wojtek1 Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 (edited) Panowie i Panie sprawa dotyczy poduszek przedniego amortyzatora XV i Imprezy nowej generacji. Poduszki te posiadają gumowe osłonki - kapturki które mają je chronić przed korozją. Stosowane były dwa rodzaje kapturków małe o średnicy 64mm i duże o średnicy 94mm. Jeżeli macie małe kapturki które wyglądają tak to koniecznie pod nie zajrzyjcie, ponieważ może tam być korozja u mnie tak to wyglądało: Spowodowane jest to złą konstrukcją osłonki nie osłaniającej całej poduszki. Informacje z biuletynu technicznego subaru Jak twierdzi Subaru rdza nie wpływa na funkcjonalność poduszki, to oczywiście zaleca zabezpieczenie antykorozyjne (nie mam reszty biuletynu) i zastosowanie ulepszonych kapturków. Z racji tego że nikt nie chciał to zrobiłem to sam Najpierw wyczyszczenie luźnej rdzy następnie podkład który zachodzi w reakcję z rdzą w tym przypadku korroplex firmy Forch Po kilku godzinach Na to czarny mat nowy kapturek i finał.. Edited November 29, 2019 by wojtek1 6 3 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 Rozumiem, że coś takiego nie podlega reklamacji, dlatego sam to naprawiłeś i nie ma czego szukać w ASO powołując się na gwarancję? Gratuluje dociekliwości, jutro idę z miarą do mojego Szarego Mnicha i zmierzę mu.. kapturek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 4 minuty temu, Szürkebarát napisał: Rozumiem, że coś takiego nie podlega reklamacji No właśnie, ciekawe co ASO na to. Perforacyjna (czyli raczej fikcyjna) gwarancja na blachy nie obejmuje takich elementów, to podlega jakimś ogólnym zasadom? Wypadałoby, żeby SIP to zrobił wszystkim w ramach przeglądów okresowych, mimo że taką prostą naprawę można hobbistycznie zrobić samemu, pewnie mało kto wie o problemie... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1 Posted November 29, 2019 Author Share Posted November 29, 2019 Ponad trzy miesiące temu zgłosiłem problem w serwisie i do tej pory cisza... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 1 minutę temu, wojtek1 napisał: Ponad trzy miesiące temu zgłosiłem problem w serwisie i do tej pory cisza... Ruda robi swoje mniam mniam, pod kapturkiem. Przecież rdzewieje - samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 U mnie auto odbierane pod koniec kwietnia 2018 ma już szerokie/ulepszone kapturki. Pod spodem sucho i czysto. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 w poprzednim genie kapturka nie ma nie ma też korozji. Nie lepiej zdjąć ten kapturek i tak to zostawić? W komorze jest ciepło woda zawsze odparuje a niech z większym kapturem coś się stanie i temat wróci. Godzinę temu, wojtek1 napisał: Najpierw wyczyszczenie luźnej rdzy Godzinę temu, wojtek1 napisał: następnie podkład który zachodzi w reakcję z rdzą w tym przypadku korroplex firmy Forch te preparaty reagują z rdzą. Jak jej nie ma tzn jest za dobrze oczyszczone to taki podkład nic nie da bo nie będzie miał z czym reagować Nie mniej jednak szacun za pracę którą włożyłeś. Teraz ASO powinno Ci oddać $$ za naprawę którą sami powinni wykonać. Przecież nie po to wywaliłeś 120 kilka k pln na nowe auto żeby teraz je sam naprawiać. Albo czegoś nie rozumiem... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 4 minuty temu, Karas napisał: W komorze jest ciepło woda zawsze odparuje Nie zawsze jest tam ciepło, szczególnie zimą, a po za tym razem z wodą zbiera się tam błoto, które nie odparowuje. Ja w krótkim użytkowaniu Szarego Mnicha, już wydłubywałem z tamtych okolic liście i wymiatałem piach. Błoto stamtąd da się usunąć tylko myjką ciśnieniową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1 Posted November 29, 2019 Author Share Posted November 29, 2019 Akurat w tym miejscu zaraz nad kapturkiem kończy się uszczelka pomiędzy maską a podszybiem (ostatnie zdjęcie), więc jakaś część wody spływa centralnie na poduszkę amortyzatora Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaMis Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 Godzinę temu, Karas napisał: Przecież nie po to wywaliłeś 120 kilka k pln na nowe auto żeby teraz je sam naprawiać. Albo czegoś nie rozumiem... Mega niepokojący jest ten przypadek. Producent najwidoczniej zna sprawę i powinien wszystkim wymienić kapturki jak nie w ramach akcji to przy okazji przeglądu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 14 godzin temu, aflinta napisał: U mnie auto odbierane pod koniec kwietnia 2018 ma już szerokie/ulepszone kapturki. Pod spodem sucho i czysto. Ja mam zarejestrowany pod koniec lutego 2018. Kapturek duży. Pod nim sucho, czysto i zaczyna rdzewieć. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 15 godzin temu, wojtek1 napisał: Jak twierdzi Subaru rdza nie wpływa na funkcjonalność poduszki Prawdę mówią. W czasie gwarancji na pewno funkcjonalność się nie pogorszy. Potem to już nie ich problem. 15 godzin temu, wojtek1 napisał: to oczywiście zaleca zabezpieczenie antykorozyjne Ale to chyba w USA (biuletyn), byłem niedawno na przeglądzie i ASO nie podjęło żadnych działań w tej kwestii. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 15 godzin temu, GREGG napisał: No właśnie, ciekawe co ASO na to. Perforacyjna (czyli raczej fikcyjna) gwarancja na blachy nie obejmuje takich elementów, to podlega jakimś ogólnym zasadom? Zasada jest taka, że jak Ci zardzewieje i będziesz wyjątkowo namolny, to dostaniesz gest. Ja tak miałem w trzecim roku. Panie ta rdza, to w wyniku wady lakieru (pęknięcie na zarzewie w wyniku pracy budy) a na lakier to tylko dwa lata gwarancji jest... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 56 minut temu, spawalniczy napisał: Panie ta rdza, to w wyniku wady lakieru (pęknięcie na zarzewie w wyniku pracy budy) a na lakier to tylko dwa lata gwarancji jest... To na lakier jest 2 lata gwarancji, a nie 3 jak na całość? W każdym razie, tu mamy przypadek miejsca bez lakieru, więc może łatwiej będzie wydębić naprawę niż w przypadku powłoki lakierniczej Sprawdzę przy okazji jak to u mnie wygląda Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Masz rację - na lakier jest 3 lata. Mes culpa. Kupiłem nowego OBK na wiosnę 2015r. W grudniu 2018r. zgłosiłem rdzę wychodzącą spod lakieru. Usterka została zakwalifikowana jako wada lakiernicza = odmowa naprawy. Po negocjacjach naprawiono w ramach gestu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Jestem w trakcie wyciszenia auta, właśnie skończyłem 4 drzwi. Zgadnijcie co znalazłem po zdjęciu boczków ?? Na spawach (łącznie może w 3-4 miejscach) są już drobne rude zabarwienia, ale nie sądzę, że nawet za parę lat będzie to problem. Tam gdzie woda i wilgoć zawsze pojawi się rdza, na to nie ma rady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 (edited) 40 minut temu, Blixten napisał: Na spawach (łącznie może w 3-4 miejscach) są już drobne rude zabarwienia, ale nie sądzę, że nawet za parę lat będzie to problem. Tam gdzie woda i wilgoć zawsze pojawi się rdza, na to nie ma rady. Mam kilkuletniego Yarisa starszego niż XV , rdzy nie ma absolutnie nigdzie , XV poprzedniej generacji również czyściutki ( boczki zdejmowałem ) oprócz układu wydechowego ale to nie nadwozie. Raczej za powstającą korozję w tak nowym aucie ( bo co innego auto 1-2 