Jump to content
elmot

Czy zakup OBK III H6 ma jeszcze sens?

Recommended Posts

Chodzi zapewne o przedlift i polift w ramach III generacji. W II H6 (taką posiadam) skrzynia ma 4 biegi i VTD (oraz VDC).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.12.2019 o 03:19, Kambol napisał:

Przedliftowe mają skrzynię 5-biegową? :o Nie mam teraz czasu sprawdzać, ale byłem dotąd przekonany, że w przedliftach jest E-4AT...

 

Mój przedliftowy 3gen. H6 ma 5EAT :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za rady. Misja zakończona sukcesem ;)

7035E7BF-98DA-49EB-865B-8EFF275D1F7B.jpeg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.12.2019 o 17:47, elmot napisał:

Dziękuję za rady. Misja zakończona sukcesem ;)

7035E7BF-98DA-49EB-865B-8EFF275D1F7B.jpeg

Gratz :)

Ja jeżdżę dwoma: III 2,5 i IV 3,6.

Osiągi zdecydowanie na plus dla 3,6, natomiast sam wygląd czy uczucie za kierownicą IMO III ma znacznie lepsze. Bardziej się człowiek zżywa z samochodem. W IV już poszli trochę w SUV a odeszli od crossover kombiak. 

Także III H6 to jest jednak dobry kompromis :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jo_gurt napisał:

Gratz :)

Ja jeżdżę dwoma: III 2,5 i IV 3,6.

Osiągi zdecydowanie na plus dla 3,6, natomiast sam wygląd czy uczucie za kierownicą IMO III ma znacznie lepsze. Bardziej się człowiek zżywa z samochodem. W IV już poszli trochę w SUV a odeszli od crossover kombiak. 

Także III H6 to jest jednak dobry kompromis :)

Póki co zrobiłem nim jakieś 1200 km (w Danii trafiłem na fajną sztukę) i na razie ogarniam blachy i termin u mechanika (hamulce, łożysko) i jestem bardziej niż zadowolony. Skrzynia z Si Drive robi robotę, bo w trybie S# robi się z niego mały diabeł :) Prowadzenie, pozycja za kierownicą, zawieszenie, itp to przepaść w porównaniu do Forka SG, no i kluczowa sprawa, czyli żona w 100% zaakceptowała wybór :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się że w IV poszli w więcej ale jeszcze nie w SUV tylko w napakowanego kombiaka :D, posiadam takiego koksa i lubimy się :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiegoś czasu zadawałem sobie podobne pytania jak autor tego wątku, skłaniając się jednak do wersji 2.5. Akurat jakieś kilkanaście kilometrów ode mnie ktoś sprzedawał Outbacka H6 rocznik 2005, wersja US, od dwunastu lat w Polsce. Z czystej ciekawości podjechałem obejrzeć auto. Po pierwszych oględzinach nie przekonało mnie do siebie, ale gdy przejechałem się kawałek, usłyszałem dźwięk silnika, pomyślałem, że może jednak? Później przejechała się nim moja żona; w drodze powrotnej powiedziała, że zakochała się w tym samochodzie :)  Nie dyskutując specjalnie, zabrałem zatem samochód na przegląd przedzakupowy do znanego niezależnego serwisu Subaru w Przeźmierowie, gdzie dowiedziałem się, że na dzień dobry trzeba będzie włożyć w auto co najmniej 5K, a potem się zobaczy... Sprzedający, zresztą pasjonat marki od lat, był skłonny do negocjacji i dość szybko się dogadaliśmy. Całkiem zatem niespodziewanie jesteśmy od wczoraj właścicielami przedliftowego OBKa H6. A zarzekałem się, że nie będę kupował kolejnego starego Subaru... Choć jest w tym aucie jeszcze kupa rzeczy do ogarnięcia, to jeździ się nim kapitalnie. Aha, i potwierdzam, że skrzynia 5EAT

Edited by KubaKul
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, KubaKul napisał:

 A zarzekałem się, że nie będę kupował kolejnego starego Subaru...

