Jump to content
z0nk94

Schematy elektryki zamka centralnego

Recommended Posts

Witam, potrzebuje schemat elektryczny do podłączenia centralki zamka na pilot.

Instrukcja która dostałem z centralka jest do bani. Może ktoś z was dokładał takie cuda? 6 kabli od prawej są do centralnego zamka reszta to zasilanie i kierunkowskazy.

I przy okazji potrzebuje też info gdzie jest kostka od górnego oświetlenia.

IMG_20191214_105702.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Tu masz link do serwisówek Subaru, chyba jest wszystko co tylko wyszło z fabryki:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/

 

Schematy elektryczne to WIRING SYSTEM

Najpierw wybierasz rok auta, a potem to ... musisz przeglądać pliki, powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo:D chociaż kolor przewodów w serwisowe jest inny niż na aucie... I wraz muszę na piechote<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz przycisk na drzwiach który rygluje zamki? Odszukaj jego przewody przy centralce. Może wystarczy się równolegle podłączyć pod niego. Opcja druga, poszukać gdzie pojawia się masa na centralce (najprawdopodobniej) w momencie ryglowania drzwi w samochodzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogarnąłem że sterowanie jest na jednym przewodzie, jak się go rozewrze to zamyka jak poda masę to otwiera. Ktoś podpowie jak to podpiąć pod tą centralkę? Czy potrzeba będzie przekaznik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałeś instrukcje do niej?. Zazwyczaj są to przekaźniki dwa. Jeden styk wspólny, jeden normalnie otwarty i drugi normalnie zwarty. I tak samo dla drugiego przekaźnika. Ale jeśli Ci się centralka tak zachowuje jak piszesz to tego na tym nie zrobisz. Znajdź sygnały (kable) z wewnętrznego rygla w drzwiach. Tego którym zamykasz drży od środka. W/g schematu masz dwa, po stronie kierowcy i pasażera. On podaje masę do centralki. Więc zamykanie/otwieranie jest na dwóch przewodach nie na jednym.

A ta centralka którą podałeś na zdjęciu, jest uniwersalna i na upartego schematów pełno w internecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wewnętrzne zamykanie jest realizowane przez stycznik w zamku(mechaniczne cięgło go załącza) ogólnie stwierdziłem że zrobię to na przekaźniku rozwieranym do zamykania a otwieranie bezpośrednio na kabel w aucie i jest lux;) wszystko spięte przy samej centralce więc nie ma "kablowego bałaganu". Dziękuję za porady:bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem. Działa CI to?

 

Ale od tego "stycznika" musisz mieć kable przy centralce w samochodzie.

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu miałem taką centralkę dokładać, ale w końcu oryginalny kluczyk znalazłem i już nie musiałem. Wg schematów to z tego co pamiętam było sterowanie masą, wystarczyło 4 kabelki wpiąć w sterownik przy dmuchawie, a ty żeś chyba coś tu nakombinował? 

Edited by Adam Symp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie 4, bo zasilanie i dwa do sterowania zamkiem. No chyba że ktoś jeszcze chce kierunkowskazy do sygnalizacji. Albo zapłon jeszcze do ryglowania po przekręceniu kluczyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem od zamka master w drzwiach kierowcy są 4 przewody(biały, czarny,zielono-żółty,czerwono-zielony) na białym jak już pisałem steruje zamkiem, na czerwono zielonym podczas otwierania prad znika na chwilę jest migniecie i ciągle jest na nim plus. Reszta bez reakcji przy zamykaniu i otwieraniu, sygnał zamykania ze sterownika dokładnego steruje przekaźnikiem a otwieranie jest bezpośrednio na kabel w samochodzie. Co tu nakombinowane dołożony jeden przekaźnik który rozwiera przewód czyli sygnał zamkniecia, a kierunki też są podpiete

Edited by z0nk94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym przekaźnikiem, bo jest zbędny i wg mnie źle to podpiąłeś, działać działa, ale jest nie tak jak trzeba. Wepnij się przy sterowniku bez kombinacji, a nie w drzwiach, bo rozumiem, że tam to wpinałeś?

