Skocz do zawartości

OBK 2021 HYBRID


formica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od wielu miesięcy przeglądam forum w poszukiwaniu informacji o tym czy i ewentualnie kiedy pojawi się w Polsce (Europie) nowe Subaru z sensownym silnikiem benzynowym - najpierw Forester (wiemy, że E-Boxer), a obecnie  Outback.

Trafiłem na ciekawą wypowiedź Colina Christie, dyrektora generalnego Subaru Australia - dotyczącą OBK 

https://www.carsguide.com.au/car-news/subaru-outback-2021-details-emerge-new-off-road-wagon-still-a-while-away-76684

Podsumowując dla OBK:

  • musimy poczekać minimum 12 m-cy na nowego OBK;
  • będzie to inny samochód niż OBK2020 w USA;
  • podobnie jak to ma miejsce z Foresterm i XV - OBK "rozstanie się" z silnikiem wysokoprężnym, ale najprawdopodobniej pojawi się w nim hybryda (e-Boxer).
  •  

Tak więc myśląc o nowej wersji OBK - trzeba się pogodzić z tym, że będzie w najlepszym wypadku OBK 2021, do odbioru w Polsce - nie wcześniej niż w 2021.

 

Pozdrawiam

 

 

  • Smutny 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, formica napisał:

 

  • podobnie jak to ma miejsce z Foresterm i XV - OBK "rozstanie się" z silnikiem wysokoprężnym, ale najprawdopodobniej pojawi się w nim hybryda (e-Boxer).
  •  

Tak więc myśląc o nowej wersji OBK - trzeba się pogodzić z tym, że będzie w najlepszym wypadku OBK 2021, do odbioru w Polsce - nie wcześniej niż w 2021

 

 

 

W USA nowy OBK ma silnik 2.5 z wtryskiem bezpośrednim, a taki już raczej będzie wysoko opodatkowany emisyjnie. Poza tym mam nadzieję że nowa konstrukcja nie będzie prostym kopiuj/wklej z Forestera, a jednak przez ten czas poprawione zostaną osiągi auta przynajmniej do poziomu 2.5 DI oferowanego aktualnie w USA. W każdym razie ja za dwa dni odbieram OBK MY 19 bo to już ostatni dzwonek na samochód z porządnym silnikiem...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porzadnym to pojecie wzgledne, raczej nazwalbym go rzetelnym gdyz malo pali,cos tam jedzie (ale nie jest zawalidroga).Dodajac do tego idiotoodpornosc i bezawaryjnosc calosc mozna uznac za udane auto. We czwartek odberalem zielonego z jasna skora przesiadajac sie z STI MY16:)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Lisek napisał:

Porzadnym to pojecie wzgledne, raczej nazwalbym go rzetelnym gdyz malo pali,cos tam jedzie (ale nie jest zawalidroga).Dodajac do tego idiotoodpornosc i bezawaryjnosc calosc mozna uznac za udane auto. We czwartek odberalem zielonego z jasna skora przesiadajac sie z STI MY16:)

No to gratulacje! Niech służy wiernie i dużo radości życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lisek napisał:

Porzadnym to pojecie wzgledne, raczej nazwalbym go rzetelnym gdyz malo pali,cos tam jedzie (ale nie jest zawalidroga).Dodajac do tego idiotoodpornosc i bezawaryjnosc calosc mozna uznac za udane auto. We czwartek odberalem zielonego z jasna skora przesiadajac sie z STI MY16:)

 

