Ig0r Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Witam Proszę o podpowiedź które z tych aut ma bardziej komfortowe czyt. będzie miało mniej twarde zawieszenie. Chodzi o auta z ok 2010 r silnik benzynowy. Mam problem z kręgosłupem a do domu jadę kilka kilometrów drogą gruntowo-szutrową. Dlatego w wyborze auta decydującą cechą musi być komfort jazdy. W ciężki teren raczej się nie zapuszczam Link to comment Share on other sites More sharing options...
doctoreq Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Z całą pewnością bardziej komfortowy będzie Forester. Miałem GV z 2009 roku i jak dla mnie była trochę za twarda. Dodatkowo siedzenia są niezbyt wygodne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Niewiem jak Grand Vitara, lecz zwykła Vitara z okolicy 2000r jest mało komfortowym samochodem... za to w terenie jest to bardzo dobry samochód... Grand Vitara to trochę jednak inny samochód lecz wątpię by była wygodniejsza od forestera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted November 30, 2019 Author Share Posted November 30, 2019 Orientuje się ktoś, czy to prawda, że chyba w 2011 r zmodernizowano Forestera i dostał nowe TWARDSZE zawieszenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 2 godziny temu, Ig0r napisał: Orientuje się ktoś, czy to prawda, że chyba w 2011 r zmodernizowano Forestera i dostał nowe TWARDSZE zawieszenie? Dostał inne tzn. lepsze SLSy na tył . Mój brat ma po liftową wersję i nie jest twardszy od mojego . Zawieszenie tak w przed liftowym jak i po jest sprężyste , ale na pewno nie twarde. W przeciwieństwie np do poprzednika SG jest wręcz kanapa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted November 30, 2019 Author Share Posted November 30, 2019 Co to SG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 28 minut temu, Ig0r napisał: Co to SG? Poprzednia generacja Forestera . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nargond Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 @Ig0r tak się składa że mój staruszek ma GV a ja Forka SH. Jeżeli patrzysz tylko na fotele wybieraj Forestera - bardziej miękkie - dla mnie bardziej komfortowe... Ale z problemami z kręgosłupem proponuję wybrać samochód który daje pełną możliwość regulacji fotela u mnie w forku np tego nie ma... Samo zawieszenie bardziej komfortowe w Forku - takie bardziej miękkie na drodze polnej - GV trochę bardziej przenosi wszystko do środka. Dla mnie w forku siedzisz wygodnie a w GV jakby na ryczce (taborecie)... I tak na marginesie staruszek ma chory kręgosłup i jemu GV nie przeszkadza w podróżach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 1 godzinę temu, Ig0r napisał: Co to SG? S amo G nije 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 Bardzo dziękuje wszystkim za porady. Mam jeszcze pytanie czy komfort jazdy w Foresterze III i IV jest porównywalny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewy87r Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 Ja osobiście bym pomyślał nad outbackiem.... komfort większy, prześwit jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted December 10, 2019 Author Share Posted December 10, 2019 Ciekawa propozycja. Pomyśle. Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted December 10, 2019 Share Posted December 10, 2019 jeżeli droga jest tylko szutrowa to wysokie samochody odpadają one analogicznie mają w takich warunkach twardsze zawieszanie ze względu na duży skoki zawiasu. Już nie pisząc o starej vitarze która jest na ramie więc to samochód całkowicie z innej bajki (na gorsze) Zorganizuj sobie jazdę np.nowym golfem po takiej nawierzchni zobaczysz jak fajnie wybiera drobne nierówności. Auto wysokie lepiej wybiera duże różnice np górki spowalniające ale na płytach betonowych czy szutrze lepiej zachowywał się coś świeżego nawet fabia czy clio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted December 10, 2019 Share Posted December 10, 2019 W dniu 30.11.2019 o 21:15, kriskristoffers napisał: S amo G nije Kurde, bom się już na konserwacji wykosztował Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted December 10, 2019 Share Posted December 10, 2019 54 minuty temu, Karenz napisał: Zorganizuj sobie jazdę np.nowym golfem po takiej nawierzchni zobaczysz jak fajnie wybiera drobne nierówności. Auto wysokie lepiej wybiera duże różnice np górki spowalniające ale na płytach betonowych czy szutrze lepiej zachowywał się coś świeżego nawet fabia czy clio. Tia, już widzę Golfa czy Fabię na Plejadach na tur-ter np. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted December 11, 2019 Author Share Posted December 11, 2019 Golfem z 2009 r jeździłem chwilę. Ciasno i niekomfortowo nawet na asfalcie. Jechalem kiedyś po różnego rodzaju drogach Foresterem z 2010 bujało ale było komfortowo nawet bardzo. Jechałem niedawno ale tylko chwilę Foresterem z 2014 było dość twardo czyt. niekomfortowo. Miał ktoś podobne odczucia? Clio miałem, rzeczywiście wygodne auto ale nie na jesień i zimę w mojej okolicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted December 11, 2019 Author Share Posted December 11, 2019 Kolega ma Grand Cherokee z 2004 r auto mimo wysokiego płynie po dziurach Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiP Posted December 11, 2019 Share Posted December 11, 2019 1 godzinę temu, Ig0r napisał: Kolega ma Grand Cherokee z 2004 r auto mimo wysokiego płynie po dziurach Do kompletu nie prowadzi się po asfalcie. Pali tyle co dwa outbacki przy tej samej dynamice jazdy. forester 2008-12 to najgorsza kanapa jaka wyszła z fhi. Jedyne subaru z tych podwyższonych, które nie jeździ jak subaru. wysoko + sztywno= niekomfortowo, po dziurach jedzie nisko+ miękko= komfortowo, po dziurach nie pojedzie wysoko +miękko = jeep. Plusem tanie części, dużo akcesoriów za grosze. Mechanik na pewno będzie życzenia przysyłał. nisko+sztywno=sti Życie jest sztuką wyborów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giresse Posted December 11, 2019 Share Posted December 11, 2019 Godzinę temu, BiP napisał: forester 2008-12 to najgorsza kanapa jaka wyszła z fhi Jeżeli chodzi o MY08-MY10, to się zgadzam, ale polift MY11-MY12, to już całkiem spoko zawiecha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ig0r Posted December 11, 2019 Author Share Posted December 11, 2019 czyli Forester polift jest nieco twardszy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiP Posted December 11, 2019 Share Posted December 11, 2019 Nie wiedziałem, że litf dotyczył zawieszenia. Nie pamiętam rocznika, którym jeździłem, ale w zakrętach podpierał sie lusterkami . Mimo to myślałem o kupnie jako wóz roboczy, ale odpuściłem, bo silnikowo też się nie zgraliśmy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giresse Posted December 11, 2019 Share Posted December 11, 2019 (edited) 29 minut temu, Ig0r napisał: czyli Forester polift jest nieco twardszy? Zawieszenie zostało przeprojektowane, jest dużo sztywniejsze. Jeździłem jednym i drugim - przepaść. 26 minut temu, BiP napisał: Nie wiedziałem, że litf dotyczył zawieszenia j.w Poniżej lakoniczne info o zmianach w zawieszeniu od MY11: " ZAWIESZENIE Przednie zawieszenie Forestera (kolumny McPhersona), oraz tylne oparte na dwóch poprzecznych wahaczach, zostały gruntownie dopracowane celem uzyskania jeszcze większej pewności prowadzenia. Zastosowano innowacyjne zawory w amortyzatorach i precyzyjnie zoptymalizowano ich tłumienie także dla niewielkich ugięć, co poprawiło kontakt opon z nawierzchnią, a zatem i przekazywanie kierowcy informacji o stanie drogi.Zwarte tylne zawieszenie pozwoliło uzyskać bardziej obszerną i foremną przestrzeń bagażową, a jednocześnie dużą dopuszczalną ładowność. Duży skok kół, szerokie opony, znaczny prześwit (215 mm), to czynniki, które pozwalają połączyć prawdziwe zalety SUV-a z płynnym i cichym pokonywaniem nierówności oraz z pewnym prowadzeniem" Edited December 11, 2019 by Giresse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now