Skocz do zawartości

skaczące obroty Legacy 2007, 2,0 165KM


micpio1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

piszę z nadzieją że ktoś mi pomoże.

I tak, od jakichś 2 lat borykam się z problemem falujących obrotów na zimnym silniku i na dojeżdżaniu do skrzyżowań lub ronda.

Problem zarówno na benzynie jak i na gazie. 

Przez te dwa lata wykonałem szereg zabiegów które teoretycznie miały pomóc a niestety tak się nie stało.

I tak: regeneracja głowic, regulacja zaworów, czyszczenie i adaptacja przepustnicy, sprawdzenie wszystkich cewek, wymiana świec, ogólnie instalacja przeglądnięta kilka razy, instalacja LPG sprawdzona przez gościa który ją zakładał, twierdzi że wszystko OK,

I tak na benzynie obroty spadają do 500 obr/min ale na LPG nawet do 300 obr/min.

Już nie wiem do czego włożyć ręce. 

Ma ktoś jakiś pomysł?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś układ paliwowy (ciśnienie paliwa) w momencie kiedy jest zimny?

Masz LPG więc powiem z czym ja miałem do czynienia. Z racji posiadania LPG tankowałem minimalne ilości benzyny. To sprawiło że w baku zbierała się wilgoć. Ta wilgoć po nocy przymarzała. Czasem tak, że nie dało się odpalić, a czasem tak, że silnik dziwnie pracował. Jak nie przymarzała (woda pozostawała w stanie ciekłym) utrudniała rozruch i dorowadzała do zaniżania obrotów na biegu jałowym. Obroty może nie falowały, ale jednak. Zabiegi które wykonałem to: wlanie 30 litrów benzyny, do tego pół litra denaturatu, wyjeżdżenie tego możliwie jednym ciągiem, potem zalanie kolejnych 30 litrów benzyny, wlanie specjalnego preparatu wiążącego wodę, wyjeżdżenie tego (po drodze zapalił się check ze względu na ch*** skład spalin po tym środku - błąd usunąłem więcej się nie pojawił). Do chwili obecnej mam spokój. Rada (dla mnie na przyszłość) zalewać do pełna mimo jeżdżenia na gazie + raz na jakiś czas bak benzyny wyjeździć, by układ coś tam pracował. Dodam, że problem dotyczył WYŁĄCZNIE zimnego silnika.

Dodatkowo kilka pytań:
Czy masz, a jeśli tak to czy sprawdzałeś przepływomierz? Przepustnica to nie wszystko, jest jeszcze przepływomierz. Jak się zabrudzi, komputer dobiera niewłaściwe dawki powietrza i benzyny.
Czy podczas czyszczenia przepustnicy wymieniałeś uszczelkę pomiędzy przepustnicą, a silnikiem? U mnie była sparciała. Teoretycznie może puszczać powietrze.
Czy wymieniałeś filtr powietrza?
Czy sprawdzałeś silnik krokowy? Tzn. czy podczas czyszczenia przepustnicy czyściłeś również kanał powietrza od krokowca i samego krokowca?

U mnie dodatkowo czyszczenie czujnika temperatury powietrza dolotowego poprawiło pracę silnika.

Dodam jeszcze, że zanim trafiłem na sprawę wilgoci wymieniłem świece, cewkę, wyczyściłem przepustnicę, krokowca, wymieniłem filtr powietrza, kable zapłonowe, sprawdziłem aku, wyłączyłem instalację gazową, wyczyściłem czujnik temperatury powietrza dolotowego a w drodze było prawdopodobieństwo remontu głowic. Dodatkowo wyregulowałem zawory. Kazdy z tych zabiegów poprawiał pracę silnika, ale nie w sposób ostateczny.

Edytowane przez Szymon Koronkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układu paliwowego nie sprawdzałem, 

przepustnice czyściłem, uszczelki nie wymieniłem bo była w stanie wręcz idealnym,  w moim nie ma silniczka krokowego, gaz jest elektroniczny, kąty otwierania przepustnicy sprawdziłem i są prawidłowe,

przepływomierz podobno OK, czyszczony przez mechanika, filtr wymieniany regularnie co rok, 

 

czujników powietrza nie czyściłem, dodam tylko że latem jak jest mega upał i autko stoi na słońcu w temperaturze około 30 stopni to nie chce odpalić przez kilka sekund, potem odpala i już więcej problem się nie pokazuje aż do następnego dłuższego postoju w słońcu. (dłuższego tzn 8 godzin ja siedzę w pracy).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykałem się z podobnym problemem. Obroty spadały przy skrzyżowaniach i rondach jak się wcisnęło sprzęgło.  Silnik gasł. Robiłem wszystko c mi przyszło do głowy łącznie z wymianą wtryskiwaczy i reduktora. Regulacja zaworów, wymiana przepustnicy , kabli cewki, świec  niewiele dało. Problem niestety nie znikł.  Nie wywalało żadnych błędów .  Po prostu obroty spadały i gasł. 
Zauważyłem że przy włączonej klimie problem był rzadszy.  
Co zrobiłem?  Kupiłem kabel OBD II i podniosłem minimalne obroty.   Problem znikł.   Ostatnio tylko wywaliło mi błąd P0171  "zbyt uboga mieszanka" . Jeszcze nie badałem przyczyny więc nie wiem czy miało to jakiś związek czy tylko lambda złapała wilgoć i pokazała błąd (jechałem w deszczu). 

Fakt faktem, że po podniesieniu obrotów problem nie występuje. 