Pojęcie "coś tam jedzie" jest w świetle najnowszych ofert też bardzo względne. Przyznam się że OBK został wyłoniony jako zwycięzca po naprawdę długich poszukiwaniach auta najbardziej odpowiedniego do potrzeb. Już tylko kilku producentów "premium" posiada topowe wersje z bardzo mocnymi, a raczej wysilonymi jednostkami napędowymi, min. VAG, BMW i Volvo. Niestety, ceny takich aut są oderwane od rzeczywistości, bez 200 k. nie ma czego szukać nawet w Skodzie. W okolicach 150 k. można kupić Audi Q3, FWD, 1.5 TSI z osiągami zbliżonymi do OBK a nawet gorszymi. OBK MY 19 ma przyspieszenie do licznikowej 100 w ok. 9,7 sek. i jest to porównywalne choćby z podstawowymi modelami VAG, Volvo czy BMW. Wadą Subaru jest niestety brak "butikowej" odmiany, choćby nawet dużo droższej, a czymś takim był "od zawsze" Forester XT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kristofor napisał:

Już tylko kilku producentów "premium" posiada topowe wersje z bardzo mocnymi, a raczej wysilonymi jednostkami napędowymi, min. VAG, BMW i Volvo

Jeszcze Alfa, Ford (ST, RS), Honda (Type R), Hyundai (N), Kia, Abarth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, mechanik napisał:

Jeszcze Alfa, Ford (ST, RS), Honda (Type R), Hyundai (N), Kia, Abarth.

 

Co do Alfy racja, była nawet na krótkiej liście, ale wypadła ponieważ:

a) nie jest kombi a Giulia Crosswagon jeszcze nie powstała, 

b) tańsze wersje Stelvio, takie do 200 k. wewnątrz są bardzo skromnie wyposażone, 

c) do miasta - bardzo słaba widoczność i bardzo duży promień skrętu,

d) słabo wypada pod względem praktyczności. 

Z plusów - od posiadaczy słyszałem że są to dość niezawodne auta co tylko cieszy.

 

Pozostałe pojazdy raczej nie są konkurencją dla OBK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

Szwagier ma od miesiąca. Bardzo zadowolony, 280 KM. 

No ale to już ok. 200 k.  Generalnie po pierwszych zachwytach jakoś bardziej Giulia mi podchodzi, szkoda że nie ma wersji podwyższone kombi, w końcu taka Alfa i Outback to była awangarda gatunku. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytań jest wiele :)

1. Czy jest sens mówić/myśleć o OBK 2020 jako o nowym modelu?

2. Czy w nowym OBK (zakładam, że w Polsce nie wcześniej niż w 2021 r.) będzie do wyboru jeszcze normalny silnik benzynowy (nawet ten 2.5), czy już będziemy skazani na e-boxery?

3. Kiedy Subaru wprowadzi do sprzedaży prawdziwą hybrydę - jak to ma miejsce np. w Toyocie RAV4, CAMRY?

4. ....,

Kolejne pytania zapewne jeszcze się pojawią ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam to wyczekiwanie na nowym model w super cenie ,specyfikacji i osiagach a potem wielkie rozczarowanie ze za drogi,nie ma tego tamtego a Skoda i tak jest szybsza....

Moja rada to kupic OBK MY19 w obecnej specyfikacji i nie narzekac bo to super auto.Odebralem w zeszly czwartek i jestem bardzo zadowolny a mam w domu XT a przesiadlem sie z STI MY16. Wyposazenie kompletne, komfort super a osiagi sa wystarczajace do zwawego przemieszczania sie.Dzis zrobilem trase Wroclaw-Wloclawek-Wroclaw i spostrzezenia mam nastepujace:

1) nie musze byc najszyszby na autostradzie

2) nie walcze ambicjolanie z Passatami ,Isigniami i Skodami kto jest szybszy

3) XT czy STI ciagle przyspieszenia i jazdy z wysokimi predkosciami powodowaly zwiekszone drastycznie spalanie i ryzyko wypadku.

4) Roznice w czasie dojazdu do celu scigantow i mojego roznia sie na tyle nieznacznie ze szkoda cisnac ile fabryka dala zeby tylko nadazyc ze grupa...

