Maniek95 Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Witam, mam pytanie do znawców tematu robię remont silnika z GT-ka i po zdjęciu głowic standardowa usterka mikropęknięcia w głowicy przy gniazdach świec, Da się to jakoś naprawić? Czy głowice na złom. Czy poprostu zakładać tak jak jest? Już szukałem jakiś informacji na ten temat ale nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 U mnie w 2.0 NA było to samo praktycznie na 4 cylindrach. Kupinem drugi słupek, u mnie podejrzewałem ze winowajca był gaz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 W tym silniku też był zamontowany gaz i w poprzednim z s-turbo też był ten sam problem. Teraz nie wiem czy szukać innych głowić czy regenerować to co mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Szczerze to nie mam pomysłu jak zregenerować taką głowicę.Ja się poddałem.U mnie pęknięcia ewidentnie szły pod zawory do przylgni.Nawet jeśli uda Ci się to pospawać i obrobić, to nikt nie da Ci gwarancji ile to wytrzyma.Moim zdaniem takie pęknięcia powstają od zbyt dużej temperatury spalania gazu. Źle wyregulowana dawka ? U mnie gaz był od nowości, dealer zakładał. Forek miał wtedy ok 270k nalotu.Ja bym nie ryzykował czasu, pieniędzy i nerwów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 (edited) Ja kiedyś w XT miałem takie pęknięcia. Niestety obie głowice poszły na śmietnik i weszły inne, oczywiście używki. Tego nie da się porządnie naprawić. Można założyć z powrotem, ale czy to ma sens, czy będzie szczelne i jak długo, tego nikt Ci nie powie. U mnie był gaz jakieś 150 kkm, ale też przegrzanie głowic przy okazji wyplucia UPG. Edited November 27, 2019 by rydzada literówka 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Normalne pęknięcia głowic, jeśli nie mocne to można zakładać, jeśli pęknięcia są mocne niestety głowice do wymiany. Takie pękanie nie ma nic wspólnego z LPG, silniki jeżdżące tylko na dobrej benzynie też mają tak popękane a kilka sztuk rozkładałem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 Zobaczymy co z tego będzie, zawiozę głowice do fachowca sprawdzę szczelność może akurat będą się nadawać do ponownego montażu ale wątpię już powoli rozglądam się za innymi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 Daj znać co wyjdzie na sprawdzaniu szczelnosci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 W razie próby regeneracji, tylko fachman. "Rozpiłować" pęknięcia, sprawdzić głębokość, wypełnić odpowiednio i prawidłowo zaszlifować. Posmarkanie z wierzchu nic nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Do tego aluminium ma tendencje do pękania po spawaniu, często na środku spoiny. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Nie jesteś specjalista ale się wypowiem. Głowica to kawał aluminium, aby taki spaw wytrzymał warto było by ją wygrzać. Po to aby odprężyć ja po spawaniu. Głowice są produkowane z różnych stopów aluminium, w jednych jest więcej/ mniej manganu, krzemu, żelaza, itd. jest naprawdę mnóstwo dodatków. Po odelewaniu głowice przechodzą obróbkę cieplną która trwa parę ładnych godzin. Parę etapów w różnych temperaturach, w międzyczasie są schładzane jeszcze. Na sam koniec obróbka mechaniczna i dopiero do fabryki. I nie są to informacje przeczytane w czeluściach internetu. Pracuje w odlewni aluminium, odlewamy głowice dla paru marek samochodów. Te spawy zawsze pękają bo nie da się tego zrobić dobrze nawet w warunkach warsztatowych. Mało tego spoiwo nie ma takiego samego składu jak sam odlew, inaczej pracuje przy zmianach temperatury. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Odprężanie nie zaszkodzi. Pewne jest że pęknięcie pojawi się powtórnie nieopodal spawu jednak kiedy to nastąpi? Mój wujaszek regenerował pękniętą głowicę w mondeo wytrzymała 110tyś km zanim powtórnie się poddała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now