Karenz Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 (edited) Kupiłem forestera SG ze świeżo zrobionymi progami. Sprawdziłem dziś jak to wygląda i niestety klasycznie brak jakiekolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego. Nie chciało im się wiercić od dołu otworów na klipsy więc na hama dali blachowkręty. Wszystko już zabezpieczyłem woskiem i corizorem teraz pytanie o mocowanie nakładki progu . Wiercić bardzo duże otwory coś koło 15 mm na drogie ori kołki czy zrobić mniejsze i otwory 8mm do zamocowania zwykłego klipsu (akurat takich mam dużo) . Czym te otwory potem zabezpieczyć starczy może sam wosk do profili zamkniętych ? Edited December 1, 2019 by Karenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Byłbym za ori kołkami. Przecież to nie jest aż taki majątek. Siła trzymania dużo większa. Np. w moich subarynkach miały nawet specjalne gąbki tłumiące wstrząsy i kompensujące pracę progów. Takie podkładki z czymś w rodzaju piankowej gumy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 Mnie frapuje co innego jak ja to nawiercę , mam kanał ale od progu do betonu jest może 15 cm wiertarką nie podejdę Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Boże !!! Kładziesz dechę (grubą) w poprzek kanału, bierzesz podnośnik, najlepiej hydrauliczny dwusekcyjny i wypychasz próg na następne 35-45 cm. Wtedy dojdziesz każdą wiertarką. I tak po kawałku. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Oczywiście pod próg nie podejdzie, ale pod wahacz, następna deska, pod ramę itp. itd. Ja robiłem na takim kanale wszystko. Samochód miał na dodatkowych klockach po 80 cm wyżej, czyli ok 1 m dostępu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 6 godzin temu, Karenz napisał: od progu do betonu jest może 15 cm wiertarką nie podejdę Szukaj pod hasłem -> przystawka kątowa do wiertarki Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Przystawką kątową, szczególnie taką z Lidla, to się chłop zamęczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Z pewnością jeśli jeszcze wiertła kupi w markecie, wtedy nawet allegrowe reperaturki progów mogą być ciężkie do przejścia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 (edited) Ja jestem już z młodszego pokolenia i nigdy akrobacji robić nie musiałem ani nie widziałem.O tym w sumie nie myślałem tylko zacząłem kombinować kogoś z podnośnikiem 2 kolumnowym. Mam 2 żaby i 2 koziołki więc powinno udać cała jedną stronę za mocowanie wahaczy podnieść . Nikt nie napisał czym zabezpieczyć taki odwierty , będą to otwory fi 10 starczy cortanin f + tecyl valvolina ? Edited December 1, 2019 by Karenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted December 2, 2019 Share Posted December 2, 2019 Przeczytaj o zastosowaniu cortanina, on jest do zardzewiałych powierzchni. Na nową dziurkę w nowym progu podkład epoksydowy będzie lepszym wyjściem. Potem można zalać próg od wewnątrz jakimś fluidolem, itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted December 2, 2019 Author Share Posted December 2, 2019 (edited) cortanina nadaje się również do pokrywania elementów już to przerabiałem , informacja o pokrywaniu tylko korazji jest we względu na lepkość i brak możliwości malowania Edited December 2, 2019 by Karenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted December 2, 2019 Share Posted December 2, 2019 Po co pytasz jak wiesz lepiej? Twoje auto więc maluj je czym chcesz, pewnie masz większe doświadczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted December 2, 2019 Share Posted December 2, 2019 Cortiana nie polecam. na korozje jest dobry korroplex forch. do takich napraw dobrze używać jest podkładu epoksydowego z utwardzaczem w proporcjach 1.1 te z reguły mają lepsze właściwości chroniące. Środki do profili zamkniętych na bazie oleju/wosku mają różne właściwości są lepsze gorsze. Niektóre preparaty są bardziej odporne na wymywanie spływanie inne mają lepsze właściwości penetrujące warto przyjrzeć się kartą produktów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now