Skocz do zawartości

Kubica w DTM


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

Fabryczne BMW mają gruby zeszyt ustawień na wszystkie możliwe konfiguracje i kombinacje. Wczoraj na 2 miejscu skończył bardzo szybki młody chłopak Sheldon Van der Linde w fabrycznym BMW. Dzisiaj ten sam chłopak dojechał na 15 miejscu bo opon zabrakło...

Taki sport. Stawka jest super wyrównana i nawet najmniejszy błąd powoduje straty nie do nadrobienia. 

Coraz bardziej mi się te DTMy podobają. Co wyścig ostra walka praktycznie w całej stawce, rotacja na podium, i dużo walki zderzak w zderzak i drzwi w drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...byliśmy poza grą" Parę słów od Roberta na zakończenie wyścigu. "To był kolejny ciężki weekend po Spa. Muszę być szczery. Oczekiwałem czegoś więcej. Wiadomo było, że nie będzie łatwo, ale liczyłem , że będziemy szybsi. Tym czasem nie mamy prędkości. Nie mamy przyczepności, której brakowało nam już od pierwszego treningu. Szczególnie w kwalifikacjach jest to dotkliwe. Dramat. Nie jesteśmy w stanie wycisnąć więcej z samochodu. Strata jest ogromna. Nawet na moim pierwszym przejeździe tym samochodem w grudniowych testach w Jerez jechałem szybciej, nie znając tego auta. Tu tak naprawdę byliśmy poza grą. Musimy popracować nad całym pakietem i jego wydajnością. Wydaje się, że w wyścigu jest odrobinę lepiej, ale tu w grę wchodzą inne czynniki - zużycie opon i zarządzanie oponami. Rzeczy tego typu. Pod tym względem jest całkiem nieźle, nadrobiliśmy więc kilka pozycji, ale generalnie, gdy brakuje ci prędkości to ciężko coś więcej wymyślić także w wyścigu. Zyskaliśmy kilka miejsc, ale to bardziej przez problemy rywali, czy też ich duże zużycie opon."

 

Z FB Cezarego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert całe życie ustawia auta.Myślicie że ustawienie M4 DTM jest takie trudne ? Zwłaszcza na kwalifikacje ? Straszne męki Kubica przechodzi w kwalifikacjach ,wynik dramat. Czy Jego auto jest gorsze od innych?Wyścig to inna bajka ale dlaczego kwalifikacje są takie beznadziejne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten DTM to się ogląda lepiej niż F1.Więcej tam walki i sportu .Tylko samochody trudno rozpoznać z daleka.Ta zielona Bmka mało różni się od zielonego audi.Co Kubica ma na myśli mówiąc że w grudniu jeździł tym autem szybciej?Co sugeruje?Prędkość max. 277vs 282/279 więc moc silnika chyba nie jest niższa.Aero jest chyba takie samo .Więc co ??? Fajnie,że Kubek na koniec dwie fabryki wyprzedził.Taki mały smaczek na pocieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Jacky X napisał:

Ten DTM to się ogląda lepiej niż F1.Więcej tam walki i sportu .Tylko samochody trudno rozpoznać z daleka.Ta zielona Bmka mało różni się od zielonego audi.Co Kubica ma na myśli mówiąc że w grudniu jeździł tym autem szybciej?Co sugeruje?Prędkość max. 277vs 282/279 więc moc silnika chyba nie jest niższa.Aero jest chyba takie samo .Więc co ??? Fajnie,że Kubek na koniec dwie fabryki wyprzedził.Taki mały smaczek na pocieszenie.

No wiesz testował auto fabryczne z całym zapleczem i wszystkim co się z tym wiąże lacznie z ustawieniami auta które zapewne finalnie dopasował pod siebie. Dostał auto kienckie z jakim pewnie tam suportem ale nikt Ci wtedy wszystkiego nie poda na tacy i musisz sobie to wypracować jezeli nie masz inżynierów z doświadczeniem który pomoże cie naprowadzić na odpowiednią drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Kubica siedzi w tym całe życie.Włącznie z tym,że prowadził zespół rajdowy i swoje przy okazji przeszedł w tym temacie. I teraz kupili by DTM auto bez supportu ???Zwłaszcza jak bmw odstaje od audi to bmw chce strzec know how. A seria się rozpada z końcem roku? A Robert jest jedynym zdobywcą GP dla BMW ? To się kupy nie trzyma. Orlen zapłacił za co?

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyjcie vloga Gutowskiego. Jest nagrany wywiad z Robertem. Lekko podłamany chyba jest. 