IMG-20190914-161524.jpg

Ten + nie znika, tylko po prostu jak siłownik włącza to chwilowy spadek napięcia. Sterowanie jest -.

Edited by Adam Symp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterujesz masą na 5 i 15 pinie centralki. Biały i biało czarny z Twojej dokładanej centralki, a żólty i żółto-czarny do masy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozebrałem z ciekawości....

Tamten biały zlutowalem a przekaźnik wyrzucialem, połączyłem 5,15 masę i korki wywalilo<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak podasz masę na 5 czy 15 to też pali Ci bezpiecznik? Tak zwyczajnie kabelkiem minus ma któryś z tych pinów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz to ciężko powiedziec:D 

Zdaje się że upaliło orginalna centralkę, nie ma oświetlenia w środku, zamka centralnego, zapalniczki i radia chociaż bezpieczniki cale:unsure: żaden z tych pinów nie ma minusa jest stała masa na czarnym przewodzie(patrzymy na kostkę centralki) na 5 pinie jest stały plus, więc rozwiązanie z przekaźnikiem jest prostsze i bezpieczniejsze:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

I teraz pojedziesz do elektryka i będzie..... Łłłłoooo Panie kto to tak spier.... Nie no żartuje i przepraszam. Ale trochę się źle od początku za to zabrałeś. Jak się nie ma doświadczenia w takich rzeczach to lepiej się za to nie brać.

 

A ostatnio też ktoś na forum coś grzebał ale przy lampce spalił jakiś bezpiecznik. I szczerze to nie wiem jak się to tam skończyło bo wszystkie też były całe. A przestały mu działać podobne rzeczy. Poszukaj jeszcze spalonego bezpiecznika pod maską. Tylko sprawdź miernikiem każdy, a nie na "oko".

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku piszesz, że instrukcja do bani, więc jej nie używałeś? Bez tego ani rusz. Teraz zamiast - jest +, podłączałem kilka centralek i zawsze instrukcje były ok, masz tam ustawione na sterowanie minusem? Masz zworkę odpowiednio ustawioną? W tych centralkach co kable na zdjęciu w pierwszym poście lutuje się pewnie 2x po 3 kable w 1, by odpowiednie sterowanie było. W mierniku masz dobrze przewody wpięte? Sprawdź na akumulatorze czy dobrze pokazuje. Takie podstawy, a taki cyrk się dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, ewemarkam napisał:

I teraz pojedziesz do elektryka i będzie..... Łłłłoooo Panie kto to tak spier.... Nie no żartuje i przepraszam. Ale trochę się źle od początku za to zabrałeś. Jak się nie ma doświadczenia w takich rzeczach to lepiej się za to nie brać.

 

A ostatnio też ktoś na forum coś grzebał ale przy lampce spalił jakiś bezpiecznik. I szczerze to nie wiem jak się to tam skończyło bo wszystkie też były całe. A przestały mu działać podobne rzeczy. Poszukaj jeszcze spalonego bezpiecznika pod maską. Tylko sprawdź miernikiem każdy, a nie na "oko".

 

 

Tutaj jest wątek, o którym piszesz:

@z0nk94 zerknij w ten wątek i sprawdź bezpiecznik podany na końcu (B225), może u Ciebie tez siadł.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adam Symp gdzie był minus a potem plus? Założyłyles tyle centralek ale gdzie? W Subaru czy grupie VW gdzie jest najprościej? Bo w Subaru montuje pierwszy raz dlatego nie wiem o sterowaniu tego układu. Wrzucasz schemat i żadnej informacji co jest gdzie i do czego,skoro zakładasz że jestem kompletnie zielony to Twoja pomoc nie jest w żadnym stopniu pomocna, wybacz ale mam wrażenie że nie wiesz o czym mówisz lub działasz po omacku.

 

@ewemarkam fakt doktoratu z elektryki nie mam ale kilka lat w tym temacie utwierdza mnie w przekonaniu że mam jakieś pojęcie, spróbowałem Twojego pomysłu z ciekawości(uważam że uczę się całe życie i warto posłuchać jak ktoś ma coś sensownego do powiedzenia) i cóż wyszło jak wyszło na przyszłość wiemy obaj że tak tego robić nie można.

