Jump to content

Olej w skrzyni biegów CVT XV 2018


mstmateusz
 Share

Recommended Posts

Teraz, Blixten napisał:

Za pierwszy przegląd iksfała po 15 kkm w pewnym pomorskim ASO cztery osoby zapłaciły różne kwoty w przedziale od 806 do 1055 pln uwzględniając klubowy rabat

średnio 900 pln to faktycznie uczciwa cena  - faktycznie podobnie  jak w Hondzie czy Toyocie. Ja się odniosłem do cen jakie ja płaciłem. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Blixten napisał:

 

Honda gdzie ta ostatnia stosuje cwany chłyt - przeglądy są podzielone na A i B - niby każdy z nich kosztuje mało, ale jak podsumujesz te wszystkie wycieczki .... :scenic:

 

Przegląd A i B jest co 20 tysięcy, a nie podzielony. W CTR dodatkowo co 7-10 tysięcy jeżdżę na sam A czyli wymiana oleju. Jedyne co wkurza to pokazywanie ile teoretycznie zostało dni do przeglądu, a nie kilometry.

Jak ktoś za podstawowy przegląd w Subaru za XV płacił ponad tysiaka to chyba musiał być nielubiany w ASO.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Kukson napisał:

Jak ktoś za podstawowy przegląd w Subaru za XV płacił ponad tysiaka to chyba musiał być nielubiany w ASO.

 

Wg tej teorii muszę być ich ulubieńcem, bo zapłaciłem z naszej czwórki najmniej :biglol:

Ale kosztowało mnie to 30 min dyskusji nt kosztów zanim oddałem kluczyki :facepalm:

Edited by Blixten
  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Karas napisał:

Ja natomiast widziałem olej ze skrzyni z mojego ( przy wymianie przy 50k km)  XV i był ładny żółciutki bez osadów wyjątkowo pachnący przekładniowym- nie serwisuje w ASO  dzięki czemu mogę spokojnie podejść do mecha pogadać pooglądać itp. Natomiast olej w tylnym dyfrze był dużo ciemniejszy i "prędzej" nadawał się do wymiany niż ten ze skrzyni. Za pewne przez to że jest go tam zwyczajnie dużo mniej. W CVT tego oleju jest jeszcze więcej niż w autach z manualami.Iimo najlepiej byłoby jakby ktoś brał próbki oleju z CVT i oddawał do analizy co np 20k km. Wtedy możnaby określić kiedy ten olej traci swoje właściwości i ustalić interwał wymiany .

 

Z analizą oleju jest trochę zabawy. Ale jak komu się chce...

Przy okazji: polecam dodać płukankę do skrzyni (np. AR2300) i pojeździć z nią jakieś 3-4kkm. Spuszczając olej można się nieźle zdziwić (a skrzynia dziwnym trafem jakoś ciszej zaczyna pracować a i biegi lżej wchodzą...).

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Knurek1111 napisał:

rzy okazji: polecam dodać płukankę do skrzyni (np. AR2300) i pojeździć z nią jakieś 3-4kkm.

dzięki nie skorzystam. Dobra oliwa ( oczywiście odpowiednio zmieniana dlatego .m.in zmieniłem przy 50k km a nie przy 60 ) ma w swoim składzie wystarczająco dużo detergentów które utrzymują silnik/skrzynie w czystości od środka. Co innego jakbym nigdy nie wymieniał i wymienił 1 raz po np 120k km  wtedy jak najbardziej  płukanka jest wskazana

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Kukson napisał:

Jak ktoś za podstawowy przegląd w Subaru za XV płacił ponad tysiaka to chyba musiał być nielubiany w ASO.

To mnie muszą bardzo nienawidzieć, skoro zapłaciłem prawie 1400 :biglol:

Edited by Zyzol
Link to comment
Share on other sites

 Imo  ASO same sobie strzelają w kolano takimi stawkami za wymiane 3 filterków i oleju ponieważ jak kończy się okres gwarancji czyli po 2 przeglądzie który jest jeszcze droższy od 1szego  klienci szukają tańszej  alternatywy. Natomiast co jest lepsze tzn. czy mieć większą ilość klientów którzy płacą mniej ale na 90% w razie awarii czy na kolejny przegląd przyjadą do Ciebie czy miec  klientów  mniej których skasujesz raz a porządnie i którzy więcej nie przyjadą ze strachu o koszta - ba nawet będą się bali zadzwonić i zapytać o cenę tego nie wiem :biglol:

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, radix99 napisał:

Jeśli w 3 lata zrobisz tylko 30.000km (lub mniej), to przecież się skończy. Chyba, że ją przedłużyłeś.

A to nie do końca precyzyjnie była tamta wypowiedź skonstruowana, bo przecież nie każdy robi 30 tys km w trzy lata. Dla mnie np. to jest niewiele ponad rok, są i tacy co potrzebują na to kilka miesięcy. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Zasada jest prosta,

 

- jesli masz skrzynie wyprodukowana przez ZF wymieniasz co 60.000 kilometrow

 

- Subaru rowniez 60.000, ostatecznie 90.000 aczkolwiek .....

 

ale jak to w zyciu bywa, jedni tego przestrzegaja, inni to maja w powazaniu...., a jeszcze inni nie maja pojecia ze trzeba

 

Pozdrowienia :)))

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, aplam13 napisał:

Nie no raczej nie o to chodziło tylko zalecane w ZF co 60 tyś oraz w subaru tak samo


Zaleca, czy wymaga? I kto? ZF czyli producent skrzyni, czy poszczególni producenci samochodów wyposażonych w te skrzynie?

 

Subaru jako producent samochodów (nie wiem czy jest producentem CVT) nie przewiduje wymian oleju w normalnej eksploatacji.

@DZIAŁ TECHNICZNY zaleca od pewnego czasu wymianę co 60 000 km (nie jest to wymóg).

W ASO Subaru usłyszysz różnie, zależnie od tego do którego pojedziesz.

Dla mnie w dalszym ciągu to jest niepoważne traktowanie klienta...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...