Mam wrażenie, że mówi nam więcej niż za czasów Williamsa ale też nie wszystko.

Mam jakieś wnioski po wysłuchaniu tej rozmowy ale zachowam je dla siebie żeby nie sugerować innych :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pablonas napisał:

Obejrzyjcie vloga Gutowskiego. Jest nagrany wywiad z Robertem. Lekko podłamany chyba jest. 

Mam wrażenie, że mówi nam więcej niż za czasów Williamsa ale też nie wszystko.

Mam jakieś wnioski po wysłuchaniu tej rozmowy ale zachowam je dla siebie żeby nie sugerować innych :)

 

Nie wiem jakie sa twoje wnioski ale mnie to wyglada jak by po prostu auto było parchem. O ile sie nie mylę to on przeciez dysponuje autem 2019 dostosowanym do sezonu 2020. To chyb juz samo w sobie troche mowi. 

Nie zdziwił bym sie ze pewnie auto z top 5 to pewnie jeszcze drugie tyle orlenowego budżetu a wiec wykombinowali sobie ze RK i tak medialnie bedzie widoczny a wiec PRowo cos z tego wyciągną nie inwestując aż tyle. 

W kadym razie po głosie Robert troche podłamany.

Ciezko sie na to patrzy , z ogonku F1 do ogonku kolejne serii :(

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dziękuję za linka.To jest auto a nie rakieta kosmiczna a to Kubica ogarnia. Nadwozie jest ok bo sprawdzone na Jerez,silnik prawdopodobnie jest ok bo nie odstaje v-max, aero jest takie samo, opony takie same, gdzie więc jest ten problem ,którego Kubica nie może zidentyfikować a jest od tego specjalistą ? Gdzie jest problem, który nie świeci na czerwono na wykresach ???????  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kukson napisał:

Z jednego złomu w F1 przesiadł się do kolejnego w DTM. Ale on ma pecha.

To nie pech, tylko strategiczne błędy. Udanie się po naukę i zbieranie doświadczeń, gdy czasu nie ma ani Kubica, ani (najprawdopodobniej) cała seria, ciężko określić inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zyzol napisał:

To nie pech, tylko strategiczne błędy.

 

Nie znamy szczegółów. Nie wiemy czy Robert miał wyraźny wpływ na swoją drogę, czy szedł drogą wyznaczoną przez Obajtka. Tak potężny sponsor, z takim gigantycznym budżetem już mu się nigdy nie trafi. Tym bardziej ludzie tu i tam liczą pieniądze i stopy zwrotu inwestycji, a ta nijak nie przełoży się na wizerunek. Wiecznie ostatnie miejsca temu nie sprzyjają. I ile byśmy nie zobaczyli Roberta z hot dogiem z Orlenu, to sytuacja nie ulegnie od tego poprawie.

To poważny błąd przy strategii. Tytularny sponsor teamu F1, który ściga się z Williamsem o zamknięcie stawki. A dodatkowo bez prawa wsadzenia  za kierownicę swojego kierowcy, dla którego cały ten sponsoring. Są informacje, jakie to miliony w tym roku na to poszły? W zeszłym chyba 40.

Dodatkowo jakiś "mądry" strateg wymyślił prywatny  team bez doświadczenia w profesjonalnej serii, w której rywalizują fabryki o setne sekundy. Tu też poszły poważne miliony.

Za na prawdę mały ułamek tej sumy (ale pewnie nie było takiej możliwości) Robert mógłby być mistrzem w WRC2, albo podgryzać podium w WRC.

Ale ważniejszy wizerunek, bo F1 to królowa, a dodatkowo, żeby nie grzać ławki, to jeszcze DTM dorzucimy...które się właśnie kończy.

No i mamy wizerunek. Polacy nie czytają motoryzacyjnych portali, nie rozumieją niuansów. Dostają przekaz z Tv, Radia, czy też z Onetu. On jest od jakiegoś czasu zawsze ten sam: Kubica, jak zwykle ostatni, Team Orlen F1 oczywiście na końcu stawki. 

A jak ludzie zrozumieją, że Orlen jest trochę ich i wyjdą sumy.... to hejt pójdzie głównie na Roberta. 

Ot, cały ten wizerunek i takie jego budowanie. :facepalm:

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał:

 

Nie znamy szczegółów. Nie wiemy czy Robert miał wyraźny wpływ na swoją drogę, czy szedł drogą wyznaczoną przez Obajtka. Tak potężny sponsor, z takim gigantycznym budżetem już mu się nigdy nie trafi. Tym bardziej ludzie tu i tam liczą pieniądze i stopy zwrotu inwestycji, a ta nijak nie przełoży się na wizerunek. Wiecznie ostatnie miejsca temu nie sprzyjają. I ile byśmy nie zobaczyli Roberta z hot dogiem z Orlenu, to sytuacja nie ulegnie od tego poprawie.

