Jump to content
Wojtek Wilk

Wahacze tylne sf - przedłużenie

Recommended Posts

Po podniesieniu Forka sprężyny lekko ocierają o nadkole. Myślę o przedłużeniu wahaczy o 5-10 mm. Waham się ;0 czy suwak (wielowypust) na przegubie nie będzie za bardzo wysunięty, co go osłabi. Może ktoś przerabiał ten temat?

20191117_134517_HDR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolał bym zachować prześwit do mostu. Wiem że angole w USA i Australii stosują regulowane wahacze nie tylko w forkach, ale nie znam wpływu lekkiego wysunięcia półosi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno wszystko zostało złożone jak trzeba, sprężyna siedzi na swoim miejscu?

Sporo ludzi liftuje forki i chyba nikomu nie ocierało.

Tył podniosłeś 3 cale? Podkładki, czy lift spawany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2", ale oryginalnie stał już dość wysoko, sprężyny i amory ori Subaru, gr sprężyny 13,5mm, wszystko perfetto. Mam zdjęty drążek reakcyjny dla większego wykrzyżu, pewnie to też jakoś wpływa

 

20191117_134548_HDR.jpg

Edited by Wojtek Wilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie sprawdziłem w moim SG i faktycznie kielich amortyzatora jest blisko budy, a mam tylko wyższe sprężyny ironman.

Kolega @weiser chyba testuje takie wahacze z wstawioną śrubą regulacyjną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez drewienko potraktuj pan blachę i bedziesz pan zadowolony :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zresztą widze na zdjęciu ze nie dałeś podkładki pod przednie mocowanie tylnego wahacza.

Tu też może być problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wojtek Wilk Nie potrzebujesz żadnych kombinacji tylko:

1. problem z kołem przesuniętym do przodu - montujesz dystans wahacza wzdłużnego takiej wysokości jakiej masz lift z tyłu - zwykle są w zestawach z podkładkami pod amory ale jak pogadasz to kupisz oddzielnie, dowolnej wysokości

2. sprężyny ocierają o nadkole? chyba nie. koło prawdopodobnie trze o amor - wystarczy odsunąć koło od amorka dystansem (np 20 mm) lub kupić felgi o mniejszym ET (30 lub mniej) - najtańsza opcja to felgi stalowe od Audi A1 w cenie ok 200 zł za komplet

 

Mam u siebie wahacz regulowany GodSpeed i nie wiem czy to polecać. Do ciężkiego offroadu jaki zdarza mi się uprawiać polecam bo są pancerne, ale to jest konstrukcja typu uniball, więc są głośne i w normalnym użytkowaniu auta przeszkadzają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki rozmiar opony ? 

Bo jeśli więcej niż 205 na tej feldze to będzie tarło o amor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz montażu podkładki pod wahacz wzdłużny to sprawdź czy nie masz wygiętych amortyzatorów. Miałem już taki przypadek ze się wygięły i opona tarła o amortyzator a sprężyna dotykała do Karoserii :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem przy okazji jak jest u mnie na zimowych felgach, 215/55/17 ET50 opona ociera frędzlami (takie cycki odstające po produkcji) o amortyzator, jestem w szoku.
Jest z dwa milimetry zapasu, felgi forka mają ET 48 więc dodatkowe dwa mm.aec1c329036fe90b6db112bf9f97393c.jpg

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...