Jump to content

Poziom hałasu w kabinie Forester II


Siemax
 Share

Recommended Posts

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem Forester II 2.0 157 KM  2005 r. Mam pytanie do obecnych i byłych użytkowników Forester II. Jaki jest poziom hałasu w trakcie jazdy 120/130 km/h w trasie? Czy można go uznać za akceptowalny? Wiem, że to nie jest limuzyna ale jako taki komfort w trasie jest dla mnie bardzo ważnym czynnikiem przy zakupie samochodu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Siemax napisał:

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem Forester II 2.0 157 KM  2005 r. Mam pytanie do obecnych i byłych użytkowników Forester II. Jaki jest poziom hałasu w trakcie jazdy 120/130 km/h w trasie? Czy można go uznać za akceptowalny? Wiem, że to nie jest limuzyna ale jako taki komfort w trasie jest dla mnie bardzo ważnym czynnikiem przy zakupie samochodu.

Pozdrawiam

Nie jest najgorzej. Jak ogarniesz (przy założeniu, że jest taka potrzeba) trójkątne mocowania lusterek bocznych, ew uszczelkę przedniej szyby i nie kombinujesz z wydechem, to powinno być akceptowanie. Idealnie w tym wozie chyba nigdy nie będzie, bo mam wrażenie, że jak ogarnę jedno miejsce, to słyszę szum w innym. 

Link to comment
Share on other sites

Do 120 ok, 130 da sie wytrzymac, od 140 o sluchaniu radia czy rozmowie zapomnij. Forek nie jest najlepiej wygluszony fabrycznie, a dobra widocznosc do tylu (duze lusterka) ogranicza aerodynamike i powoduje dosc duze szumy.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Siemax napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Rozumiem, że hałas w kabinie przy tych prędkościach jest spowodowany głównie szumem powietrza a nie dużymi obrotami silnika albo układem wydechowym (jeśli jest fabryczny). 

 Możesz wykleić matą drzwi i bagażnik. Dobierz odpowiednie opony, bo ja na zimowych mam o wiele ciszej niż na letnich. Różnicę czuć zdecydowanie. Nie zakładać na dach belek bagażnika itd. Nie jest taki głośny jak na rocznik konstrukcyjny

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Siemax napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Rozumiem, że hałas w kabinie przy tych prędkościach jest spowodowany głównie szumem powietrza a nie dużymi obrotami silnika albo układem wydechowym (jeśli jest fabryczny). 

Dokładnie tak. Wóz ogólnie nie jest jakoś super wyciszony, ale u mnie (pomijam wydech) głównie słychać szumy nadwozia. Ot taki urok bezramkowych szyb. Swego czasu żona posiadała MINI (szyby boczne również bez ramek) i było to samo, jeśli nie gorzej.

Link to comment
Share on other sites

Tak samo powiem - SG powyżej 120 zaczyna być uciążliwie głośny, ale jest to hałas powietrza.

Natomiast brat ma SF którego samodzielnie wyciszył i jest o niebo lepiej. A wyciszył tylko drzwi pod audio.

 

Liczę, że kiedy okiełznam sprawy bieżące i również wyciszę sobie Forka to będzie nawet lepiej niż w SF.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie było uciążliwie. Silnika nie słychać ale szumił na maxa przy jeździe autostradami/expresowkami...robiłem wygłuszenie i dołożyłem ciche opony eco cośtam. Różnica była aczkolwiek radia nie dało się słuchać powyżej 120 i tak. Outback jest sporo cichszy tak jak 90 procent innych aut...

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisano winne są uszczelki przedniej szyby, wydupcone uszczelki drzwi i sparciałe trójkąty lusterek oraz geometria samej budy. Przy 120 hałas jest tak duży że wrażenie z jazdy jest jak przy 150 czymś innym więc sprzyja to eko-drajvingowi bo na słuch jadąc nie polecisz za szybko. Rozwiązanie problemu kosztuje 5 zeta w aptece - korki do uszu. Zatykasz sobie uszy i na autobanie masz taką ciszę że noga sama ciśnie gaz i lecisz 160 :) A w baku tworzy się wir.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi jeszcze raz. Mam jeszcze pytanie o wersje silnikową 2.0 125 KM. Jak w takim przypadku jest z dźwiękami dochodzącymi z silnika lub układu wydechowego? Mam na oku Forestera z taką jednostką, ale zastanawiam się nad tym czy to przy takiej budzie nie za mała moc.

Link to comment
Share on other sites

Wyciszenie drzwi przednich (matami butylowymi 2,5mm, zamkniecie otworu drzwiowego matami butylowymi 2,5mm, pianka wygłuszająca na boczek drzwiowy 6mm. Wężyk fi 6mm w uszczelkę drzwi przednich, uszczelnienie trójkątów drzwi przednich. Wygłuszenie całego tyłu(podłoga bod tylną kanapą, podłoga bagażnika oraz wnęki nadkloli w bagażniku oraz plastik tylnej klapy- maty butylowe, pianka wygłuszająca, oraz uszczelka pod krawędzie plastiku tylnej klapy. Teraz przeszkadza mi huczenie, buczenie w okolicach lewego przedniego koła lub lewej strony skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Siemax napisał:

Mam jeszcze pytanie o wersje silnikową 2.0 125 KM. Jak w takim przypadku jest z dźwiękami dochodzącymi z silnika lub układu wydechowego? Mam na oku Forestera z taką jednostką, ale zastanawiam się nad tym czy to przy takiej budzie nie za mała moc.

Szału nie ma, szczególnie jeśli przesiądziesz się z czegoś mocniejszego(np z ponad 150KM diesel'a), to wręcz napisze, że  trochę denerwuje mnie ten silnik, jeszcze z tym jego okresowym muleniem podczas ruszania ze skrzyżowań ( ale niedługo się za to wezmę)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...