Thomas Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Czesc Nie bardzo moge znalezc jakies manuale na Forum albo w sieci. Czy wymiane szczek recznego idzie ogarnac samemu?!? Tarcze i klocki na przodzie i tyle to nie problem. Troche mnie przeraza ilosc tych sprezynek przy szczekach. Moga mnie tam spotkac jakies niespodzianki...?!? Na co zwrocic uwage? Rozumiem ze piasty, lozyska, tej wielkiej nakretki nie ruszam... Zamierzam po zimie wymienic calosc samodzielnie. Oprocz tarcz, tarczobebnow, klockow, szczek recznego nowe beda tez cale zestawy sprezynek. Czy moze cos jeszcze dokupic i wymienic?!? Chce zrobic raz a dobrze. Zaciski sa seryjne. Czy skladac to wszystko na sucho? Czy psikac czyms miedzy cylinderek a zacisk pod gumke?!? Kiedys mialem problem z zapieczonym cylinderkiem. Usmazyl mi nieco tarcze. Cylinderek juz wymieniony, plyn hamulcowy tez. Z gory dzieki Wszystkim za wszelkie info i sugestie. Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 6 godzin temu, Thomas napisał: Nie bardzo moge znalezc jakies manuale na Forum albo w sieci. Potraktujmy to jako dowcip . https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Service Manual/Chassis/Brake/ Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherman Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Nie jest to skomplikowane. Dużej nakrętki nie ruszasz. Luzujesz sobie "kołowrotki" służące do regulacji odległości szczęk od bębna. Wkręcasz dwie śruby w nagwintowane otwory od przodu bębna - co ułatwi ich zdemontowanie. Warto by było rozebrać sobie wszystkie zaciski - wyczyścić i nasmarować tłoczki specjalną pastą. Trzeba się liczyć z tym, że niektóre gumki mogą się porwać przy demontażu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olej Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 Jak masz w bębnie rant przez szczęki, od środka wyskrobany, to uważaj zdejmując tarczę śrubami. U mnie mimo zluzowania szczęk nie chciało zejść więc wkręcałem te śruby i skończyło się połamaną koronką ABS (nie do kupienia, chyba że aso za 500) Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 Mialem to samo w forku ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 28, 2019 Author Share Posted November 28, 2019 (edited) W dniu 26.11.2019 o 18:58, ura_bus napisał: Potraktujmy to jako dowcip . taaaak... dowcip, dowcip.... nie kazdy jest tak ogarniety... tej strony nie znalem. Po to jest Forum. dzieki, poczytam. Rant nie problem. Juz byl szlifowany. Tarczobeben schodzi za lekka pomoca mlotka. Stuk puk, lewo, prawo... Pytam o demontaz i montaz szczek. Chyba zrobie zdjecia przed demontazem zeby miec sciage na czas montazu. A jak nie da rady to zmontuje bez recznego i podjade do serwisu... ale tego chcialbym uniknac. Edited November 28, 2019 by Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 Nie ma tam strasznej filozofii, dwie sprężynki trzymające szczęki, regulator i blaszka rozpierająca (tylko tutaj zwróć uwagę jak była założona). Kręcisz regulatorem przez szczelinę w tarczy kotwicznej, luzując szczęki, zdejmujesz tarczo bęben, odpinasz sprężynki obracając talerzyki na nich o 90 stopni, zdejmujesz szczęki sprawdzając gdzie są założone sprężyny pomiędzy szczękami i blaszka rozporowa, która jednocześnie jest sprężynką dla regulatora, czyścisz wszystko i odpowiednio smarujesz ruchome części składasz w odwrotnej kolejności, zakładasz tarczo bęben i regulujesz szczęki regulatorem przez tarczę kotwiczną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 29, 2019 Author Share Posted November 29, 2019 21 godzin temu, koziolek napisał: Nie ma tam strasznej filozofii, dwie sprężynki trzymające szczęki, regulator i blaszka rozpierająca (tylko tutaj zwróć uwagę jak była założona). Kręcisz regulatorem przez szczelinę w tarczy kotwicznej, luzując szczęki, zdejmujesz tarczo bęben, odpinasz sprężynki obracając talerzyki na nich o 90 stopni, zdejmujesz szczęki sprawdzając gdzie są założone sprężyny pomiędzy szczękami i blaszka rozporowa, która jednocześnie jest sprężynką dla regulatora, czyścisz wszystko i odpowiednio smarujesz ruchome części składasz w odwrotnej kolejności, zakładasz tarczo bęben i regulujesz szczęki regulatorem przez tarczę kotwiczną. No i o cos takiego mi chodzilo!!! Wielkie Dzieki!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now