Skocz do zawartości

Pęknięcia głowicy


Maniek95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do znawców tematu robię remont silnika z GT-ka i po zdjęciu głowic standardowa usterka mikropęknięcia w głowicy przy gniazdach świec, 

Da się to jakoś naprawić? Czy głowice na złom. Czy poprostu zakładać tak jak jest? 

Już szukałem jakiś informacji na ten temat ale nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie mam pomysłu jak zregenerować taką głowicę.
Ja się poddałem.
U mnie pęknięcia ewidentnie szły pod zawory do przylgni.

Nawet jeśli uda Ci się to pospawać i obrobić, to nikt nie da Ci gwarancji ile to wytrzyma.

Moim zdaniem takie pęknięcia powstają od zbyt dużej temperatury spalania gazu.
Źle wyregulowana dawka ?
U mnie gaz był od nowości, dealer zakładał. Forek miał wtedy ok 270k nalotu.

Ja bym nie ryzykował czasu, pieniędzy i nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś w XT miałem takie pęknięcia. Niestety obie głowice poszły na śmietnik i weszły inne, oczywiście używki. Tego nie da się porządnie naprawić. Można założyć z powrotem, ale czy to ma sens, czy będzie szczelne i jak długo, tego nikt Ci nie powie. U mnie był gaz jakieś 150 kkm, ale też przegrzanie głowic przy okazji wyplucia UPG.

Edytowane przez rydzada
literówka
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne pęknięcia głowic, jeśli nie mocne to można zakładać, jeśli  pęknięcia są mocne niestety głowice do wymiany.

Takie pękanie nie ma nic wspólnego z LPG, silniki jeżdżące tylko na dobrej benzynie też mają tak popękane a kilka sztuk rozkładałem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co z tego będzie, zawiozę głowice do fachowca sprawdzę szczelność może akurat będą się nadawać do ponownego montażu ale wątpię już powoli rozglądam się za innymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś specjalista ale się wypowiem. Głowica to kawał aluminium, aby taki spaw wytrzymał warto było by ją wygrzać. Po to aby odprężyć ja po spawaniu. Głowice są produkowane z różnych stopów aluminium, w jednych jest więcej/ mniej manganu, krzemu, żelaza, itd. jest naprawdę mnóstwo dodatków. Po odelewaniu głowice przechodzą obróbkę cieplną która trwa parę ładnych godzin. Parę etapów w różnych temperaturach, w międzyczasie są schładzane jeszcze. Na sam koniec obróbka mechaniczna i dopiero do fabryki. I nie są to informacje przeczytane w czeluściach internetu. Pracuje w odlewni aluminium, odlewamy głowice dla paru marek samochodów.

 

Te spawy zawsze pękają bo nie da się tego zrobić dobrze nawet w warunkach warsztatowych. Mało tego spoiwo nie ma takiego samego składu jak sam odlew, inaczej pracuje przy zmianach temperatury.

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...