 

Załączam filmik jak wyglądał mój problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam identycznie, z tym że mi w moim dwuletnim problemie zgasł może 5 razy. Ale to chyba tylko dlatego że wiem jak nim jeździć. A wymieniłem, wyczyściłem chyba wszystko jak Ty. Mam dwóch przyjaciół mechaników, którym Subaru nie jest obce i rozkładają ręce.

Teraz pytanko do kolegi Marcina, jak podnieść obroty, jakim programem i na ile podniosłeś Ty i czy sam sobie z tym poradzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, WOJO napisał:

Odkręć korek wlewu paliwa i sprawdź jak się zachowuje w takiej sytuacji.

witam,

ja tak zrobię jak przyjdzie elektrozawór i wymienię w poniedziałek.

A co jeśli odkręcę korek i obroty nie będą wariować?

Odpowietrznik zbiornika paliwa?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, micpio1981 napisał:

A co jeśli odkręcę korek i obroty nie będą wariować?

Odpowietrznik zbiornika paliwa?

1. Nie jeżdżenie na rezerwie/tankowanie do pełna (zwłaszcza) w zimie.

2. Filtr paliwa w pompie paliwa + sitko na pływaku czujnika poziomu paliwa.

3. Układ odpowietrzający z filtrem węglowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2019 o 13:25, micpio1981 napisał:

witam,

mam identycznie, z tym że mi w moim dwuletnim problemie zgasł może 5 razy. Ale to chyba tylko dlatego że wiem jak nim jeździć. A wymieniłem, wyczyściłem chyba wszystko jak Ty. Mam dwóch przyjaciół mechaników, którym Subaru nie jest obce i rozkładają ręce.

Teraz pytanko do kolegi Marcina, jak podnieść obroty, jakim programem i na ile podniosłeś Ty i czy sam sobie z tym poradzę?

Kupiłem kabelek Viaken https://viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-subaru-1999-2009-usb-we-wtyku-obd2.html

 

1. W zestawie były sterowniki i m.in. program do diagnostyki  "FreeSSM" 
2. Instalujesz zgodnie z instrukcją,

3. podpinasz się z laptopem,

4. odpalasz program, 

5. wchodzisz w zakładkę "Adjustments" i masz dwie opcje ustawienia RPM  bez klimy i z klimą . 

6. Ustawiasz żądaną wartość i klikasz SAVE. 
7.  Cieszysz się jazdą. 

 

Ja ustawiłem +175 RPM bez AC i +50 z AC . 
Najlepiej sprawdzić zwiększając co 25 RPM i obserwacja czy problem znikł.

 

U mnie problem był na pełnym i pustym baku z korkiem i bez. 
Poza tym  problem był głównie na LPG .

 

Fotka z sieci z witryny Viaken.pl

 

Znalezione obrazy dla zapytania: freessm adjustments"

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

już miałem zakładać nowy temat ale widzę, że nie jestem sam :(

Legacy 2.0 benzyna 2006 AT - falujące obroty gdy wcisnę hamulec i jestem na D. Klasyczna sytuacja w korku. 
Auto musi być bardzo dobrze rozgrzane. Nie ma błędów,  nie dawno robiona regulacja zaworów.
Przepływka wykluczona (nowa), nowy filtr, cewki sprawdzone (wymienione)

Gdzie jeszcze zajrzeć, co sprawdzić?

 
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
 
już miałem zakładać nowy temat ale widzę, że nie jestem sam :(

Legacy 2.0 benzyna 2006 AT - falujące obroty gdy wcisnę hamulec i jestem na D. Klasyczna sytuacja w korku. 
Auto musi być bardzo dobrze rozgrzane. Nie ma błędów,  nie dawno robiona regulacja zaworów.
Przepływka wykluczona (nowa), nowy filtr, cewki sprawdzone (wymienione)

Gdzie jeszcze zajrzeć, co sprawdzić?
       
Na N nie ma tego problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ewemarkam napisał:
10 godzin temu, PlayerPL napisał:
Cześć,
 
już miałem zakładać nowy temat ale widzę, że nie jestem sam :(

Legacy 2.0 benzyna 2006 AT - falujące obroty gdy wcisnę hamulec i jestem na D. Klasyczna sytuacja w korku. 
Auto musi być bardzo dobrze rozgrzane. Nie ma błędów,  nie dawno robiona regulacja zaworów.
Przepływka wykluczona (nowa), nowy filtr, cewki sprawdzone (wymienione)

Gdzie jeszcze zajrzeć, co sprawdzić?
       

Na N nie ma tego problemu?

 

Na N nie ma problemu, wręcz przełączenie przy falujących obrotach z D na N i z powrotem rozwiązuje sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wczoraj intensywnie.
Miałem sytuację o jakiej rozmawiamy i dotknięcie pedału gazu pomogło, obroty wyrównały się.
Później po kolejnych 30 minutach jazdy (dynamicznej) i zatrzymaniu się obroty falowały już bez względu na położenie AT. Co więcej jak ruszałem kierownicą to zmieniały się. Otworzyłem maskę by posłuchać czy to może pompa wspomagania nie kończy się ale o dziwo nowy dźwięk usłyszałem z pompy powietrza. Takie bzyczenie, w sumie lepiej słychać je jak jest się za kierownicą niż przy silniku. 
Błędów nadal nie ma na kompie. Wyłączyłem silnik, wypiłem kawę, ruszyłem. Problem nie pojawił się już.
Rozbierać air pump? Czy to ślepy trop?

 

Edytowane przez PlayerPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...