 

Skąd ja to znam :) U mnie pierwotnie miał być drugi Forek (SJ XT), ale pojawiły się nowe okoliczności (junior w drodze) i padło na OBK. Miał być V, ale chciałem polifta z pełną opcją wyposażenia, a ten przekroczył zakładany budżet :( Pomyślałem o IV generacji, ale ta akurat jakoś mi nie leży wizualnie. Więc stwierdziłem, że może III, która zawsze mi się podobała. Problemem było „urobienie” żony, która przyzwyczaiła się trochę do tego, co oferują współczesne pojazdy i nie do końca chciała robić krok wstecz. Po przejażdżce przedliftem zmieniała zdanie, jedynie problemem był brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach i wyszło, że musiał być to polift. Za wozem rozglądałem się już jakiś czas, ale nic w 100% nie siadło. W końcu przypadkiem trafiłem na piękną sztukę, ale w Danii. Po sprawdzeniu historii (duński system chyba jest najdokładniejszy na świecie) i wymianie mejli, polecieliśmy (z zaprzyjaźnionym mechanikiem) po niego samolotem i wróciliśmy już na kołach. Zakup mocno w ciemno i stres był, ale warto było. Blachy i podwozie bez grama rdzy (poprzedni właściciel zrobił pełną konserwację (wraz z profilami zamkniętymi), silnik i skrzynia pracują wzorowo, oleju nie bierze, wszystko na bierząco było robione. Z prac na już, to hamulce (biją tarcze), łożysko przedniego koła, mechanizm wycieraczek (klasyka gatunku jeżeli chodzi o te roczniki OBK i Legacy), regeneracja reflektorów, grubszy dealing wnętrza + przyciemnienie szyb i upgrade multimediów.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.12.2019 o 08:44, elmot napisał:

regeneracja reflektorów, i upgrade multimediów.

W Krakowie masz od tego dobrych fachowców

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, szamot napisał:

W Krakowie masz od tego dobrych fachowców

 

Masz kogoś sprawdzonego od regeneracji reflektorów? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.12.2019 o 17:47, elmot napisał:

Dziękuję za rady. Misja zakończona sukcesem ;)

7035E7BF-98DA-49EB-865B-8EFF275D1F7B.jpeg

Gratuluję! Mam nadzieję, że pochwalisz się na żywo niedługo (jak żona Ci pożyczy;)). I zazdroszczę :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie czeka na blachy, ale na lutowy spot powinienem się wyrobić :) póki co fota obu potworów. BTW żona jeszcze Golfem jeździ ;)

7480C9F8-04DC-4FE1-9CC0-1A79CDD50F83.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmot aleś kurna fote strzelił, trzeba było jeszcze ze 20 metrów dalej stanąć 

Z tego co jednak widać ten biały kolor bardzo ładnie się prezentuje . Myślę że zaraz po czarnym to najfajniejszy :D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, szamot napisał:

@elmot aleś kurna fote strzelił, trzeba było jeszcze ze 20 metrów dalej stanąć 

Z tego co jednak widać ten biały kolor bardzo ładnie się prezentuje . Myślę że zaraz po czarnym to najfajniejszy :D

 

No wiem :(, ale oba brudne i niedopieszczone, więc też jakoś się nie starałem ;)

Biały (perła) ładny, ale dla mnie najładniejszy jest oliwkowo zielony z szarymi plastikami i czarną felgą :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 19.12.2019 o 17:47, elmot napisał:

Dziękuję za rady. Misja zakończona sukcesem ;)

7035E7BF-98DA-49EB-865B-8EFF275D1F7B.jpeg

Gratulacje! :) Ja miałem podobne rozterki odnośnie Legacy IV H6 MY07. Ostatecznie jednak (co zabawne, w podobnym czasie) zdecydowałem się na zakup i to właśnie od przywoływanego tu wcześniej @tuscan. Jestem mega zadowolony. Szkoda mi tylko, że nie jest to MY09, z bluetoothem, keylessem i nowszą navi, ale samo auto, silnik, prowadzenie - mega fun.

Edited by Krogulec
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Krogulec napisał:

Gratulacje! :) Ja miałem podobne rozterki odnośnie Legacy IV H6 MY07. Ostatecznie jednak (co zabawne, w podobnym czasie) zdecydowałem się na zakup i to właśnie od przywoływanego tu wcześniej @tuscan. Jestem mega zadowolony. Szkoda mi tylko, że nie jest to MY09, z bluetoothem, keylessem i nowszą navi, ale samo auto, silnik, prowadzenie - mega fun.