5) Starzeje sie szybciej niz myslalem wiec czas kupic kapelusz i Skode:D 

  • Haha 1
  • Smutny 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

Wpierw 500 postów jak to żadne Subaru obecnie "nie jedzie", a potem "nie muszę być najszybszy na autostradzie". Szybka ewolucja poglądów nastapiła :biglol:

 jak to się mówi tylko krowa nie zmienia poglądów :biglol:  Niedługo 1.6 będzie wystarczyć. Ale faktycznie słaba " ta ewolucja poglądów".

 

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisek napisał:

W OBK nie musze ale jak bede jechal XT to pełen ogien bedzie:D

Oby nie byl to jedynie chwilowy zachwyt, który mija dość szybko.

Jeden z forumowiczy podobnie zanabył OBK, sprzedał bodajże po roku. Auto bardzo fajne, jednak potrzebuje + 50KM, + 60Nm IMHO

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lisek napisał:

Uzytkownik Tsunemoto. OBK jezdzilem wielokrotnie wczesniej, znam bolaczki i akceptuje dynamike. Przydaloby sie pare KM wiecej to prawda.Nie wiem co innego moglbym kupic tak wyposazone a w tej cenie...

 

Jak to co - Skodę, ale nie Superb bo ta już powyżej 200 k, tylko Octavię Scout. Oczywiście żart, sam zamieniłem XT na Outbacka MY 19 i jestem zachwycony. Trochę wolniej się zbiera, ale bez przesady, dziś dwa TIRy na krajówce łyknąłem na raz, tylko machanie łopatkami było. Na autostradzie OBK szybszy, gdyż licznikowe 150 daje ok. 10 l spalania, co przy Forku XT było raczej żartem. Tak więc przy dłuższych trasach można ustawić wyższą prędkość przelotową. Bałem się że będę się dłużej przyzwyczajał, ale jak pisałem - jest super. Pewnie część zachwytu wynika z tego że przesiadłem się z XT Comfort MY 13 do najwyższej wersji MY 19, więc trochę jak pilot MIG-a 29 po przejściu do Gulfstreama, szybko, wygodniej, przyjemniej ale "cobry" nad ziemią nie odstawię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Lisek napisał:

Uzytkownik Tsunemoto. OBK jezdzilem wielokrotnie wczesniej, znam bolaczki i akceptuje dynamike. Przydaloby sie pare KM wiecej to prawda.Nie wiem co innego moglbym kupic tak wyposazone a w tej cenie...

Tak, to prawda. Dziś jest to Volvo V90cc D5 Polestar. Dynamika OK. Ale czy jeżdżę dużo szybciej niż OBK? Chyba nieznacznie. Ale jak czasem potrzebuje to się da dynamiczniej. I to jest fajne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Lisek napisał:

Nie wiem co innego moglbym kupic tak wyposazone a w tej cenie...

w dodatku o takich gabarytach. Jedyna konkurencja to

53 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Volvo V90cc

ceny zaczynają się od 200 dla wersji bida

8 godzin temu, Kristofor napisał:

Superb bo ta już powyżej 200 k

Superb scout ale przeswit to żart i cena też wyższa ( ceny wersji 4x4 w kombi to coś około 180 kilku k pln) 

 

Było wielokrotnie . Subaru są najtańsze jeżeli zestawimy je z podwyższona konkurencją z awd w wersji kombi ( w przypadku OBK ) i wyposażeniem które oferują w swoich wersjach. 

Dla osoby liczącej $$ i chcącej miec taki samochód zwyczajnie  nie ma innego wyjscia  ;)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

Dla osoby liczącej $$ i chcącej miec taki samochód zwyczajnie  nie ma innego wyjscia  ;)

 

Dla osoby liczącej $$ jest (choć chwilowo brak w ofercie) Octavia Scout, chyba najtańsze kombi z dołączanym napędem 4x4. Jednak przy aktualnych wyprzedażowych cenach OBK różnica ok. 10 k na korzyść Skody to jakiś żart, poza tym auto przynajmniej klasę niżej we wszystkich aspektach poza przyspieszeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...