letnie a co innego 10 letnie auto) winny jest producent a nie użytkownik. Samochód to nie statek - bo tam owszem zjawisko korozji elektrochemicznej zjada kadłuby- chociaż i na to mają sposoby. To że śrubki czy nakrętki rdzewieją to normalna sprawa. Co innego jak korozja pojawia się na elementach nadwozia które powinny być zabezpieczone. Sprawdzony sposób żeby ograniczyć rdze to nie garażowanie auta. Ciepło + woda+ sól raczej nadwoziu nie sprzyja Edited November 30, 2019 by Karas 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Mój XV odbierany koniec kwietnia 2018, są duże gumowe dekielki i wyglada to tak (generalnie jest ok, na jednym lekka luźna rdza):Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
moominko Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 U mnie czysto po obu stronach. Aczkolwiek Wasze pisanie sprawia, że normalnie boję się umyć auto bo nie wiem co i gdzie na nim znajdę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Ja dzisiaj Szarego Mnicha umyłem ale nie domyłem więc tylko jedną nieznaną dotąd obcierkę znalazłem . Do gniazd amortyzatorów zajrzałem, mam tam sucho i czysto. Umiejscowienie tej rdzy mnie zainteresowało bo w poprzednim aucie kiedyś pękło mi mocowanie amortyzatora więc już jestem w tym kierunku uczulony. Cios wtedy był zdradziecki bo różnych awarii w tamtym aucie oczekiwałem ale takiej nie. Przy okazji wygarnąłem dzisiaj z okolic gniazd amortyzatorów liście, szpilki sosnowe (nabyte chyba w czasie postoju na lanczu w SJS?!) i też stwierdziłem, że uszczelka pokrywy silnika kończy się tak, że woda może z niej kapać właśnie na gniazdo amortyzatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaMis Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 11 godzin temu, spawalniczy napisał: Ja mam zarejestrowany pod koniec lutego 2018. Kapturek duży. Pod nim sucho, czysto i zaczyna rdzewieć. Zupełnie jak u mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Imo ta śruba pod kapturkiem zawsze będzie rdzewieć chyba że jakoś ją zabezpieczeycie antykorozyjnie jakims woskiem itp Taką teorię sobie wymyśliłem na podstawie okien aluminiowych które mam w firmie i które zawsze są mokre jak na dworze jest minus a w środku ciepło - tak wiem podobno zła wentylacja lub jej brak podobnie jak pod tymi waszymi kapturkami. W komorze silnika jest ciepło - bo silnik spalając benzynę się nagrzewa. Trzpień śruby połączony jest z amorkiem który jest na zewnątrz samochodu czyli jak na dworze będzie np -5 to trzpień śruby też osiągnie taką temperaturę. Imo w takich warunkach nie ma możliwości żeby na śrubie nie wystąpiło zjawisko kondensacji pary wodnej ( jak na oknach) a że pod kapturkiem nie ma wentylacji to rdza gotowa... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Tak mnie przestraszyliście, że też wszedłem do garażu sprawdzić stan u siebie. Po zdjęciu kapturka ani śladu rdzy, ale uwaga, na kołnierze kielicha znajdowało się kilka kropel wody. Poruszyłem i zabezpieczyłem wnętrze grubą warstwą wazeliny technicznej, do której kapturek aż się przykleił i przez to woda raczej tam się nie dostanie 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1 Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 To ma sens, nawet jeżeli latem trochę się rozpłynie to powinno zabezpieczyć poduszkę przed rdzą 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 5 godzin temu, wojtek1 napisał: To ma sens, nawet jeżeli latem trochę się rozpłynie to powinno zabezpieczyć poduszkę przed rdzą To raczej miło z Twojej strony, że podzieliłeś się tym na forum. Karma wraca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now