Jump to content

Legacy 2001 2.0 kombi EJ201 - radio samochodowe i wtyczka zapalniczki

Szymon Koronkiewicz
 Share

Recommended Posts

Szukam radia do modelu z tematu. Nie znam się na tym kompletnie. Jakiego rodzaju sprzętu szukać (wtyczka / połączenie)? Chodzi mi o proste dobrze grające radio z portem USB. Żadnych bajerów. Pytam, bo kiedyś do Skody kupiłem radio i okazało się, że wtyczka nie taka, jakieś przejściówki trzeba było kombinować.

Pytanie drugie. Czy na rynku można dostać nowe gniazdo zapalniczki do tego samochodu? Tu też pytanie o jakie parametry pytać?

Do każdego radia z USB będziesz potrzebował przejściówkę. Z fabrycznej instalacji na ISO. Taki po prostu standard. Przejściówka przecież w niczym nie przeszkadza. Kupujesz ja za wczasu i tyle.

Co do gniazda zapalniczki to zakładam że nowe pasujące plug&play kupisz w ASO. Ale co Ci się z nim dzieje że chcesz wymieniać? Wyczyść dobrze szczotka drucianą mosiężna na wiertarce środek gniazda i będzie grało. Sa takie małe szczotki dostępne w marketach. Dalej Ci się grzeje od ładowarki?

@ewemarkam dzisiaj rozkręciłem całą konsolę celem wstawienia żarówek pod zegary, bo połowa z nich nie świeciła. I przy okazji pomyślałem, że sprawdzę co z tym gniazdem. W środku jest baaardzo mocno zabrudzone, lekko pokryte rdzą. Spróbuję z tą szczotką i zobaczymy, ale ono nie wygląda dobrze. Stąd pomysł wymiany.

Teraz walczę z wentylatorem.

Przy okazji podpytam. Orientujesz się może jak wymienić żarówki które podświetlają pokrętła np. do podkręcania wentylacji?

Jeśli faktycznie szukasz radia bez wypierdu i bajerów  to Blaupunkt będzie ok.  Jest naprawdę niedrogi ma USB, AUX i czytnik kart SD. Mam je w drugim samochodzie i do codziennego użytku spełnia swoje zadanie. Jeśli dobrze pamiętam to w zestawie są dwie wersje kabelków jedna z ISO a druga z  uciętymi przewodami żeby sobie samemu połączenie zrobić.  Dodatkowo szyna montażowa, śrubki i etui na panel.