Thomas Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Czesc Nie bardzo moge znalezc jakies manuale na Forum albo w sieci. Czy wymiane szczek recznego idzie ogarnac samemu?!? Tarcze i klocki na przodzie i tyle to nie problem. Troche mnie przeraza ilosc tych sprezynek przy szczekach. Moga mnie tam spotkac jakies niespodzianki...?!? Na co zwrocic uwage? Rozumiem ze piasty, lozyska, tej wielkiej nakretki nie ruszam... Zamierzam po zimie wymienic calosc samodzielnie. Oprocz tarcz, tarczobebnow, klockow, szczek recznego nowe beda tez cale zestawy sprezynek. Czy moze cos jeszcze dokupic i wymienic?!? Chce zrobic raz a dobrze. Zaciski sa seryjne. Czy skladac to wszystko na sucho? Czy psikac czyms miedzy cylinderek a zacisk pod gumke?!? Kiedys mialem problem z zapieczonym cylinderkiem. Usmazyl mi nieco tarcze. Cylinderek juz wymieniony, plyn hamulcowy tez. Z gory dzieki Wszystkim za wszelkie info i sugestie. Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 6 godzin temu, Thomas napisał: Nie bardzo moge znalezc jakies manuale na Forum albo w sieci. Potraktujmy to jako dowcip . https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Service Manual/Chassis/Brake/ Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherman Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Nie jest to skomplikowane. Dużej nakrętki nie ruszasz. Luzujesz sobie "kołowrotki" służące do regulacji odległości szczęk od bębna. Wkręcasz dwie śruby w nagwintowane otwory od przodu bębna - co ułatwi ich zdemontowanie. Warto by było rozebrać sobie wszystkie zaciski - wyczyścić i nasmarować tłoczki specjalną pastą. Trzeba się liczyć z tym, że niektóre gumki mogą się porwać przy demontażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Jak masz w bębnie rant przez szczęki, od środka wyskrobany, to uważaj zdejmując tarczę śrubami. U mnie mimo zluzowania szczęk nie chciało zejść więc wkręcałem te śruby i skończyło się połamaną koronką ABS (nie do kupienia, chyba że aso za 500) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Mialem to samo w forku ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 26.11.2019 o 18:58, ura_bus napisał: Potraktujmy to jako dowcip . taaaak... dowcip, dowcip.... nie kazdy jest tak ogarniety... tej strony nie znalem. Po to jest Forum. dzieki, poczytam. Rant nie problem. Juz byl szlifowany. Tarczobeben schodzi za lekka pomoca mlotka. Stuk puk, lewo, prawo... Pytam o demontaz i montaz szczek. Chyba zrobie zdjecia przed demontazem zeby miec sciage na czas montazu. A jak nie da rady to zmontuje bez recznego i podjade do serwisu... ale tego chcialbym uniknac. Edytowane 28 Listopada 2019 przez Thomas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Nie ma tam strasznej filozofii, dwie sprężynki trzymające szczęki, regulator i blaszka rozpierająca (tylko tutaj zwróć uwagę jak była założona). Kręcisz regulatorem przez szczelinę w tarczy kotwicznej, luzując szczęki, zdejmujesz tarczo bęben, odpinasz sprężynki obracając talerzyki na nich o 90 stopni, zdejmujesz szczęki sprawdzając gdzie są założone sprężyny pomiędzy szczękami i blaszka rozporowa, która jednocześnie jest sprężynką dla regulatora, czyścisz wszystko i odpowiednio smarujesz ruchome części składasz w odwrotnej kolejności, zakładasz tarczo bęben i regulujesz szczęki regulatorem przez tarczę kotwiczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 29 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 21 godzin temu, koziolek napisał: Nie ma tam strasznej filozofii, dwie sprężynki trzymające szczęki, regulator i blaszka rozpierająca (tylko tutaj zwróć uwagę jak była założona). Kręcisz regulatorem przez szczelinę w tarczy kotwicznej, luzując szczęki, zdejmujesz tarczo bęben, odpinasz sprężynki obracając talerzyki na nich o 90 stopni, zdejmujesz szczęki sprawdzając gdzie są założone sprężyny pomiędzy szczękami i blaszka rozporowa, która jednocześnie jest sprężynką dla regulatora, czyścisz wszystko i odpowiednio smarujesz ruchome części składasz w odwrotnej kolejności, zakładasz tarczo bęben i regulujesz szczęki regulatorem przez tarczę kotwiczną. No i o cos takiego mi chodzilo!!! Wielkie Dzieki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się