To poważny błąd przy strategii. Tytularny sponsor teamu F1, który ściga się z Williamsem o zamknięcie stawki. A dodatkowo bez prawa wsadzenia  za kierownicę swojego kierowcy, dla którego cały ten sponsoring. Są informacje, jakie to miliony w tym roku na to poszły? W zeszłym chyba 40.

Dodatkowo jakiś "mądry" strateg wymyślił prywatny  team bez doświadczenia w profesjonalnej serii, w której rywalizują fabryki o setne sekundy. Tu też poszły poważne miliony.

Za na prawdę mały ułamek tej sumy (ale pewnie nie było takiej możliwości) Robert mógłby być mistrzem w WRC2, albo podgryzać podium w WRC.

Ale ważniejszy wizerunek, bo F1 to królowa, a dodatkowo, żeby nie grzać ławki, to jeszcze DTM dorzucimy...które się właśnie kończy.

No i mamy wizerunek. Polacy nie czytają motoryzacyjnych portali, nie rozumieją niuansów. Dostają przekaz z Tv, Radia, czy też z Onetu. On jest od jakiegoś czasu zawsze ten sam: Kubica, jak zwykle ostatni, Team Orlen F1 oczywiście na końcu stawki. 

A jak ludzie zrozumieją, że Orlen jest trochę ich i wyjdą sumy.... to hejt pójdzie głównie na Roberta. 

Ot, cały ten wizerunek i takie jego budowanie. :facepalm:

Duzo prawdy w tym co piszesz ale niestety nie znamy szczgolow i niewyklucone ze Robert moze miec po prostu zwiazane rece. Z punktu widzenia sponora to niema czegos takiego jak zly PR. Wazne zeby pisali a to robia. To co jest tu smutne ze na tym wszytkim najwiecej traci Robert i jego nazwisko. Nawt ci co wiedza i wierza w jego predkosc kiedys tez w koncu zwatpia bo ilez monza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi napisał:

Nie znamy szczegółów. Nie wiemy czy Robert miał wyraźny wpływ na swoją drogę, czy szedł drogą wyznaczoną przez Obajtka. Tak potężny sponsor, z takim gigantycznym budżetem już mu się nigdy nie trafi.

Nie znamy i pewnie nigdy nie poznamy. Ja jednak zakładam, że było to wspólnie wypracowane stanowisko, a nie szantaż Obajtka - albo robisz to i to tu i tu, albo zwijamy zabawki i sponsorujemy snookera.

Co do reszty - zgoda - tak to wygląda, a bez jakiegoś prawdziwego przełomu będzie wyglądało jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odnoszę wrażenie, że Kubica ma zawsze to samo do powiedzenia typu kopiuj wklej (brak przyczepności, szybkości). Kolega w Wiliamsie go bił, wydawało mi się, że w DTM niemal wszyscy mają identyczne auta więc inni sobie lepiej radzą lub maja większy margines kontroli.

 

Kubica chyba myślał, że mając doświadczenia od samochodzika na pedały po F1 będzie deklasował jak w poniższym :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wparcie a fabryka to dwie rózne rzeczy ..... podobnie było z Msport w WRC też niby było wsparcie ..... ech nawet mi się nie chce gadać, bo mógłbym za dużo powiedzieć .... ;) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem  co fabryce BMW miało by przeszkadzać jak dostają koncertowo baty od audi. Nawet jakby im się Kubica wmieszał w szyki to przynajmniej mogli by powiedzieć, że dobry driver to i audi bmką dogodni. A tak zadawalającej się trzecim miejscem i mało można więcej o bmw dobrego powiedzieć.  Marketingowo to słabo stoją po wyścigu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd u Kubicy sentyment do bmw? Wygrał z nimi GP i zdobył jedyne PP. Ale w 2008 byli mega frajerami nie walcząc do końca o majstra na którego mieli realne szanse. A z drugiej strony czy audi sprzedało by Orlenowi topowe auto? Nie wiem tego. Tak czy inaczej Obajtek powinen wstrzymać przelew do czasu wyników z hamowni.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zewnątrz, dla laika wygląda to tak ze kiepski kierowca jedzie ogony w F1, objeżdża go debiutant w kwalifikacjach, idzie do DTM a tam powtórka z historii. Na dodatek nie wszyscy którzy są przed nim to orły. Oby to była kwesta ustawień auta, i druga cześć sezonu była lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...