Samochód jest projektem mam czas i zasoby na eksperymenty a w temacie Subaru dopiero zaczynam w okolicy jest mało japońców głównie robi się francuzy czy grupa vw 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stare VW czy inne wynalazki miały sterowanie minusem, potem zamykanie otwieranie było na 1 przewodzie, z tym że raz podawana była masa a raz masa przez opornik chyba 300ohm. W Japończykach od lat było sterowanie na dwóch przewodach i to była masa. To że masz masę a na czas otwierania plusa to jest to przewód do silnika. Gdzie sterowanie odbywa się tak a nie inaczej. Normalnie podane na silnik są dwie masy, w momencie otwierania zamiast masy podany jest Plus. A w przypadku zamykania podany jest Plus ale na drugi biegun silnika.

Masz to źle podłączone, a że działa to inna sprawa, nie jest to zrobione zgodnie ze sztuką. I takie makarony często zdarzało mi się usuwać albo naprawiać, bo po czasie coś się dziwnego zaczęło dziać.

Ta centralka którą tam masz dołożona może sterować samymi silnikami. Bez obecności fabrycznej centralki. Jeśli Ci to działa i jesteś z tego zadowolony to zostaw to.

Bez schematu takie rzeczy się robi.
Bo podczas instalacji po prostu szuka się przewodów od rygla w drzwiach który steruje fabrycznym zamkiem. Rygluje się drzwi i wykonuje się pomiary na fabrycznej centralce w tym samym czasie. Albo po prostu rozbiera się drzwi, przy siłowniku często jest co najmniej 5 przewodów. Czasem więcej. Te same są przy centralce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz kable idące od zamka master w drzwiach kierowcy(powyżej dwa czerwono-niebieskie są nieistotne) czarny jest masą stałą biały jest tym sterującym o którym pisałem wcześniej a czerwono-zielony jest plusowy na ktorym chwilowo zanika napięcie ale nie pojawia się tam masa jak piszesz. Dodam że w tym aucie nie było sterowania z pilota tylko manualne zamykanie z kluczyka. A piny o których pisałeś czyli 5 niebiesko-czerwony i 15 biało-czerwony to stały plus i plus który chwilowo zanika przy ryglowaniu 

IMG_20191215_151141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A od czego są te dwa czerwono niebieskie? Jesteś pewny że tam gdzie jest Plus jest on faktycznie, czy tylko jest tam potencjał 12v który gdy przyłożysz ram mała żarówkę to zniknie? Skoro Ci to działa to ok. Ale ja bym to zrobił inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje schemat z 2003 roku

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2003/03my_legacy-eu.pdf

strona 4297.

Na to wygląda że jest to system bezkluczykowy.

Tutaj chyba najlepiej sterować siłownikiem. Masz tam kolory Jasnozielony-zółty, czerwono-zielony? Pytam bo różnie monitory odwzorowują kolory. One są od siłownika. Odpowiednio podłączona Twoja centralka, sterowała by bezpośrednio silnikami.

Nawiązując do tego zdjęcia co podesłałem wyżej. Trzeba podłączyć;

Sprawdzić czy między białym a pomarańczowym w Twoje centralce bez napięcia zasilania jest przejście. Jeśli tak to działamy :)

1. odcinamy przewody od centralki fabrycznej

2. do kabli (wyżej wymienionych) po stronie centralki podłączamy pomarańczowy i pomarańczowo/czarny

3. do kabli (wyżej wymienionych) po stronie instalacji podłączamy biały i biało/czarny.

4. Teraz trzeba zmierzyć względem masy co jest podawane na siłowniki w spoczynku. Jeśli masa to żółty i czarno/żółty podłączyć do 12V a jak będzie tam 12V to podłączyć do masy.

 

Jeśli sytuacja u Ciebie wygląda tak jak na schemacie wyżej. To się myliłem pisząc wcześniejsze posty o sterowaniu masą itd. Jeśli jest to zgodne z sytuacją w Twoim samochodzie to jeśli podłączysz to w ten sposób to wszystko powinno działać prawidłowo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...