Rozmawiałem z nim, ale akurat nie miał nic na widoku poza fajnym OBK III, ale przedliftem, co odpadało. Finalnie trafił się (w Danii) OBK polift z końca produkcji i z prawie max opcją (BT (tylko do telefonu), keyless, DVD, szyber, itp). Już nie mogę się doczekać, żeby nim się powozić (czeka na rejestrację).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, elmot napisał:

BT (tylko do telefonu)

 

W tej wersji nawigacji BT zdaje się obsługuje i telefon i odtwarzacz multimedialny, ale nie z jednego urządzeni na raz. Możesz sparować telefon jako telefon, albo telefon jako media player. Przynajmniej tak miałem w OBK MY12. Brakuje wsparcia jakiegoś protokołu. Odpisałem Ci właśnie w innym wątku.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.01.2020 o 22:20, Krogulec napisał:

i nowszą navi,

a co tam navi , i tak z tego co kojarzę nie ma aktualnych map  

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Krogulec napisał:

 

W tej wersji nawigacji BT zdaje się obsługuje i telefon i odtwarzacz multimedialny, ale nie z jednego urządzeni na raz. Możesz sparować telefon jako telefon, albo telefon jako media player. Przynajmniej tak miałem w OBK MY12. Brakuje wsparcia jakiegoś protokołu. Odpisałem Ci właśnie w innym wątku.

 

ok, ale mimo takiego sparowania i tak działa w tym samym czasie jako telefon i jako media player. Tak mam w Outbacku MY10

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, szamot napisał:

a co tam navi , i tak z tego co kojarzę nie ma aktualnych map  

Fakt, ale jest ekranik do kamerki :)

 

@Szmiglo obawiam się, że masz nowszy system od mojego. U siebie z tego co pamiętam nie mam wyboru BT jako źródła dźwięku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

poliftowe outbacki mają tą samą nawigację kenwooda. Wiem bo aktualizowałem ostatnio koledze z łodzi system w outbacku III.  Może jednak coś jest poblokowane. U mnie tez to wygląda tak, że oddzielnie podłącza się telefon do gadania, a inaczej do muzyki. Działa to jednak jako całość i nie ma z tym problemów. 

Edited by Szmiglo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szmiglo napisał:

poliftowe outbacki mają tą samą nawigację kenwooda. Wiem bo aktualizowałem ostatnio koledze z łodzi system w outbacku III.  Może jednak coś jest poblokowane. U mnie tez to wygląda tak, że oddzielnie podłącza się telefon do gadania, a inaczej do muzyki. Działa to jednak jako całość i nie ma z tym problemów. 

No byłoby fajnie, gdyby to zadziałało. Będe kombinował. Dzięki za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Szmiglo napisał:

Działa to jednak jako całość i nie ma z tym problemów. 

 

Ja w Outbacku MY12 nie mogłem tak ustawić. Telefon można było sparować tylko raz - albo jako telefon, albo media player. Żeby było i to i to trzeba było mieć dwa osobne urządzenia. Faktem jednak jest, że to było kilka lat temu i przyczyna mogła leżeć w samym telefonie.

 

4 godziny temu, szamot napisał:

a co tam navi , i tak z tego co kojarzę nie ma aktualnych map  

 

Mapy wiadomo, że są przestarzałe i nie ma sensu z nich korzystać. Tu bardziej chodzi o to, że nowsze navi (te z DVD wbudowanym w jednostce centralnej) mają wejście na kamerę i często także obsługę BT. W starszych trzeba dokładać moduł do obsługi BT i cudować z kamerą. Dlatego żałuję, że nie mam tej nowszej wersji, ale i stara jest do ogarnięcia ;) (moduł BT już dołożyłem, a kamera cofania będzie w lusterku fotochromatycznym)

 

W dniu 24.12.2019 o 13:13, szamot napisał:

Polecam - sam robiłem i Subaru i swego czasu w Saabie

http://www.reflektory.autogamma.pl/

 

 

Dzięki! Wysyłam do nich właśnie swoje ;) 

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...