Jump to content

Trząchanie budą, 80-140km/h


kogutus
 Share

Recommended Posts

Witam Subarakow,  

Walcze od dłuszego czasu z jedna kwestia w mojej Trybci, a mianowicie wibrację przy przy prędkościach od 80-140km/h. Ostatnio się nasiliły więc Trybka poszla w odstawkę.

 

Objawy:

- trzęsie budą przy prędkościach 80-140km/h - ale to tak pożądnie

- przy prędkości 60-70km/h odczucia jak by nie chodził na któryś gar + buczenie

- przy prędkości 40km/h buczenie

- po rozgrzaniu słychać... no chyba sprzęgło hydrokinetyczne

- przy dodawaniu gazu zakresu 80-120 trzesie, po odpuszczeniu gazu przestaje (problem odczuwalny jest na obciazeniu)

 

Porobione:

- no praktycznie wszystko :/

- wał, opony, wyważanie 

- gumy dyfra tylnego

- przeguby wewnętrzne 

- reszta praktycznie nowa 

 

Dzisiaj przywiozłem świeżutki wał, wstawiony i pupka (dalej trzesie, może troche mniej ale dalej mocno) - a praktycznie to była ostatnia rzecz, która  przychodziła namyśl. Teraz padło na sprzęgło hydrokinetyczne - ale to po części znowu na dwoje babka wróżyła. 

Macie może jakieś pomysły co może być z moja Trybką?

 

BTW. dla ludzi z okolic Wro polecam takiewaly - panowie wał zrobili praktycznie od reki - 8h!! (a był do wyważenia i oba krzyżaki do wymiany)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Czy felgi były sprawdzone przez specy od prostowania felg? Jak któraś jest krzywa, to spece od wyważania "wyważą" ale koło jest nadal krzywe i trzęsie tak jak opisałeś. U nich na maszynie to często nie wyjdzie, ale dinary za wyważanie chętnie przytulą.

Edited by Amnes
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, kogutus napisał:

Teraz padło na sprzęgło hydrokinetyczne - ale to po części znowu na dwoje babka wróżyła. 

problem pojawia się podczas załączania lock upu lub kiedy jest zapięty?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lutek34 napisał:

problem pojawia się podczas załączania lock upu lub kiedy jest zapięty?

A co to jest ten lock up? i kiedy wiadomo, ze jest zalaczony/zapiety?

 

5 godzin temu, Amnes napisał:

Czy felgi były sprawdzone przez specy od prostowania felg? Jak któraś jest krzywa, to spece od wyważania "wyważą" ale koło jest nadal krzywe i trzęsie tak jak opisałeś. U nich na maszynie to często nie wyjdzie, ale dinary za wyważanie chętnie przytulą.

 

Przyjze sie temu - aczkolwiek jak wywzalismy opony to nie byly jakos srogo niedowazone - felgi wydaj sie wizualnie byc ok.

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, kogutus napisał:

A co to jest ten lock up? i kiedy wiadomo, ze jest zalaczony/zapiety?

 

 

lock up, to zasprzęglenie na sztywno konwertera. Na rozgrzanej skrzyni, rozpędzaj się spokojnie, stabilnie trzymając pedał gazu i licz biegi, skrzynia będzie zmieniać od 1-5 a po chwili powinno nastąpić zapięcie lock upu. Jeśli w tym momencie nastąpi drżenie to masz konwerter do regeneracji z racji spalonych okładzin lock upu. Poszukaj na forum, było to opisywane.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wymienione, i pupka:

Doznania:

- jest lepiej

- wydaje sie, ze buda wpada w mniejszy rezonans

- trzesienie teraz wystepuje miedzy 100-120kmh

- biegi zasadniczo wydaje sie, ze zmienia teraz lepiej/plyniej (ale nie o to tu chodzilo)

- ostatni raz olej mialem wymieniany w skrzyni ok 4 lata temu, natrzaskane juz jakies 120tys km w tym czasie - olej w przekladniach i skrzynii elegancki (bylismy w szoku)

 

Co dalej?

Zasadniczo wymienilismy juz wszystko prawie wszystko, lecz wrocimy jeszcze do przedniego przegubu (NTY wiec moze byc roznie) wewnetrznego bo byl on wymieniany  ale zasadniczo jakis czas temu - ostatnio 1msc temu wymienialismy przegub tylny.  Jesli przegub nie pomoze to podaje sie :/ 

 

PS.

I jak na zlosc mozna dostac szalu bo znow mi prawa strona (pasazera) nie grzeje :/ a wydawalo mi , sie ze po wymianie nagrzewnicy (na poczatku tego roku) wszystko bylo ok ://

 

Boze Subaru to mozna kochac lub nienawidziec.

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, kogutus napisał:

 

Bylo NTY, poszlo znowu NTY - po drodze poszly spore koszta wiec nie pakowalem sie w orginaly.

 

ok, rozumiem. A powiedz jaki był powód pierwszej wymiany przegubów wewnętrznych i jak długo wytrzymały?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...