michal-555 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Witam. Potrzeba podwyższyć imprezę o 3-4 cm i zawieszenie musi być odpowiednio miękkie do lasu i na pola. Obecnie założone sprężyny są za twarde i nie uginają się, nie są to standardowe sprężyny. Od czego można założyć sprężyny, aby samochód mógł jeździć po dziurach, lasach, polach? Czy będą pasowały sprężyny od forestera lub outbacka. Proszę o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 zaloz amortyzatory ze sprezynami od wrx - bedzie wyzej ok 3 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 moze lepiej od GX-a bo na sprezynach od WRX moze byc twardo, widzialem w krakowie ostanio podniesiona impreza kombi i wygladala calkiem bojowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 zaloz amortyzatory ze sprezynami od wrx - bedzie wyzej ok 3 cm 3cm wyżej od czego? GL'a, GT'ka czy od aktualnego setupu tego auta? pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 mialem impreze 1.6 93' i byla wyzsza i bardziej miekka od 2.0 GL 96', na oko GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 na oko GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96' Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka. Na moje oko jakieś 2-2,5cm. Ostatnio miałem okazje porównywać wizualnie. Szkoda, że nie miałem żadnej metrówki, bo chętnie bym dokładnie zmierzył. W sumie też jestem tym zainteresowany, bo rozważam założenie sprężyn od GT przy felgach o nieco za dużym ET i się zastanawiam czy obcierki przypadkiem nie będzie przy pełnym obciążeniu. Zakładam, że sprężyna od GT ma mniejsze ugięcie, AGX ustawiony 'na osiem' i założony stabilizator, co by się nie kładł w zakręcie na boku. Najbardziej bym się ucieszył ze sprężyn o tej samej długości co GL tyle, że twardszych-ale takich nigdzie nie ma :???: pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Ma być 3 cm wyżej od GLa. Sprężyny od WRX nie wchodzą w grę, bo będą za twarde. Auto ma służyć do jazdy w lekkim terenie (las, pole, bezdroża) ma być wysoko i miękko. Przede wszystkim ma się uginać Raz miałem przyjemność przejechać się imprezą GL z komisu, impreza pochodziła z Niemiec, dowiedziałem się, że należała do leśnika, któremu na zamówienie w serwisie subaru zrobili zawieszenie. Było podwyższone i przejechaliśmy się po dziurach to byłem w szoku jak to możliwe, że po dziurach jedziemy tak jakby ich nie było. Czy ktoś próbował zakładać do imprezy sprężyny od forestera lub outbacka? Nie wiem co to było w tym aucie z komisu i już się nie dowiem, ale do jazdy po lesie dla leśnika, wędkarza itd, starszego pana jak mój ojciec, idealny setup i właśnie szukamy kogoś kto ma jakieś własne doświadczenia w tym temacie. W ogóle to w dziale ogłoszenia zamieściłem anonsa, że kupię sprężyny do GLa, ale może dałoby radę kupić jakieś lepsze, wysokie i uginające się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 zaloz amortyzatory ze sprezynami od wrx - bedzie wyzej ok 3 cm 3cm wyżej od czego? GL'a, GT'ka czy od aktualnego setupu tego auta? pzdr Seb@ od gt na pewno. od gl chyba tez bo podobna wysokosc maja gt i gl z tego co zaobserwowalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Sprężyny od WRX nie wchodzą w grę, bo będą za twarde. No to od dowolnego GD wolnegossaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen Jak przy zachowaniu grubości druta i jak domyślam się średnicy całej sprężyny ma być ona dłuższa przy jednoczesnym zachowaniu ilości skręceń? Chyba, że chodzi o ilość skręceń na jednostkę długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 poszukaj sprezyn otej samej grubosci druta ale dluzszych najlepiej z ta sama iloscia skrecen Jak przy zachowaniu grubości druta i jak domyślam się średnicy całej sprężyny ma być ona dłuższa przy jednoczesnym zachowaniu ilości skręceń? Chyba, że chodzi o ilość skręceń na jednostkę długości. Wystarczy większy skok zwoju (chyba o to chodzi). Eibach lub coś podobnego występuje w wersji "do podwyższenia" auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 szczur75, czyli po prostu bardziej rozciągniętych sprężyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 aflinta, no tak zrozumiałem. Chyba, że niewłaściwie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 tylko, że przy tej samej średnicy drutu, średnicy sprężyny i ilości zwojów będzie ta sama sztywność sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 tylko, że przy tej samej średnicy drutu, średnicy sprężyny i ilości zwojów będzie ta sama sztywność sprężyny. No niestety nie. Niekoniecznie dwie identyczne sprężyny (z wyglądu) będą miały te same parametry pracy. Wszystko zależy od wykonania - technologii i sił "dodanych" przy skręcaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 tu kiedys cos bylo o podnoszeniu subaru http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#341965 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Wszystko zależy od wykonania - technologii OK -czyli jeszcze od właściwości materiału- modułu sprężystości poprzecznej G ale wątpię, żeby tu były jakieś drastyczne różnice pomiędzy różnymi sprężynami zawieszenia i sił "dodanych" przy skręcaniu. :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Ja w swojego legaca przodem poniosłem ok 3-4cm zakładając amorki od Forestera wszystko jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 kasztan, nie odpowien Ci wzorem, ale kiedys podczas wizyty w fabrybe sprężyn oglądałem jak wykonano dwie sprężyny tak samo wyglądające a o całkowicie innych parametrach. Dodam, że były giete na zimno. Pan Technolog odparł, że "dodali sił". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Dodam, że były giete na zimno. to dość istotna uwaga, z tego co wiem sprężyny zawieszenia robi się na gorąco Pan Technolog odparł, że "dodali sił". może chodzi o jakiś rodzaj napięcia/skręcenia wstępnego :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 na oko GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96' Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka.... moze mialem obnizone i twardsze troche GL? bo na zakretach nie kladlo sie bardzo a napewno bylo nizsze i duzo twardsze od 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 na oko GT jest tak samo wysokie jak ta 2.0 GL 96' Oj nie. Jest różnica między wysokością GL'a i GT'ka.... moze mialem obnizone i twardsze troche GL? bo na zakretach nie kladlo sie bardzo a napewno bylo nizsze i duzo twardsze od 1.6 moje 1.6GL jest niskie i twarde, że prawie wcale się nie pochylana zakrętach. Przypuszczam, że poprzedni właściciel coś w nim powymieniał, (prawdopodobnie mam krótsze sprężyny, może od GT...) co by tłumaczyło delikatne obcieranie przednich opon (205) przy max skręcie kół. A co do wysokości zawieszenia, to można zmierzyć i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Zamiast podnosic auto sprezynami, moze lepiej zalozyc wieksze kola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 najlepiej od C-330 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi