Skocz do zawartości

Subaru Forester 3 vs Suzuki Grand Vitara


Ig0r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o podpowiedź które z tych aut ma bardziej komfortowe czyt. będzie miało mniej twarde zawieszenie. Chodzi o auta z ok 2010 r silnik benzynowy. Mam problem z kręgosłupem a do domu jadę kilka kilometrów drogą gruntowo-szutrową. Dlatego w wyborze auta decydującą cechą musi być komfort jazdy. W ciężki teren raczej się nie zapuszczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ig0r napisał:

Orientuje się ktoś, czy to prawda, że chyba w 2011 r zmodernizowano Forestera i dostał nowe TWARDSZE  zawieszenie?

Dostał inne tzn. lepsze SLSy na tył . Mój brat ma po liftową wersję i nie jest twardszy od mojego . Zawieszenie tak w przed liftowym jak i po jest sprężyste , ale na pewno nie twarde. W przeciwieństwie np do poprzednika SG jest wręcz kanapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ig0r tak się składa że mój staruszek ma GV a ja Forka SH.
Jeżeli patrzysz tylko na fotele wybieraj Forestera - bardziej miękkie - dla mnie bardziej komfortowe...
Ale z problemami z kręgosłupem proponuję wybrać samochód który daje pełną możliwość regulacji fotela u mnie w forku np tego nie ma...
Samo zawieszenie bardziej komfortowe w Forku - takie bardziej miękkie na drodze polnej - GV trochę bardziej przenosi wszystko do środka.

Dla mnie w forku siedzisz wygodnie a w GV jakby na ryczce (taborecie)...

 

I tak na marginesie staruszek ma chory kręgosłup i jemu GV nie przeszkadza w podróżach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli droga jest tylko szutrowa to wysokie samochody odpadają one analogicznie mają w takich warunkach twardsze zawieszanie ze względu na duży skoki zawiasu.  Już nie pisząc o  starej vitarze która jest na ramie więc to samochód całkowicie z innej bajki (na gorsze) 

Zorganizuj sobie jazdę np.nowym golfem po takiej nawierzchni zobaczysz jak fajnie wybiera drobne nierówności. Auto wysokie lepiej wybiera duże różnice np górki spowalniające ale na płytach betonowych czy  szutrze lepiej zachowywał się coś świeżego nawet fabia czy clio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Karenz napisał:

Zorganizuj sobie jazdę np.nowym golfem po takiej nawierzchni zobaczysz jak fajnie wybiera drobne nierówności. Auto wysokie lepiej wybiera duże różnice np górki spowalniające ale na płytach betonowych czy  szutrze lepiej zachowywał się coś świeżego nawet fabia czy clio. 

Tia, już widzę Golfa czy Fabię na Plejadach na tur-ter np. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golfem z 2009 r  jeździłem chwilę. Ciasno i niekomfortowo nawet na asfalcie. Jechalem kiedyś  po różnego rodzaju drogach Foresterem z 2010 bujało ale było komfortowo nawet bardzo. Jechałem niedawno ale tylko chwilę Foresterem z 2014 było dość twardo czyt. niekomfortowo. Miał ktoś podobne odczucia?

Clio miałem, rzeczywiście wygodne auto ale nie na jesień i zimę w mojej okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ig0r napisał:

Kolega ma Grand Cherokee z 2004 r auto mimo wysokiego płynie po dziurach

Do kompletu nie prowadzi się po asfalcie. Pali tyle co dwa outbacki przy tej samej dynamice jazdy.

forester 2008-12 to najgorsza kanapa jaka wyszła z fhi. Jedyne subaru z tych podwyższonych, które nie jeździ jak subaru.

 

wysoko + sztywno= niekomfortowo, po dziurach jedzie

nisko+ miękko= komfortowo, po dziurach nie pojedzie

wysoko +miękko = jeep. Plusem tanie części, dużo akcesoriów za grosze. Mechanik na pewno będzie życzenia przysyłał.

nisko+sztywno=sti

 

Życie jest sztuką wyborów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że litf dotyczył zawieszenia. Nie pamiętam rocznika, którym jeździłem, ale w zakrętach podpierał sie lusterkami :czerwona: . Mimo to myślałem o kupnie jako wóz roboczy, ale odpuściłem, bo silnikowo też się nie zgraliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Ig0r napisał:

czyli Forester polift jest nieco twardszy?

Zawieszenie zostało przeprojektowane, jest dużo sztywniejsze. Jeździłem jednym i drugim - przepaść.

26 minut temu, BiP napisał:

Nie wiedziałem, że litf dotyczył zawieszenia

j.w

 

Poniżej lakoniczne info o zmianach w zawieszeniu od MY11:

" ZAWIESZENIE Przednie zawieszenie Forestera (kolumny McPhersona), oraz tylne oparte na dwóch poprzecznych wahaczach, zostały gruntownie dopracowane celem uzyskania jeszcze większej pewności prowadzenia. Zastosowano innowacyjne zawory w amortyzatorach i precyzyjnie zoptymalizowano ich tłumienie także dla niewielkich ugięć, co poprawiło kontakt opon z nawierzchnią, a zatem i przekazywanie kierowcy informacji o stanie drogi.Zwarte tylne zawieszenie pozwoliło uzyskać bardziej obszerną i foremną przestrzeń bagażową, a jednocześnie dużą dopuszczalną ładowność. Duży skok kół, szerokie opony, znaczny prześwit (215 mm), to czynniki, które pozwalają połączyć prawdziwe zalety SUV-a z płynnym i cichym pokonywaniem nierówności oraz z pewnym prowadzeniem"

Edytowane przez Giresse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...