Link to comment
Share on other sites

na oko :mrgreen: GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96'

Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka. Na moje oko jakieś 2-2,5cm. Ostatnio miałem okazje porównywać wizualnie. Szkoda, że nie miałem żadnej metrówki, bo chętnie bym dokładnie zmierzył. W sumie też jestem tym zainteresowany, bo rozważam założenie sprężyn od GT przy felgach o nieco za dużym ET i się zastanawiam czy obcierki przypadkiem nie będzie przy pełnym obciążeniu. Zakładam, że sprężyna od GT ma mniejsze ugięcie, AGX ustawiony 'na osiem' i założony stabilizator, co by się nie kładł w zakręcie na boku. Najbardziej bym się ucieszył ze sprężyn o tej samej długości co GL tyle, że twardszych-ale takich nigdzie nie ma :???:

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Ma być 3 cm wyżej od GLa. Sprężyny od WRX nie wchodzą w grę, bo będą za twarde. Auto ma służyć do jazdy w lekkim terenie (las, pole, bezdroża) ma być wysoko i miękko. Przede wszystkim ma się uginać ;):mrgreen: Raz miałem przyjemność przejechać się imprezą GL z komisu, impreza pochodziła z Niemiec, dowiedziałem się, że należała do leśnika, któremu na zamówienie w serwisie subaru zrobili zawieszenie. Było podwyższone i przejechaliśmy się po dziurach to byłem w szoku jak to możliwe, że po dziurach jedziemy tak jakby ich nie było. Czy ktoś próbował zakładać do imprezy sprężyny od forestera lub outbacka? Nie wiem co to było w tym aucie z komisu i już się nie dowiem, ale do jazdy po lesie dla leśnika, wędkarza itd, starszego pana jak mój ojciec, idealny setup i właśnie szukamy kogoś kto ma jakieś własne doświadczenia w tym temacie. W ogóle to w dziale ogłoszenia zamieściłem anonsa, że kupię sprężyny do GLa, ale może dałoby radę kupić jakieś lepsze, wysokie i uginające się.

Link to comment
Share on other sites

zaloz amortyzatory ze sprezynami od wrx - bedzie wyzej ok 3 cm

3cm wyżej od czego? GL'a, GT'ka czy od aktualnego setupu tego auta?

 

pzdr

Seb@

 

od gt na pewno. od gl chyba tez bo podobna wysokosc maja gt i gl z tego co zaobserwowalem

Link to comment
Share on other sites

poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen

Jak przy zachowaniu grubości druta i jak domyślam się średnicy całej sprężyny ma być ona dłuższa przy jednoczesnym zachowaniu ilości skręceń? Chyba, że chodzi o ilość skręceń na jednostkę długości.

Link to comment
Share on other sites

poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen

Jak przy zachowaniu grubości druta i jak domyślam się średnicy całej sprężyny ma być ona dłuższa przy jednoczesnym zachowaniu ilości skręceń? Chyba, że chodzi o ilość skręceń na jednostkę długości.

 

Wystarczy większy skok zwoju (chyba o to chodzi).

 

Eibach lub coś podobnego występuje w wersji "do podwyższenia" auta.

Link to comment
Share on other sites

tylko, że przy tej samej średnicy drutu, średnicy sprężyny i ilości zwojów będzie ta sama sztywność sprężyny.

 

No niestety nie. Niekoniecznie dwie identyczne sprężyny (z wyglądu) będą miały te same parametry pracy. Wszystko zależy od wykonania - technologii i sił "dodanych" przy skręcaniu.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od wykonania - technologii

OK -czyli jeszcze od właściwości materiału- modułu sprężystości poprzecznej G

ale wątpię, żeby tu były jakieś drastyczne różnice pomiędzy różnymi sprężynami zawieszenia

i sił "dodanych" przy skręcaniu.
:?: :roll:
Link to comment
Share on other sites

kasztan, nie odpowien Ci wzorem, ale kiedys podczas wizyty w fabrybe sprężyn oglądałem jak wykonano dwie sprężyny tak samo wyglądające a o całkowicie innych parametrach. Dodam, że były giete na zimno. Pan Technolog odparł, że "dodali sił".

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że były giete na zimno.

to dość istotna uwaga, z tego co wiem sprężyny zawieszenia robi się na gorąco

Pan Technolog odparł, że "dodali sił".

może chodzi o jakiś rodzaj napięcia/skręcenia wstępnego :roll:

Link to comment
Share on other sites

na oko :mrgreen: GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96'

Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka....

moze mialem obnizone i twardsze troche GL? bo na zakretach nie kladlo sie bardzo a napewno bylo nizsze i duzo twardsze od 1.6

Link to comment
Share on other sites

na oko :mrgreen: GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96'

Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka....

moze mialem obnizone i twardsze troche GL? bo na zakretach nie kladlo sie bardzo a napewno bylo nizsze i duzo twardsze od 1.6

 

moje 1.6GL jest niskie i twarde, że prawie wcale się nie pochylana zakrętach.

Przypuszczam, że poprzedni właściciel coś w nim powymieniał, (prawdopodobnie mam krótsze sprężyny, może od GT...) co by tłumaczyło delikatne obcieranie przednich opon (205) przy max skręcie kół.

 

A co do wysokości zawieszenia, to można zmierzyć i sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...